جمعه ۰۷ ارديبهشت ۱۴۰۳  |  Friday, 26 April 2024

دیباچه

کد خبر: ۱۹۵۹۱
تعداد نظرات: ۱ نظر
تاریخ انتشار : ۳۷ : ۱۳ - ۰۳ مرداد ۱۳۹۵
دیباچه:حجت قاسم زاده اصل نویسنده و کارگردان سریال «تاریکی شب روشنایی روز» در واکنش به صحبت‌های تهیه‌کننده پیشین این مجموعه گفت: محمد هاشمی اصل با من مشکل شخصی داشت و ادعاهایی که می کند بی ربط است.

حجت قاسم زاده اصل کارگردان تلویزیون با توجه به حاشیه هایی که برای ساخت سریال جدیدش با عنوان «تاریکی شب روشنایی روز» ایجاد شده بود در گفتگو با خبرنگار رادیو و تلویزیون دیباچه اظهار داشت: من سالها فقط در تلویزیون کار کردم و در سینما و شبکه نمایش خانگی وارد نشدم. چنین اتهامی به من دور از عقل و انصاف است.

دیباچه+حجت قاسم‌زاده اصل

قاسم زاده اصل خاطرنشان کرد: آقای هاشمی‌اصل فیلمنامه را نخوانده‌اند و اطمینان دارم که فقط قصه آن را شخصی برای وی تعریف کرده است در حالیکه کمترین وظیفه یک تهیه کننده خواندن فیلمنامه است. اینکه شاهد چنین رفتاری بودم برایم بسیار عجیب است.

وی افزود: باید از این تهیه کننده پرسید که چرا داعیه نظام گرفته‌اند و از بسیج و نظام خرج می کنند. جایگاه کاری همه ما مشخص است و برای کارگردانی مثل من که سالها است در تلویزیون فعالیت دارد چنین گفتاری بسیار آزاردهنده و به دور از اخلاق است.

این کارگردان با اشاره به فعالیت های چندین ساله‌اش در تلویزیون اظهار داشت: در این مدت که فیلم و سریال ساختم همیشه از حاشیه دور بوده‌ام. هاشمی اصل با من مشکل شخصی دارد و سلیقه کاری بسیار نازل این تهیه کننده باعث شد که در برابر سلایق وی جبهه بگیرم و نگذارم سلیقه ای نازل در کار وارد شود.

کارگردان مجموعه تلویزیونی «یادآوری» در ادامه افزود: من در برابر تنها چیزی که تسلیم می‌شوم سواد است و با بی سوادی کنار نخواهم آمد. این تهیه کننده نه شرع را می‌شناسد و نه فیلمنامه را چرا که در فیلنامه «روشنایی روز تاریکی شب» که به قلم خودم نوشته شده است در قسمتی به دوستی دختر و پسری اشاره شده و دو صفحه بعد این دو نفر با هم ازدواج کرده اند، وقتی ازدواجی صورت گرفته چه مشکل شرعی می توان در آن دید؟

وی تصریح کرد: این مسائل نشأت گرفته از عقده های عجیب و غریب است. کاری که وی کرد نه تنها توهین به من بود، بلکه کاری که این تهیه کننده کرد توهین به افراد کارکشته تر از من بود.

قاسم زاده اصل خاطرنشان کرد: هاشمی اصل کاملاً از همکاری برای ساخت این اثر انصراف داده و از آنجا که فیلمنامه «روشنایی روز تاریکی شب» در مرکز گسترش فیلمنامه نویسی ثبت شده است کمتر از یک هفته دیگر تصویربرداری را آغار خواهیم کرد و تا امروز نیز از پول دولت و مردم هزینه هایی برای این سریال شده است که نمی توان آن را دور ریخت و ساخت این اثر را کنار گذاشت. من حاضرم فیلمنامه این اثر در هر نهادی بررسی شود و اگر نهادی با محتوای «روشنایی روز تاریکی شب» مشکل داشت حاضرم از ساخت آن انصراف دهم.

این کارگردان در ادامه تصریح کرد: اگر به پرونده کاری این تهیه کننده نگاهی بیندازید با حاشیه های بسیاری روبرو می شوید. به عنوان مثال در ساخت مجموعه «آوای باران» جنجال های مطبوعاتی بسیاری به پا شد که در نهایت این مسئله به اثبات رسید که همه جنجال ها دروغ بوده و ایشان به طور کلی فقط به دنبال جنجال هستند.

وی در ادامه این بحث گفت: هاشمی اصل یک برنامه ساز است و روحیه اش با جنجال آشنایی دارد، با فضای داستانی نیز آشنایی ندارد و از اصول اخلاق کاری چیزی نمی داند.

قاسم زاده در خاتمه گفته‌هایش اظهار داشت: بسیار متأسفم که باید پاسخگوی حرف‌هایی باشم که از لحاظ عقلانی به هیچ وجه نباید مطرح می شد. من در تمام سالهایی که در تلویزیون فعالیت داشتم از حاشیه همیشه دور بودم.
نظرات بینندگان
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
غیر قابل انتشار: ۰
man
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۴:۴۱ - ۱۳۹۵/۰۵/۰۳
0
0
یادآوری یک کار دوست داشتنی بود. ادبیاتش خیلی خوب بود. صریح بود ولی هتاک نبود. بحث داشت اما جنجال نبود. آدمها بودند و قصه ای که خوب پیش رفت. امیدوارم این کارشون هم خوب پیش بره. فارغ از هر چی حاشیه .
نام:
ایمیل:
* نظر:
مطالب برگزیده
به بهانه پخش سریال "نون خ"، دیباچه بررسی کرد

آیا احیای طنز‌های تلویزیونی، تضمینی بر بازگشت مخاطب به سمت صداوسیماست؟

۱۷:۲۰  -  ۰۴ ارديبهشت ۱۴۰۳
مسئول کمیته رتبه‌بندی مرشدان فدراسیون ورزش‌های زورخانه‌ای و کشتی پهلوانی در گفتگو با دیباچه:

ورزش زورخانه ای باید به المپیک راه پیدا کند/ هزاران سال است ورزش باستانی از موسیقی و آوای حماسی بهره می‌برد

۱۷:۵۴  -  ۲۹ فروردين ۱۴۰۳
سرمربی تیم ملی هندبال جوانان دختر ایران در گفت‌وگو با«دیباچه» مطرح کرد؛

تیم ملی در گروه مرگ قرار دارد/ بازی با تیم‌های اروپایی محک خوبی است

۱۸:۱۷  -  ۲۹ فروردين ۱۴۰۳
یک کارشناس فوتسال در گفت ‌و‌ گو با «دیباچه» مطرح کرد؛

ایران تیم بهتری نسبت به رقبای آسیایی دارد/باید به تصمیم شمسایی احترام بگذاریم

۱۱:۲۹  -  ۲۵ فروردين ۱۴۰۳
ادبیات عجیب ژیلا صادقی!

جنجال خانم مجری بعد از درگذشت رضا داوودنژاد چه بود؟

۱۲:۲۹  -  ۱۵ فروردين ۱۴۰۳