پنجشنبه ۳۰ فروردين ۱۴۰۳  |  Thursday, 18 April 2024

دیباچه

کد خبر: ۲۰۰۴۳
تاریخ انتشار : ۰۱ : ۱۵ - ۰۴ مرداد ۱۳۹۵
شهرام خلج گفت: شبیه سازی چهره بازیگران به شخصیت‌های مطرحی که ایفای آن را بر عهده داشته و مردم آشنایی بیشتری با این شخصیت ها داشتند برای من و محمدرضا ورزی اهمیت بیشتری داشت که البته کار بسیار سختی بود.

شهرام خلج چهره پرداز سینما و تلویزیون در گفتگو با خبرنگار رادیو و تلویزیون دیباچه اظهار داشت: همچنان تصویربرداری مجموعه تلویزیونی «معمای شاه» ادامه دارد و تا دو ماه دیگر به عنوان چهره پرداز مشغول این کار خواهم بود.

خلج خاطرنشان کرد: طی دو ماهی که به اتمام تصویربرداری این مجموعه تلویزیونی مانده است چند بازیگر دیگر نیز به مجموعه «معمای شاه» اضافه خواهد شد. به غیر از این مجموعه چهره پردازی مجموعه «یکتا» را نیز بر عهده دارم که در حال حاضر تصویربرداری آن در حال انجام است و برای همکاری در اثر دیگری با محمدرضا شفیعی نیز قرارداد بسته‌ام.

وی در ادامه افزود: شخصیت ها و نزدیک بودن چهره آنها به شخصیتی که باید در مجموعه «معمای شاه» حضور داشته باشند برای من و محمدرضا ورزی اهمیت بالایی داشت اما در این بین برخی شخصیت ها از اهمیت بیشتری برخوردار بودند و برخی از آنها اهمیت چندانی نداشتند.

این چهره‌پرداز در ادامه اظهار داشت: بیشترین تلاشی که صورت می گیرد برای شبیه سازی اتفاقات و اصل روایت تاریخی است. شخصیت هایی که حساسیت بیشتری از سوی جامعه روی آنها وجود داشت برای شبیه سازی اهمیت بیشتری از سوی کارگردان و من به آنها داده می شد اما شخصیت هایی که مردم آشنایی زیادی نداشتند و در کلیت سریال چندان مهم نبودند به شبیه سازی آنها سختگیری نداشتیم.

طراح چهره پرداز مجموعه تلویزیونی «سالهای مشروطه» خاطرنشان کرد: در انتخاب بازیگران به هیچ وجه دخیل نبودم اما همیشه پیشنهاداتی برای انتخاب بازیگران داشتم که به کارگردان ارائه می دادم و مشورت هایی صورت می گرفت. شخصیت هایی مثل آیت الله طالقانی، شهید بهشتی، حضرت امام خمینی (ره) و شاه از شخصیت هایی بودند که محمدرضا ورزی با حساسیت بالایی آنها را انتخاب کرد.

وی افزود: برای برخی نقش ها بازی اهمیت بالایی داشت و برخی فقط چهره و تعدادی از نقش ها هم چهره و هم بازی دارای اهمیت بود. چندین بار پیش آمده است که بازیگری برای نقشی انتخاب شده است و به دلیل اینکه چهره بازیگر به نقش نزدیک نبوده ترجیح دادیم بازیگر دیگری را جایگزین کنیم.

خلج اظهار داشت: با در نظر گرفتن بازخوردهایی که از سوی مخاطبان داشته ایم مخاطبانی که سن بیشتری دارند و زندگی در آن دوران را تجربه کرده اند، آشنایی بیشتری با شخصیت ها دارند و شاید آنها را دیده باشند استقبال بیشتری نسبت به سریال داشته اند و با توجه به روایت تاریخی که در این مجموعه صورت می گیرد خاطرات خود را در آن دوران مرور می کنند که از نظر من «معمای شاه» می تواند از این منظر سریالی با اهمیت باشد.

گفتنی است شهرام خلج طراح چهره پرداز مجموعه های تلویزیونی و فیلم های سینمایی متعددی از جمله فیلم های سینمایی «ایستاده در غبار»، «در مدت معلوم»، «دزد و پری» و «کربلا جغرافیای یک تاریخ» بوده است.
نام:
ایمیل:
* نظر:
مطالب برگزیده
یک کارشناس فوتسال در گفت ‌و‌ گو با «دیباچه» مطرح کرد؛

ایران تیم بهتری نسبت به رقبای آسیایی دارد/باید به تصمیم شمسایی احترام بگذاریم

۱۱:۲۹  -  ۲۵ فروردين ۱۴۰۳
ادبیات عجیب ژیلا صادقی!

جنجال خانم مجری بعد از درگذشت رضا داوودنژاد چه بود؟

۱۲:۲۹  -  ۱۵ فروردين ۱۴۰۳
مربی تیم والیبال بانوان سایپا در گفت و گو با«دیباچه» مطرح کرد؛

تجربه بالای بازیکنان باعث قهرمانی تیم شد/ تیم قوی و جنگنده‌ای داشتیم

۱۲:۲۲  -  ۲۳ اسفند ۱۴۰۲
گفتگوی کمتر دیده شده دیباچه با زنده یاد رضا داوودنژاد و همسرش

غزل بدیعی همسر زنده یاد رضا داوودنژاد: به خاطر عشق، همیشه در کنار رضا بودم

۱۲:۲۰  -  ۱۵ فروردين ۱۴۰۳
گفتگو دیباچه با کارگردان سریال «از سرنوشت»

« رضا داوودنژاد » در رفاقت، مرام و غافلگیری، دست به نقد بود!

۱۶:۳۲  -  ۱۴ فروردين ۱۴۰۳
سرمربی تیم ملی ووشو در گفت‌وگو با «دیباچه» مطرح کرد؛

هدف کسب بهترین نتیجه در آسیاست/ بدون تغییر ترکیب، راهی انتخابی جام جهانی خواهیم شد

۱۲:۰۸  -  ۲۲ اسفند ۱۴۰۲
پربازدیدها
آخرین اخبار