چهارشنبه ۰۳ بهمن ۱۴۰۳  |  Wednesday, 22 January 2025

دیباچه

کد خبر: ۲۰۸۰۱
تاریخ انتشار : ۳۹ : ۰۹ - ۱۰ مرداد ۱۳۹۵
دیباچه: حسین رفیعی مجری تلویزیون می‌گوید این روزها برنامه‌های آشپزی در تلویزیون زیاده شده‌اند که دلیل آن هم زیاد بودن اسپانسرهایی در زمینه لوازم آشپزخانه است.

به گزارش دیباچه به نقل از مهر، حسین رفیعی مجری تلویزیون درباره اجرای برنامه هایی که در شبکه های مختلف سیما دارد گفت: این روزها علاوه بر مسابقه «این خانواده» در شبکه دو، بیشتر تک برنامه هایی در تلویزیون دارم و البته بعضی از برنامه های سابق هم در شبکه های مختلف بازپخش می شود.

وی که چندی پیش اجرای قرعه کشی یک برنامه تبلیغاتی را نیز بر عهده داشت، در این باره اظهار کرد: آنتن زنده اولویت بالایی دارد و به لحاظ شرایط مالی این روزها تولید هر سریال یا برنامه حرفه ای نیازمند یک اسپانسر است. اسپانسرها علاقه دارند که قرعه کشی محصولاتشان هم انجام شود و ترجیح می دهند این کار توسط مجری یا بازیگری صورت گیرد که چهره باشد و مخاطب پای برنامه بنشیند.

دیباچه-حسین رفیعی


این مجری برنامه های تلویزیونی اضافه کرد: حتی مواردی بوده است که فردی با گفتن یک جمله به جای تبلغ به عنوان ضدتبلیغ عمل کرده است. بنابراین شبکه ها ترجیح می دهند از افرادی استفاده کنند که تجربه پخش زنده داشته باشند.

وی درباره تبلیغات در برنامه های تلویزیونی عنوان کرد: اکنون هر شبکه ای یک برنامه آشپزی دارد، من اولین نفری بودم که به عنوان یک مجری بازیگر در یک برنامه در کنار آشپز قرار گرفتم اما امروزه در شبکه های یک، دو، سه، نمایش و نسیم برنامه آشپزی پخش می شود. چرا باید این همه برنامه آشپزی از شبکه های ما پخش شود مگر ما در کشوری هستیم که جذب توریست از راه غذا انجام می شود؟ مساله این است که عمده اسپانسرهای تلویزیون دارای لوازم آشپزخانه هستند و تهیه کننده و برنامه ساز هم به سمت برنامه آشپزی می رود تا این اسپانسرها را در قالب یک برنامه به کار گیرد.

رفیعی اضافه کرد: اما نتیجه این می شود که بیننده به تدریج اشباع می شود و اگر شما بهترین برنامه را هم اجرا کنید آنقدر تکرار شده است که برای مخاطب آزاردهنده است و حکم لیوان آبی را دارد که اگر در ابتدا تشنگی را رفع می کند وقتی اضافه باشد حال فرد را خراب می کند.

این مجری در بخش دیگری از سخنان خود مدیران سازمان را ناگزیر از استفاده از اسپانسر دانست و تصریح کرد: من نمی خواهم اینجا از مدیران سازمان صداوسیما دفاع کنم اما واقعیت این است که آنها با بحران های مالی موجود برای تولیدات و مدیریت سازمان شعبده بازی می کنند.

وی در پایان با بیان اینکه صداوسیما به سمت سازمانی غیرانتفاعی کشیده شده است، یادآور شد: باز هم وجود اسپانسرها خوب است که در شرایط فعلی سازمان مشکلات را رفع کردند. به هرحال اسپانسر هم وقتی میلیاردی کمک می کند، می خواهد نام و محصولش دیده شود و من فکر می کنم با شرایط موجود مالی سازمان که همه هم در جریان آنها هستند تولید آثار نوعی شق القمر است.
برچسب ها: دیباچه ، حسین رفیعی
نام:
ایمیل:
* نظر:
مطالب برگزیده
گفتگو دیباچه با رئیس پژوهشگاه مطالعات آموزش و پرورش

علی محبی: اصلی‌ترین ماموریت پژوهشگاه آموزش و پرورش، توسعه پژوهش در بین دانش آموزان و معلمان است!

۱۵:۵۴  -  ۲۳ دی ۱۴۰۳
گفتگو دیباچه با مدیر کل دفتر سیاست گذاری و برنامه‌ریزی امور پژوهشی وزارت علوم

گر تحقیقات علوم پایه به درستی انجام نشود، در نهایت ما در TRL‌های بعدی مشکل داریم

۰۹:۲۰  -  ۱۳ دی ۱۴۰۳
رئیس فدراسیون ورزش‌های آبی در گفتگو با «دیباچه» مطرح کرد؛

تیم ملی واترپلو آینده درخشانی دارد/ لژیونر‌ها برای حضور در تیم ملی باید توجه مربی را جلب کنند

۱۷:۰۶  -  ۱۲ دی ۱۴۰۳
گفتگو دیباچه با الهه رضایی، مجری توانمند برنامه‌های کودک دهه ۶۰ و ۷۰

بچه‌های امروز، از پخش کارتن‌های گذشته هیجان زده می‌شوند

۱۳:۵۷  -  ۰۴ دی ۱۴۰۳
سرمربی تیم ملی بدمینتون در گفتگو با «دیباچه» مطرح کرد؛

برگزاری مسابقات بین‌المللی بدمینتون در ایران یک امتیاز ویژه است/ برای رشد، نیازمند کمک بخش خصوصی هستیم

۱۳:۴۸  -  ۰۴ دی ۱۴۰۳