چهارشنبه ۰۵ ارديبهشت ۱۴۰۳  |  Wednesday, 24 April 2024

دیباچه

کد خبر: ۲۰۴۲۹
تاریخ انتشار : ۵۴ : ۱۳ - ۰۶ مرداد ۱۳۹۵
دیباچه: فرهاد اصلانی بازیگر و کارگردان سینمای ایران نسبت به بی تفاوتی موجود نسبت به سرنوشت فیلم توقیف شده اش با عنوان «خرس» اظهار تاسف کرد.



287A8912-copy

فرهاد اصلانی در گفت‌وگوی اختصاصی با خبرنگار سینمایی دیباچه در مورد احتمال نمایش این فیلم برای دلجویی از اصلانی به‌خاطر کسب افتخار بین‌المللی در جشنواره مسکو گفت: «بعید می‌دانم چنین اتفاقی بیافتد و گرفتن مجوز نمایش «خرس» در توان من نیست. بارها مصاحبه کرده‌ام و از توقیف فیلمی که مسیر قانونی خود را طی کرده گلایه کرده‌ام و از مسئولان سینمایی خواسته‌ام تا تکلیف این فیلم را روشن کنند.»
فرهاد اصلانی بی‌انگیزگی تهیه‌کننده فیلم «خرس» را هم بی‌تاثیر ندانست و در ادامه‌ صحبت‌هایش گفت: «متاسفانه جواد نوروزبیگی (تهیه‌کننده «خرس») انگیزه‌ زیادی برای پی‌گیری و رفع توقیف این فیلم ندارد. خسرو معصومی (کارگردان «خرس») تلاش‌های زیادی برای رفع توقیف فیلم کرده و بارها این موضوع را پی‌گیری کرده است. جلسه‌های زیادی هم برگزار شد اما همچنان اتفاقی نیافتاده است.»
اصلانی همچنین از تحمل کم مدیران انتقاد کرد و گفت: «وقتی مدیران سینمای ما نمی‌توانند فیلم «50 کیلو آلبالو» را تحمل کنند، فکر می‌کنید فیلم «خرس» را تحمل می‌کنند؟!»
اصلانی که به تازگی جایزه بهترین بازیگر جشنواره بین‌المللی فیلم مسکو را برای بازی در فیلم «دخترِ» میرکریمی گرفته است، با اشاره به تاثیر این جایزه در ادامه روند فعالیت‌های حرفه‌ایش به دیباچه گفت: «این جایزه تاثیر زیادی در مسیر بازیگری من خواهد داشت. برای ادامه کار در حرفه سینمایی‌ام انگیزه زیادی گرفته‌ام.»

فیلم سینمایی «خرس» به کارگردانی خسرو معصومی سال 1390 در جشنواه فجر نمایش داده شد و فرهاد اصلانی توانست جایزه بهترین بازیگر مرد را برای بازی در این فیلم دریافت کند. این فیلم پس از آن جشنواره، پروانه نمایش نگرفت و در کنار چند فیلم دیگر مثل «لانتوریِ» رضا درمیشیان و... از محصولات توقیفی سینما در سال‌های اخیر به شمار می‌آید.
فرهادی اصلانی چندین بار به سرنوشت نامعلوم «خرس» اعتراض و از عملکرد مدیران سینمایی انتقاد کرده است. او حتی در شب دریافت جایزه بهترین بازیگر جشنواره فیلم مسکو برای فیلم «دختر» در سینما آزادی، از عملکرد مدیران سینمایی و تلویزیونی گلایه کرد و به آن‌ها توصیه کرد تا دست از پلیس‌بازی بردارند!
نام:
ایمیل:
* نظر:
مطالب برگزیده
به بهانه پخش سریال "نون خ"، دیباچه بررسی کرد

آیا احیای طنز‌های تلویزیونی، تضمینی بر بازگشت مخاطب به سمت صداوسیماست؟

۱۷:۲۰  -  ۰۴ ارديبهشت ۱۴۰۳
مسئول کمیته رتبه‌بندی مرشدان فدراسیون ورزش‌های زورخانه‌ای و کشتی پهلوانی در گفتگو با دیباچه:

ورزش زورخانه ای باید به المپیک راه پیدا کند/ هزاران سال است ورزش باستانی از موسیقی و آوای حماسی بهره می‌برد

۱۷:۵۴  -  ۲۹ فروردين ۱۴۰۳
سرمربی تیم ملی هندبال جوانان دختر ایران در گفت‌وگو با«دیباچه» مطرح کرد؛

تیم ملی در گروه مرگ قرار دارد/ بازی با تیم‌های اروپایی محک خوبی است

۱۸:۱۷  -  ۲۹ فروردين ۱۴۰۳
یک کارشناس فوتسال در گفت ‌و‌ گو با «دیباچه» مطرح کرد؛

ایران تیم بهتری نسبت به رقبای آسیایی دارد/باید به تصمیم شمسایی احترام بگذاریم

۱۱:۲۹  -  ۲۵ فروردين ۱۴۰۳
ادبیات عجیب ژیلا صادقی!

جنجال خانم مجری بعد از درگذشت رضا داوودنژاد چه بود؟

۱۲:۲۹  -  ۱۵ فروردين ۱۴۰۳
پربازدیدها
آخرین اخبار