جمعه ۰۷ ارديبهشت ۱۴۰۳  |  Friday, 26 April 2024

دیباچه

کد خبر: ۲۰۲۱۰
تاریخ انتشار : ۵۳ : ۱۳ - ۰۵ مرداد ۱۳۹۵
ترلان پروانه گفت: گروه خوب و بیان معضلات جوانان باعث شد که در مجموعه تلویزیونی «تا ثریا» حضور داشته باشم.

دیباچه-ترلان ترانه

ترلان پروانه بازیگر سینما و تلویزیون در گفتگو با خبرنگار رادیو و تلویزیون دیباچه اظهار داشت: در مجموعه «تا ثریا» به کارگردانی سیروس مقدم سال 1390 ایفای نقش کردم که این روزها از شبکه iFilm پخش می شود. تجربه همکاری با کارگردان خوبی مثل سیروس مقدم برای من بسیار ارزشمند بود.

پروانه خاطرنشان کرد: در این سریال نقشی را ایفا کردم که سنش کمی از سنی که داشتم بیشتر بود ولی به راحتی توانستم با آن ارتباط برقرار کنم. به هر حال آقای مقدم به من اعتماد کرد و با توجه به اینکه بازیگر مقابل من ارسلان قاسمی بود و سنش تفاوت چندانی با من نداشت کار من راحت تر بود اما اگر کاراکتر مقابل من سن بیشتری داشت بازی برای من سخت تر می شد.

وی افزود: سعی دارم کارهایی را که می خواهم در آنها حضور داشته باشم با دقت نظر انتخاب کنم و این مسئله را مخصوصاً در چند سال اخیر بسیار رعایت کرده ام. از آنجا که گروهی حرفه ای در ساخت این مجموعه نقش داشتند و در «تا ثریا» به معضلات جوانان پرداخته می شد حضور در این مجموعه را پذیرفتم ضمن اینکه سیروس مقدم کارگردان با تجربه ای است که در انتخاب هایش دقت نظر بالایی دارد.

این بازیگر اظهار داشت: پر رنگ بودن نقش برایم اهمیت چندانی ندارد و کیفیت نقش است که می تواند حائز اهمیت باشد. در مجموعه «تا ثریا» حضور پر رنگ تری داشتم اما قسمت های بسیاری که در آنها حضور داشتم در زمان پخش از مجموعه حذف شدند. به هر حال با توجه به اینکه «تا ثریا» مجموعه ای بود که از تلویزیون پخش می شد و همه افراد جامعه آن را می دیدند به همین دلیل قسمت هایی از آن که بیشتر مربوط به نقش من می شد حذف گردید که شاید علامت سؤالهایی برای بیننده نیز به وجود آورده باشد.

بازیگر مجموعه «زیر تیغ» در ادامه افزود: در صحبت هایی که با یکی از بازیگران پیشکسوت داشتم حرف خوبی از وی شنیدم و ایشان به من گفتند که برای انتخاب حضور در یک اثر، مهم این است که چه گروهی در ساخت آن اثر نقش دارند. کارهای خوب بسیاری در تلویزیون است که تیم خوب و تفکرات خوبی پشت آن است و این مسائل باعث می شود که یک اثر مطرح شود و مطرح شدن آن به بازیگر نیز کمک می کند.

پروانه اظهار داشت: آخرین فعالیتم در سینما به فیلم سینمایی «فراری» به کارگردانی رضا داوودنژاد برمی گردد که نقش بسیار خاص و سختی را در آن ایفا کردم. برای پروژه سینمایی دیگری نیز وارد بحث و گفتگو شده ام که هنوز به قطعیت نرسیده است.

این بازیگر در ادامه از دیگر فعالیتهایش گفت و افزود: در مجموعه اپیزودیک «چرخ فلک» نیز ایفای نقش کرده ام که بعد از «گذر از رنج ها» جدیدترین اثر تلویزیونی است که در آن حضور دارم. تصویربرداری این اثر به سال گذشته مربوط می شود و گروه و فیلمنامه خوب باعث شد که در این اثر نیز حضور داشته باشم.

این بازیگر خاطرنشان کرد: نقشی که در «چرخ فلک» ایفا کردم نقش دختر جوانی است که در سن کم دچار اعتیاد می شود. این نقش برایم بسیار خاص بود که تا بحال نظیر آن را بازی نکرده ام. خوشبختانه مردم ما درک بالایی دارند و به خوبی نقش ها را می فهمند و در سریال «چرخ فلک» نیز با بازخورد بسیار خوب و مثبتی از سوی مردم روبرو بودم.

گفتنی است ترلان پروانه در مجموعه های تلویزیونی و فیلم های سینمایی متعددی از جمله مجموعه های تلویزیونی «ملکوت»، «قاب های خالی» و «جایزه بزرگ» و فیلم های سینمایی «زندگی مشترک آقای محمودی و بانو»، «اختاپوس» و «پاپیتال» ایفای نقش کرده است.
نام:
ایمیل:
* نظر:
مطالب برگزیده
به بهانه پخش سریال "نون خ"، دیباچه بررسی کرد

آیا احیای طنز‌های تلویزیونی، تضمینی بر بازگشت مخاطب به سمت صداوسیماست؟

۱۷:۲۰  -  ۰۴ ارديبهشت ۱۴۰۳
مسئول کمیته رتبه‌بندی مرشدان فدراسیون ورزش‌های زورخانه‌ای و کشتی پهلوانی در گفتگو با دیباچه:

ورزش زورخانه ای باید به المپیک راه پیدا کند/ هزاران سال است ورزش باستانی از موسیقی و آوای حماسی بهره می‌برد

۱۷:۵۴  -  ۲۹ فروردين ۱۴۰۳
سرمربی تیم ملی هندبال جوانان دختر ایران در گفت‌وگو با«دیباچه» مطرح کرد؛

تیم ملی در گروه مرگ قرار دارد/ بازی با تیم‌های اروپایی محک خوبی است

۱۸:۱۷  -  ۲۹ فروردين ۱۴۰۳
یک کارشناس فوتسال در گفت ‌و‌ گو با «دیباچه» مطرح کرد؛

ایران تیم بهتری نسبت به رقبای آسیایی دارد/باید به تصمیم شمسایی احترام بگذاریم

۱۱:۲۹  -  ۲۵ فروردين ۱۴۰۳
ادبیات عجیب ژیلا صادقی!

جنجال خانم مجری بعد از درگذشت رضا داوودنژاد چه بود؟

۱۲:۲۹  -  ۱۵ فروردين ۱۴۰۳