جمعه ۱۰ فروردين ۱۴۰۳  |  Friday, 29 March 2024

دیباچه

کد خبر: ۲۱۵۷۲
تاریخ انتشار : ۰۳ : ۱۸ - ۱۳ مرداد ۱۳۹۵
نخستین جشن انجمن جلوه‌های ویژه میدانی برگزار شد
دیباچه: نخستین جشن انجمن جلوه‌های ویژه میدانی و تجلیل از بزرگان و پیشکسوت‌های این عرصه عصر روز دوشنبه، یازدهم مردادماه در سالن پرنس و با حضور اهالی سینما و خانواده‌های اعضای انجمن جلوه‌های ویژه میدانی برگزار شد.

2158350

بنا بر گزارش خبرنگار سینمایی دیباچه؛ ایمان کرمیان دبیر نخستین جشن انجمن جلوه‌های ویژه سینما در ابتدای این مراسم گفت: «شغل و پیشه این صنف به ظاهر خشن، به دلیل برخی از حوادث عزیزان بسیاری را از دست داده است. امیدوارم با توجه به تجربه‌ها و اهمیت نیروی انسانی دیگر شاهد حوادثی چون از دست دادن زنده‌یاد جواد شریفی‌راد و یا جعفر ریاضی‌مهر نباشیم. کریمان همچنین از عباس کیارستمی یاد کرد و جایش را خالی کرد.»

محسن روزبهانی، پیشکسوت این عرصه و رئیس انجمن جلوه‌‎های ویژه میدانی روی سن آمد و گفت: «انجمن ما شبیه دیگر انجمن‌ها نیست. ما بلد نیستیم مانند دیگر انجمن‌ها حرف بزنیم، اما خوشحالم که نخستین جشن جلوه‌های ویژه سینما بلاخره برگزار شد.

جشن_انجمن_جلوه_های_ویژه_میدانی

امیرحسین مدرس (مجری برنامه) در واکنش به صحبت‌های روزبهانی گفت: «آقای روزبهانی شما فقط بلدید بترکانید!»

سپس از مرتضی رمضانی و حمید ترکمان (دستیاران مدیران جلوه‌های ویژه میدانی سینما) تقدیر شد.

نکته‌ درخورد توجه این مراسم بخش موسیقی بود و دعوت از خواننده گمنامی که کارش را در کمال ناهماهنگی انجام داد و با کمترین توجه‌ای از سوی حاضرین مواجه شد: او در حال صحبت کردن بود که قطعه‌ای با صدای خودش در سالن پخش شد و این خواننده هر چه منتظر ماند، قطعه از اول پخش نشد و بنابرین شروع به لب‌خوانی از وسط قطعه کرد که در نوع خودش جالب‌توجه و کم‌سابقه بود.

پس از آن نوبت به ناصر عنصری (قائم‌مقام خانه سینما) رسید تا روی سن بیاید و رو به حضار بگوید: «تمام کسانی که در این عرصه فعالیت می‌کنند، کار بسیار سخت و حساسی در ساخت فیلم‌‎های سینمایی دارند. توصی‌ای که معمولا به دوستانم در این رشته می‌کنم این است: جدای از تجربه‌های که به دست می‌آورید، دانش مناسب با این کار را بیاموزید تا دیگر شاهد حادثه‌های دلخراشی در عرصه جلوه‌های ویژه نباشیم.»

ایمان کرمیان در بخش بعدی این مراسم با اشاره به صنف همیشه مهجور‌مانده جلوه‌های ویژه میدانی، توضیح داد: «توقع داریم تا جامعه سینمایی لطف بیشتری نسبت به صنف ما داشته باشند. صنف ما، صنف مظلومی‌ست و امیدواریم نگاه مهربانانه‌ای نسبت به صنف جلوه‌‌های ویژه میدانی داشته باشند.

این صنف تنها ۶۶ عضو دارد و ما نیازمند آن هستیم که بیمه شویم. امیدوارم حجت الله ایوبی رئیس سازمان سینمایی نسبت به این صنف محبت بیشتری داشته باشد.»

13950512092807502_PhotoL

رونمایی از کتاب «حرفه‌ای» نوشته مرتضی قاضی که برگرفته از خاطرات زنده یاد جواد شریفی‌راد (یکی از پیشکسوت‌‌های این عرصه) یکی دیگر از بخش‌های برنامه بود که با صحبت‌های محسن محمدی (مدیر روابط عمومی خبرگزاری مهر و مسئول انتشارات رسانه مهر) همراه شد: «کتاب «حرفه‌ای» یک افتخار بزرگ برای این خبرگزاری است. این کتاب یکی از بهترین آثاری است که توسط خبرگزاری مهر منتشر شده است.

خوشبختانه چاپ اول و دوم این کتاب با استقبال قابل توجهی همراه شد و چاپ سوم آن نیز به تازگی منتشر شده است. این را هم باید اضافه کنم که «حرفه‌ای» در نمایشگاه کتاب فرانکفورت آلمان نیز حضور خواهد داشت.»

مرتضی قاضی (نویسنده کتاب «حرفه‌ای») نیز در مورد کتابش سخنرانی کوتاهی داشت: «۶ ساعت با زنده‌یاد شریفی‌راد در حیاط بنیاد روایت فتح، گفت‌وگو کردم و بعد از درگذشت ایشان تصمیم گرفتم این کتاب را بنویسم و منتشر کنم. گفته‌های زنده یاد شریفی‌‎راد به قدری روان بود که من در عرض ۱۵ روز «حرفه‌ای» را نوشتم.»

در انتهای این مراسم، بنا به درخواست خانواده زنده یاد شریفی‌راد، بخش‌هایی از کتاب «حرفه‌ای» روخوانی شد و از نادر میرکیانی، مصطفی رستگار و ایمان کرمیان  به عنوان مدیر‌های فعال جلوه‌های ویژه میدانی که در سال‌‌های اخیر کارهای قابل ستایشی در سینما و در حوزه جلوه‌ای ویژه میدانی انجام داده‌‌اند، تقدیر شد.

گفتنی است  که پیش از این قرار بود، قبل از ماه رمضان برگزار شود و به علت بدقولی اسپانسرها به تعویق افتاده بود؛
نام:
ایمیل:
* نظر:
مطالب برگزیده
صحبت‌های احساسی مارال بنی آدم، در گفتگو با ویژه برنامه «مدیا»

پروین اعتصامی، قبل از اینکه یک شاعر و ادیب باشد، یک انسان بوده است!

۱۵:۱۸  -  ۲۳ اسفند ۱۴۰۲
گفتگو ویژه برنامه مدیا با سعید الهی تهیه کننده فیلم‌های سینمایی میرو و قویدل

مطمئنم شهید آوینی اگر زنده بود، به مستند «قویدل» جایزه می‌داد / باید باور کنیم که در اتاق شیشه‌ای زندگی می‌کنیم

۱۳:۱۱  -  ۲۳ اسفند ۱۴۰۲
گلر تیم ملی هندبال در گفت‌وگو با «دیباچه» مطرح کرد؛

مربیان خارجی تاثیر مثبتی بر روی تیم ملی داشتند/ وقتی توپ گل نمی‌شود، مقصر مربی نیست

۱۱:۳۸  -  ۲۰ اسفند ۱۴۰۲
مدیرکل اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی استان تهران در گفتگو با دیباچه:

انجمن موسیقی فعالی در استان تهران نداریم/ موسیقی نسبت به تئاتر و هنرهای تجسمی مظلوم‌تر است

۱۱:۱۷  -  ۱۴ اسفند ۱۴۰۲
گفتگو ویژه برنامه مدیا با «خسرو احمدی» که دهه شصتی‌ها او را به نام «دولنگ» می‌شناسند

متاسفانه تلویزیون برای کودکان امروزی هیچ برنامه خوبی ندارد!

۱۳:۰۷  -  ۱۷ اسفند ۱۴۰۲
صحبت‌های انتقادی حسین عابدینی بازیگر سریال « بچه های مدرسه همت » علیه «مهران رجبی»

«مهران رجبی» کنترات برداشته، نباید فقط پولو ببینه و با کله شیرجه بزنه؛ بازیگری را با بیزینس اشتباه گرفته!

۱۶:۵۳  -  ۱۴ اسفند ۱۴۰۲
رئیس مرکز مطالعات راهبردی و آموزش وزارت کشور با دیباچه مطرح کرد؛

هدف اصلی جشنواره ی « رای ملت » تببین گری و جهاد تبیین است/ پای جشنواره "رای ملت" به انتخابات ریاست جمهوری کشیده می‌شود!

۱۳:۰۸  -  ۱۰ اسفند ۱۴۰۲