جمعه ۱۴ ارديبهشت ۱۴۰۳  |  Friday, 03 May 2024

دیباچه

کد خبر: ۲۰۹۸۸
تاریخ انتشار : ۲۴ : ۱۷ - ۱۰ مرداد ۱۳۹۵
دیباچه:هایده حائری گفت به اشاره به اینکه  این روزها وضعیت به گونه‌ای است که شرایط بازی در تلویزیون و سینما سخت تر شده و ترجیح می دهم وقتی چنین شرایطی حاکم است به ترجمه نمایشنامه مشغول باشم، گفت:دیگر حد و حدود بازیگر و احترام به آن مشخص نیست.

هایده حائری بازیگر سینما و تلویزیون در گفتگو با خبرنگار رادیو و تلویزیون دیباچه اظهار داشت: این روزها وضعیت به گونه‌ای است که شرایط بازی در تلویزیون و سینما سخت تر شده و ترجیح می دهم وقتی چنین شرایطی حاکم است به ترجمه نمایشنامه مشغول باشم.

دیباچه+هایده حائری

حائری خاطرنشان کرد: متأسفانه تولیدات تلویزیون به سمتی می رود که روز به روز ضعیف تر می شود و این دوران گذاری است که ما به سمتی می رویم تا آثار تلویزیونی با هیچ هدفی ساخته شوند و هیچ فکر خاصی پشت آثار نباشد به گونه ای که فکری که پشت آثار است برای سازندگان اصلاً مهم نباشد.

وی افزود: حتی شبکه نمایش خانگی که نیاز به اسپانسرهای قدرتمند دارد نیز به باند دیگری تبدیل شده و شرایطی را ایجاد کرده است که کار کردن در آن مربوط به گروهی خاص می شود. ما هنوز صنفی قدرتمند به عنوان صنف بازیگران نداریم و عمرمان تلف می شود در حالیکه می توانیم هزاران کار دیگر انجام دهیم و نتیجه بهتری بگیریم.

این بازیگر اظهار داشت: وقتی برای یک تهیه کننده یا کارگردان فرقی ندارد تا خاله، عمه و یا هر یک از نزدیکانش در فیلم حضور داشته باشند ترجیح می دهم در هر اثری نباشم. پیشنهادات بسیاری برای بازی داشته ام که همه آنها را رد کرده ام چرا که نقش، ویژگی هایی که می خواستم را نداشته و یا از نظر معنا و مفهوم نکته خاصی در نقش و کلیت فیلمنامه نمی دیدم.

بازیگر مجموعه تلویزیونی «گاو صندوق» تصریح کرد: دیگر دغدغه ای مطرح نیست و فقط هدف فیلمسازی، فروش و درآمدزایی شده است که این اتفاق بسیار تلخ به نظر می رسد. از طرفی شاهد هستیم سینمای ما در مراسم اسکار نیز دیده می شود و از طرفی دیگر شاهد ضعف عجیب سینما و تلویزیون هستیم که برایمان عجیب است و اصولی رعایت نمی شود. دیگر حد و حدود بازیگر و احترام به آن مشخص نیست.

حائری خاطرنشان کرد: گلایه ها به وضعیت موجود آنقدر زیاد است که ترجیح می دهم چیزی نگویم و فقط به آنها بخندم. تلویزیون ما با شرایط موجود به هیچ وجه نمی‌تواند رقیب شبکه نمایش خانگی و شبکه های ماهواره ای شود. وقتی دغدغه ای نباشد و نیازی به کیفیت احساس نشود به جای ساخت مجموعه های با کیفیت به نمایش مجموعه های کم کیفیت چینی یا کره ای پناه می بریم.

وی افزود: هیچ انتظاری از مسئولان ندارم چرا که آنها خودشان باید وظیفه خود را بدانند. این روزها نیز فقط مشغول ترجمه نمایشنامه‌های جدید هستم که می‌تواند برای نسل جوان ارزشمند باشد.

گفتنی است هایده حائری در مجموعه‌های تلویزیونی و فیلم‌های سینمایی متعددی از جمله مجموعه‌های تلویزیونی «مرگ تدریجی یک رویا»، «صاحبدلان» و «داستان یک شهر» و فیلم های سینمایی «هامون»، «دفتری از آسمان» و «گهواره‌ای برای مادر» ایفای نقش کرده است.
برچسب ها: هایده حائری
نام:
ایمیل:
* نظر:
مطالب برگزیده
« رستگاری » چه دستاوردی برای کارگردان اخراجی ها داشت؟

برگ برنده‌ی آخرین اثر مسعود ده نمکی!

۱۷:۲۳  -  ۰۹ ارديبهشت ۱۴۰۳
سرمربی تیم‌ملی تنیس روی میز بانوان در گفتگو با «دیباچه» مطرح کرد؛

شرایط سختی برای کسب سهمیه داریم/ملی پوشان از روند آمادگی دور نیستند

۱۴:۲۲  -  ۰۹ ارديبهشت ۱۴۰۳
حرمت‌شکنی ستاره؛ بازیکنی که یاغی شده!

درگیری لفظی زشت محمد صلاح با " یورگن کلوپ " پیش از ورود به زمین!+ فیلم

۱۷:۴۰  -  ۰۸ ارديبهشت ۱۴۰۳
مدیر جشنواره ملی فیلم اقوام در گفتگو با دیباچه: مدیر جشنواره ملی فیلم اقوام در گفتگو با دیباچه:

جشنواره ملی فیلم اقوام ایرانی به یکی از جشنواره‌های معتبر کشور تبدیل خواهد شد

۱۶:۵۶  -  ۰۸ ارديبهشت ۱۴۰۳
سرمربی سابق تیم ملی تیراندازی در گفتگو با «دیباچه» مطرح کرد؛

تیراندازی با همان ۴ سهمیه به المپیک می‌رود/ روند افت « جواد فروغی » بعد از بازی‌های المپیک توکیو ادامه دارد

۱۲:۱۸  -  ۰۵ ارديبهشت ۱۴۰۳
دبیر هشتمین جشنواره ملی طنز و رسانه در گفتگو با دیباچه؛

فضای آموزش طنز در کشور بسیار ضعیف است

۱۱:۲۵  -  ۰۳ ارديبهشت ۱۴۰۳
کاپیتان تیم فوتبال خاتون بم در گفت‌وگو با «دیباچه» مطرح کرد؛

قهرمانی تیم، در نبود ملیکا محمدی برایمان تلخ شد | رقبا همه از تیم‌های با اصالت فوتبال بودند

۱۱:۵۷  -  ۰۱ ارديبهشت ۱۴۰۳
گفتگو دیباچه با رئیس موزه بین المللی استکبار ستیزی طبس

یکی از چشم انداز‌های میان مدت موزه بین المللی استکبار ستیزی طبس، راه اندازی فرودگاه صحرای طبس است

۱۴:۳۲  -  ۰۸ ارديبهشت ۱۴۰۳
پربازدیدها
آخرین اخبار