چهارشنبه ۱۲ ارديبهشت ۱۴۰۳  |  Wednesday, 01 May 2024

دیباچه

کد خبر: ۲۱۳۳۶
تاریخ انتشار : ۴۱ : ۰۹ - ۱۳ مرداد ۱۳۹۵
در مراسم رونمایی پوستر جشنواره تئاتر عروسکی، خطاب به پیمان شریعتی مطرح شد:
دیباچه: مهدی شفیعی و مرضیه برومند از پیمان شریعتی؛ رییس جدید مجموعه تئاتر شهر خواستند که نسبت به اجرای عمومی آثار در این مجموعه اقدام کند.

به گزارش خبرنگار تئاتر دیباچه؛ دوشنبه؛ یازدهم مردادماه مراسم رونمایی از پوستر شانزدهمین جشنواره تئاتر عروسکی با حضور مرضیه برومند؛ دبیر این جشنواره، پیمان شریعتی؛ مدیر اجرایی جشنواره، مهدی شفیعی؛ رییس مرکز هنرهای نمایشی و جمع کثیری از هنرمندان عرصه تئاتر عروسکی از جمله بهرام شاه­‌محمدلو، حمید جبلی، زهرا صبری، بهروز غریب‌­پور، مریم سعادت، آزاده پورمختار، هما جدی­کار، هنگامه مفید، حمیدرضا اردلان، دنیا فنیزاده، یوسف صدیق، کیوان نخعی و .... برگزار شد.

دیباچه- رونمایی از پوستر جشنواره تئاتر عروسکی (1)

صبری: دبیر جشنواره سریع­تر حکم بگیرد

در ابتدای این مراسم زهرا صبری که مجری مراسم نیز بود، ضمن اعلام این نکته که پس از بیش از یک سال برای نخستین‌­بار اهالی تئاتر عروسکی همگی دور هم جمع شده­‌اند، گفت: از زمانی که پانزدهمین جشنواره تئاتر عروسکی در شهریورماه 93 پایان یافت تا مهرماه 94 که حکم مرضیه برومند به عنوان دبیر جشنواره زده شد، یک سال و یک ماه طول کشید و جشنواره تئاتر عروسکی در این مدت زمانی، دبیر نداشته است. امیدوارم امسال در مراسم اختتامیه شانزدهمین جشنواره تئاتر عروسکی، حکم مرضیه برومند به عنوان دبیر هفدهمین دوره زده شود.

دیباچه- رونمایی از پوستر جشنواره تئاتر عروسکی (2)

برومند:خانه عروسک میزبان برنامه‌های اهالی تئاتر عروسکی می‌شود

در ادامه این مراسم، مرضیه برومند؛ دبیر شانزدهمین جشنواره تئاتر عروسکی ضمن ابراز خرسندی از حضور اهالی تئاتر عروسکی در خانه عروسک، گفت: تمایل داشتم زودتر دور هم جمع شویم اما میسر نشد. امیدوارم از این پس که اهالی تئاتر عروسکی خانه‌­ای دارند، مراسم مرتبط با تئاتر عروسکی در این مکان برگزار شود. به عنوان مثال انجمن عروسکی می­‌تواند برنامه‌­های خود را در خانه عروسک برگزار کند.

در ادامه برومند به تشریح پروسه آماده ­سازی جشنواره تئاتر عروسکی پرداخت: آبان­‌ماه فراخوان جشنواره منتشر شد و بر اساس آن، 370 اثر در بخش تئاتر صحنه­ای و 140 اثر در بخش فضای باز درخواست حضور دادند. پس از بازبینی اولیه، 64 گروه تئاتر صحنه­ای و 37 الی 38 گروه تئاتر فضای باز انتخاب شدند. اواخر تیر و اوایل مردادماه، آثار بازبینی شدند. برخلاف دوره‌­های گذشته که از هر تئاتر یک یا دو صحنه را می­دیدیم، آثار را به ­صورت کامل بازبینی شدند. این دوره در جریان مشکلات گروه­‎‌ها نیز قرار گرفتیم و تا آنجا که در توان­مان بود به آنها کمک کردیم. دوستان تئاتر عروسکی که از شهرستان در جشنواره شرکت کرده بودند، به تهران آمدند و به همراه نمایش آثارشان درباره  نمایش توضیح دادند. سه روز در کنار ما بودند و در این مدت ورک­‌شاپ‌­هایی برگزار شد.

دبیر شانزدهمین جشنواره تئاتر عروسکی به پیمان شریعتی؛ رییس جدید مجموعه تئاتر شهر، این سمت جدید را تبریک گفت و از او خواست که در دوره مدیریتش، به تئاتر عروسکی بیشتر بها دهد و نسبت به اجرای تئاتر عروسکی در مجموعه تئاتر شهر اقدام کند.

مرضیه برومند در پایان صحبت‌­هایش از حمایت‌­های شهرداری، کانون پرورش فکری، خانه هنرمندان و سازمان صدا و سیما خبر داد

دیباچه- رونمایی از پوستر جشنواره تئاتر عروسکی (3)

غریب­‌پور: تمدنی که تئاتر عروسکی را جدی نگیرد محکوم به سقوط است

بهروز غریب­‌پور، دومین سخنران مراسم رونمایی از پوستر این دوره جشنواره تئاتر عروسکی بود. غریب­‌پور ضمن اعلام این مطلب که همواره حرف دلم را زده‌­ام، خطاب به مهدی شفیعی گفت: هر تمدن فرهنگی که تئاتر عروسکی را جدی نگیرد، محکوم به سقوط است. توجه نکردن به تئاتر عروسکی، بی توجهی به یکی از بزرگ­ترین دست­آوردهای بشر است. تئاتر عروسکی، به بودجه بیشتری نیاز دارد نباید تصور کرد که با اندکی بودجه می­توان جشنواره تئاتر عروسکی برگزار کرد.

وی در ادامه افزود: باید از نمایش عروسکی درک درستی وجود داشته باشد. به رقم تمام مشکلاتی که بر سر راه تئاتر عروسکی وجود دارد، به مرضیه برومند، مهدی شفیعی، پیمان شریعتی و حمیدرضا اردلان؛ رییس یونیمای ایران تبریک می­گویم که پایمردی کردید. امیدوارم جشنواره موفق عمل کند و بودجه مناسبی برای تئاتر عروسکی در دسترس اهالی تئاتر قرار گیرد.

دیباچه- رونمایی از پوستر جشنواره تئاتر عروسکی (4)

شفیعی: از مرضیه برومند آموختم

پایان بخش سخنرانی­‌های مراسم رونمایی پوستر شانزدهمین جشنواره تئاتر عروسکی، مهدی شفیعی بود که ضمن عرض تبریک به حمیدرضا اردلان برای عضویت در هیات اجرایی یونیما، گفت: حمیدرضا اردلان، بهروز غریب­‌پور، مرضیه برومند و .... علاوه­‌بر اینکه هنرمندان برجسته‌ای هستند، الگوهای مدیریتی موثری در حوزه مدیریت جریان فرهنگی و هنری هستند. در این یک سال و اندی که با مرضیه برومند از نزدیک کار کرد­ه­‌ام، از همکاری با او بسیار لذت برده­‌ام و از او یاد گرفتم.

وی در ادامه افزود: برومند با تمام گروه‌های شهرستانی در تماس بود و شخصا مسائلشان را پیگیری می‌کرد. مشکلاتشان را به ما و یا مدیران استان‌ها منتقل می‌کرد و تا حل شدن مشکلاتشان، به مدیران یادآوری می‌کرد.

شفیعی در ادامه صحبت­هایش از باقی ماندن خانه عروسک در اختیار هنرمندان تئاتر عروسکی خبر داد و گفت: همه نگران بودند که خانه عروسک قرار است پس از جشنواره، به مالک تحویل داده شود اما با پیگیری‌های مرضیه برومند اتفاق‌های خوبی در این زمینه رقم خورده است.

مدیر مرکز هنرهای نمایشی از حمایت مالی گروه‌های حاضر در جشنواره تئاتر عروسکی خبر داد و گفت: تفاهم‌نامه‌هایی با استان‌های دیگر بسته‌ایم که در آن نمایش‌هایی که از استان‌های دیگر در جشنواره تئاتر عروسکی حاضر هستند از حمایت مالی و اجرای عمومی در شهری که از سوی ان در جشنواره شرکت کرده‌اند برگزار می‌شود. این نمایش‌ها با ذکر نام در تفاهم‌نامه ثبت شده‌اند. در مورد اجرای عمومی آثاری که از تهران در جشنواره شرکت کرده‌اند نیز حمایت مالی انجام می‌شود و اجرای عمومی آنها نیز برگزار می‌شود. بر عهده پیمان شریعتی است که مجموعه تئاتر شهر نقش پررنگ‌تری را برای آثار عروسکی در نظر بگیرد. امیدوارم مرضیه برومند پس از فراغت ار جشنواره تئاتر عروسکی، دست به تولید تئاتر عروسکی بزند. تئاتر ما نیازمند پروژه‌ای همچون «مدرسه موش‌ها» دارد تا در سراسر ایران اجرا شود. همچنین بهروز غریبپور  نیز درگیر پروژه اپراتئاتر «خیام» است که امیدوارم زودتر این اثر نیز آماده اجرا شود.

دیباچه- رونمایی از پوستر جشنواره تئاتر عروسکی (5)

سرمشقی: موتیف ایرانی در کنار شعار جشنواره تئاتر عروسکی

پس از سخنرانی‌ها، مراسم رونمایی از پوستر شانزدهمین جشنواره تئاتر عروسکی برگزار شد.

به همین منظور مرضیه برومند از بهرام شاه‌محمدلو، بهروز غریب­‌پور، مهدی شفیعی، هما جدی‌کار، حمید جبلی، هنگامه مفید، حمیدرضا اردلان و مرضیه سرمشقی؛ طراح پوستر دعوت کرد تا مراسم رونمایی از پوستر شانزدهمین جشنواره تئاتر عروسکی برگزار کنند.

مراسم رونمایی از پوستر شانزدهمین جشنواره تئاتر عروسکی، با صحبت‌های مرضیه سرمشقی، طراح این پوستر خاتمه یافت. سرمشقی که یکی از اعضای گروه تئاتر «آران» نیز هست، گفت: تلاش کردم تم اصلی پوستر را بر اساس شعار این دوره از جشنواره؛ یعنی «آسمان عروسک‌ها آبی است» انجام دهم. به همین منظور از رنگ آبی در پوسترم استفاده کردم. همچنین تمایل داشتم موتیف ایرانی و المانی از نمایش عروسکی در پوستر وجود داشته باشد.

دیباچه- رونمایی از پوستر جشنواره تئاتر عروسکی (10)

در پایان مراسم و زمانی‌که هنرمندان، پوستر جشنواره را امضا می‌کردند، علی مرادخانی نیز به خانه عروسک آمد و پوستر را امضا کرد.
نام:
ایمیل:
* نظر:
مطالب برگزیده
حرمت‌شکنی ستاره؛ بازیکنی که یاغی شده!

درگیری لفظی زشت محمد صلاح با " یورگن کلوپ " پیش از ورود به زمین!+ فیلم

۱۷:۴۰  -  ۰۸ ارديبهشت ۱۴۰۳
مدیر جشنواره ملی فیلم اقوام در گفتگو با دیباچه: مدیر جشنواره ملی فیلم اقوام در گفتگو با دیباچه:

جشنواره ملی فیلم اقوام ایرانی به یکی از جشنواره‌های معتبر کشور تبدیل خواهد شد

۱۶:۵۶  -  ۰۸ ارديبهشت ۱۴۰۳
سرمربی سابق تیم ملی تیراندازی در گفتگو با «دیباچه» مطرح کرد؛

تیراندازی با همان ۴ سهمیه به المپیک می‌رود/ روند افت « جواد فروغی » بعد از بازی‌های المپیک توکیو ادامه دارد

۱۲:۱۸  -  ۰۵ ارديبهشت ۱۴۰۳
دبیر هشتمین جشنواره ملی طنز و رسانه در گفتگو با دیباچه؛

فضای آموزش طنز در کشور بسیار ضعیف است

۱۱:۲۵  -  ۰۳ ارديبهشت ۱۴۰۳
کاپیتان تیم فوتبال خاتون بم در گفت‌وگو با «دیباچه» مطرح کرد؛

قهرمانی تیم، در نبود ملیکا محمدی برایمان تلخ شد | رقبا همه از تیم‌های با اصالت فوتبال بودند

۱۱:۵۷  -  ۰۱ ارديبهشت ۱۴۰۳
گفتگو دیباچه با رئیس موزه بین المللی استکبار ستیزی طبس

یکی از چشم انداز‌های میان مدت موزه بین المللی استکبار ستیزی طبس، راه اندازی فرودگاه صحرای طبس است

۱۴:۳۲  -  ۰۸ ارديبهشت ۱۴۰۳
پربازدیدها
آخرین اخبار