پنجشنبه ۱۳ ارديبهشت ۱۴۰۳  |  Thursday, 02 May 2024

دیباچه

کد خبر: ۲۱۳۳۳
تاریخ انتشار : ۱۳ : ۰۲ - ۱۳ مرداد ۱۳۹۵
دیباچه:اعضای شورای مدیریت هنری ارکستر پنج نفرند که سه تن از آنها به انتخاب روحانی عضو این شورا می‌شوند.


به گزارش خبرنگار موسیقی دیباچه، مدیر عامل بنیاد فرهنگی هنری رودکی در تازه ترین نشست رسانه‌ای خود از جزئیات فعالیت های جدید ارکستر سمفونیک تهران و نحوه انعقاد قرارداد با نوازندگان این مجموعه سخن گفت. علی اکبر صفی پور مدیر عامل بنیاد فرهنگی هنری رودکی در نشست خبری ارکستر سمفونیک تهران که سه شنبه ۱۲ مردادماه در تالار وحدت تهران برگزار شد، شهرداد روحانی را به عنوان رهبر دائم ارکستر سمفونیک تهران معرفی کرد.

دیباچه-نشست خبری ارکستر جوانان جهان و ارکستر سمفونیک تهران

اولین حضور شهرداد روحانی روی صحنه در 29 مرداد

شهرداد روحانی رهبر دائم ارکستر سمفونیک تهران هم در این نشست با اشاره به حضور دوباره¬اش در ارکستر سمفونیک و ضمن تشکر از مدیر عامل بنیاد رودکی تصریح کرد: اولین کنسرت رسمی ارکستر سمفونیک تهران در دوره رهبری دائم بنده طی روزهای ۲۹ و ۳۰ مردادماه در تالار وحدت تهران اجرا می شود که این برنامه به نوعی اولین برنامه اصلی من به عنوان رهبر دائم ارکستر سمفونیک تهران خواهد بود. بسیار علاقه دارم از حضور ارسلان کامکار برای حضور در سمت ارکستر¬مایستر استفاده کنم اما اگر او به دلیل گرفتاری و یا هر دلیل دیگری نتواند در کنار ما حضور داشته باشد، هنرمندان دیگری هم هستند که تمایل دارم از آنها به عنوان ارکستر مایستر استفاده کنم.

برنامه تدوین شده یکساله دارم

رهبر دائم ارکستر سمفونیک تهران درخصوص برنامه‌ریزی یکساله برای ارکستر هم گفت: تصمیم داریم برای امسال برنامه تدوین شده‌ای را برای ارکستر سمفونیک تهران منتشر کنیم که فکر می‌کنم در راستای اهدافی که داریم می‌تواند قابل توجه باشد. این در حالی است که طبق برنامه ریزی‌های انجام گرفته از درون ارکستر سمفونیک نیز گروه‌های کوچکتری در قالب ارکسترهای زهی، تریو، کوارتت و کوئینتت به فعالیت مشغول شوند و در راستای آن کنسرت‌هایی برگزار کند. شورایی هم که قرار است برای مجموعه ارکسترها تشکیل شود بدون تردید در راه کمک کردن به ارکستر است چرا که من معتقدم چند فکر همواره بهتر از یک فکر است.

سه تن از اعضای شورای هنری به انتخاب شهرداد روحانی

اما علی اکبر صفی‌پور مدیر عامل بنیاد رودکی در پاسخ به پرسش خبرنگار دیباچه درباره حذف شدن پست مدیریت هنری ارکستر گفت: قرار است اکسترها شورای پنج نفره هنری تشکیل دهند و مسئولیت مدیریت هنری بر عهده این شورا باشد که دو تن از اعضای این شورا که کارشناس موسیقی کلاسیک هستند به پیشنهاد رهبر دائم و موافقت ما تعیین می‌شوند، یک نفر که مایستر کنسرت در شورا عضو است به عنوان نماینده نوازندگان به علاوه خود رهبر دائم و یک نماینده بنیاد رودکی که رابط ما به عنوان بنیاد با ارکستر است.

دیباچه - شهرزاد روحانی

مدیریت ارکسترها به بخش خصوصی واگذار نمی‌شود

مدیرعامل بنیاد رودکی درباره مشارکت بخش خصوصی در تشکیل ارکسترها خاطرنشان کرد: ما اعتقاد داریم بنیاد رودکی یک بنیاد خصوصی است که محلی از اعراب ندارد اگر مسئولیت برنامه‌ای از آن به مجموعه کوچکتری سپرده شود. آنچه راجع به ارکسترها اتفاق می¬افتد راسا در زیرمجموعه فعالیت¬های بنیاد است که طبیعتا در این حوزه اسپانسرها می¬توانند در توانمندسازی مجموعه ارکسترها تلاش کنند پس مطمئن باشید با هدف استقلال ارکسترها، مدیریت این مجموعه به هیچ موسسه دیگری واگذار نمی¬شود و بنیاد فرهنگ هنر رودکی از طرف معاونت هنری وزارت ارشاد فعالیت¬های این مجموعه را زیر نظر خواهد داشت.

نوازندگان بیمه می‌شوند

صفی‌پور در ادامه تاکید کرد: طبق برنامه‌ریزی‌هایی که انجام گرفته در حوزه نوازندگان کارهای موثری انجام گرفته که طی آن تمامی نوازندگان ارکستر سمفونیک تهران ضمن امضای قرارداد یک ساله از حقوق ثابت و مزایای بیمه تامین اجتماعی برخوردار خواهند شد که به اعتقاد من این بخش اتفاق بسیار مهمی است که خارج از هر گونه داوری و قضاوت می تواند به عنوان یک کار اساسی و زیربنایی مورد توجه قرار گیرد.

 

پایه حقوق نوازندگان یک میلیون و 200 هزار تومان در ماه است

وی درپاسخ به پرسش دیباچه درباره قطعی بودن قرارداد نوازندگان و ارقام این قراردادها و حقوق ماهیانه نوازندگان گفت: تمامی قراردادها در سه سطح نوازندگان، سرگروه‌ها و مایسترها انجام خواهد شد که این سه سطح بر اساس مدلی که داشتیم و توافقی که از قبل وجود داشت، انجام می گیرد. بر این اساس، حداقل حقوق دریافتی نوازندگان طبق این سه سطح در ماه یک میلیون و ۲۰۰ هزار تومان است که ما برای اجراها و همچنین اجراهای مضاعفی که برای ارکستر سمفونیک تهران در نظر گرفته شده مبلغی را نیز به صورت اضافه پرداخت خواهیم کرد که طبق محاسباتی که ما در این زمینه انجام دادیم، اگر هر ماه به صورت معمول دو اجرا برای ارکستر سمفونیک تهران در نظر گرفته شود، به هر نوازنده یک میلیون و ۶۰۰ هزار تومان حقوق ماهانه اختصاص پیدا می کند.

صفی‌پور در ادامه گفت: ما در مجموع برای دو ارکستر ۱۰۰ قرارداد تنظیم می‌کنیم که تاکنون بیش از ۶۰ نفر از آنها این قراردادها را امضا کرده‌اند و به قطعیت رسیده است. حتی تا جایی که اطلاع دارم حقوق تیرماه آنان نیز طی روزهای اخیر به حساب عزیزان واریز می¬شود.

قطعی شدن گزینه مدیریت وحدت شایعه است

وی در پاسخ به دیگر پرسش خبرنگار ما درباره گزینه‌های مطرح شده برای مدیریت تالار وحدت و اینکه ایا حضور پریسا مقتدی قطعی شده است یا خیر نیز گفت: تا لحظه‌ای که فرد مورد نظر به صورت رسمی معرفی نشود، هر گزینه‌ای که مطرح می‌شود شایعه است. البته ممکن است بعضی افرادی که از آنها نام برده شد جزو گزینه‌ها باشند اما در این زمینه هنوز تصمیمی گرفته نشده است.

او در خصوص حضور نداشتن سعیدی‌پور وحدت هم تصریح کرد: درباره آقای رضا سعیدی پور هم باید اشاره کنم که ایشان از ما مرخصی ۱۰ روزه گرفته‌اند و حداحافظی قطعی ایشان از مدیریت تالار وحدت درست نیست.
نام:
ایمیل:
* نظر:
مطالب برگزیده
« رستگاری » چه دستاوردی برای کارگردان اخراجی ها داشت؟

برگ برنده‌ی آخرین اثر مسعود ده نمکی!

۱۷:۲۳  -  ۰۹ ارديبهشت ۱۴۰۳
سرمربی تیم‌ملی تنیس روی میز بانوان در گفتگو با «دیباچه» مطرح کرد؛

شرایط سختی برای کسب سهمیه داریم/ملی پوشان از روند آمادگی دور نیستند

۱۴:۲۲  -  ۰۹ ارديبهشت ۱۴۰۳
حرمت‌شکنی ستاره؛ بازیکنی که یاغی شده!

درگیری لفظی زشت محمد صلاح با " یورگن کلوپ " پیش از ورود به زمین!+ فیلم

۱۷:۴۰  -  ۰۸ ارديبهشت ۱۴۰۳
مدیر جشنواره ملی فیلم اقوام در گفتگو با دیباچه: مدیر جشنواره ملی فیلم اقوام در گفتگو با دیباچه:

جشنواره ملی فیلم اقوام ایرانی به یکی از جشنواره‌های معتبر کشور تبدیل خواهد شد

۱۶:۵۶  -  ۰۸ ارديبهشت ۱۴۰۳
سرمربی سابق تیم ملی تیراندازی در گفتگو با «دیباچه» مطرح کرد؛

تیراندازی با همان ۴ سهمیه به المپیک می‌رود/ روند افت « جواد فروغی » بعد از بازی‌های المپیک توکیو ادامه دارد

۱۲:۱۸  -  ۰۵ ارديبهشت ۱۴۰۳
دبیر هشتمین جشنواره ملی طنز و رسانه در گفتگو با دیباچه؛

فضای آموزش طنز در کشور بسیار ضعیف است

۱۱:۲۵  -  ۰۳ ارديبهشت ۱۴۰۳
کاپیتان تیم فوتبال خاتون بم در گفت‌وگو با «دیباچه» مطرح کرد؛

قهرمانی تیم، در نبود ملیکا محمدی برایمان تلخ شد | رقبا همه از تیم‌های با اصالت فوتبال بودند

۱۱:۵۷  -  ۰۱ ارديبهشت ۱۴۰۳
گفتگو دیباچه با رئیس موزه بین المللی استکبار ستیزی طبس

یکی از چشم انداز‌های میان مدت موزه بین المللی استکبار ستیزی طبس، راه اندازی فرودگاه صحرای طبس است

۱۴:۳۲  -  ۰۸ ارديبهشت ۱۴۰۳
پربازدیدها
آخرین اخبار