پنجشنبه ۰۹ فروردين ۱۴۰۳  |  Thursday, 28 March 2024

دیباچه

کد خبر: ۱۹۱۶۹
تاریخ انتشار : ۳۳ : ۱۹ - ۰۱ مرداد ۱۳۹۵
گفت‌وگو با یکی از تهیه‌کننده‌های باسابقه سینما
دیباچه: سیدضیا هاشمی یکی از تهیه‌کننده‌های باسابقه سینمای ایران از تبلیغات اخیر فیلم‌های سینمایی از شبکه ماهواره‌ای GEM دفاع کرد و این اتفاق را به نفع سینما دانست .



IMAGE634673299991056250

سیدضیا هاشمی در گفت‌گو با خبرنگار سینمایی دیباچه در مورد موج تازه تبلیغات فیلم‌های سینمایی در شبکه‌های ماهواره‌ای گفت: «مدتی‌ست شبکه‌های ماهواره‌ای بر خلاف تلویزیون ملی، برند‌های ایرانی را تبلیغ می‌کنند. برای مثال: مارک‌های مختلف لبنیات و ماکارونی را تبلیغ می‌کنند و از مردم می‌خواهند باکیفیت‌ترین برند را انتخاب کنند. این اتفاق برای فیلم‌های سینمایی هم افتاده است و پخش تعدادی از پربیننده‌ترین فیلم‌های سینمایی از مردم می‌خواهند تا فیلم مورد علاقه خود را انتخاب کنند. این همان کاری‌ست که تلویزیون ما نمی‌خواهد انجام بدهد و برخلاف آن، شبکه‌های ماهواره‌ای در راستای جذب مخاطب‌ انجام می‌دهند. اتفاقی که به اقتصاد فرهنگی کمک می‌کند و باعث رونق سینما می‌شوند. شبکه‌های ماهواره‌ای ساعت‌ها به تبلیغات فیلم‌های سینمای ایران می‌پردازند که باعث دیده شدن فیلم‌ها می‌شوند. کجای این کار بد است؟! چه ضرری به سینما وارد می‌شود؟! امنیت ملی به خطر می‌افتد؟ اگر مردم به سینماها بروند و در مکان‌های فرهنگی وقت بگذرانند، در جهت ارتقای امنیت ملی است.»
هاشمی معتقد است: «اگر با تمام مسئولین مربوطه مذاکره کنیم آن‌ها را قانع می‌کنیم که این جریان به نفع سینما و رونق اقتصاد فرهنگی است. اگر از موضع بالا با ما وارد گفت‌وگو شوند که هیچ! ما به نشانه تسلیم دست‌مان را بالا می‌بریم اما اگر از موضع فرهنگی وارد بحث شویم، قانع‌شان می‌کنیم.»
این تهیه‌کننده در مورد تبلیغات فیلم‌های سینمایی از شبکه‌های داخلی گفت: «رضا میرکریمی در گفت‌وگویی اعلام کرده بود که تبلیغی فیلم «دختر» به معنای واقعی کلمه ضد تبلیغ است وبه فیلم ضرر می‌رساند. وقتی تصمیم‌گیرندگان پخش تبلیغات تخصصی در سینما و روانشناسی مخاطب ندارند و با تصورات عجیب‌غریب فیلم‌ها را اصلاح می‌کنند و در نهایت نسخه‌ای بد را برای پخش در تلویزیون آماده می‌کنند که اتفاقا به ضرر فیلم هم هست، چه توقعی از تهیه‌کننده ها دارید؟ دوستان مسئول ما به مسائل فرهنگی توجهی ندارند در حالی که ایجاد شغل و رونق سینما عین ثواب است و به لحاظ شرعی و اعتقادی اتفاق درستی است.»
هاشمی در مورد نگرانی مسئولان از ریزش مخاطبان‌شان نیز گفت: «تلویزیون ما تمام بیننده‌هایش را دو دستی تقدیم کرده است. بی‌تدبیری برخی از مدیران تلویزیونی باعث شده که جمعیت زیادی در صداوسیما بیکار بگردند. در حالی‌ که مردم برای تامین هزینه‌های زندگی‌شان مجبورند به کشورهایی مثل ترکیه مهاجرت کنند. رونق اقتصاد فرهنگی به ایجاد شغل و ساخت سالن‌های بیشتر کمک می‌کند اما آقایان متوجه نیستند و همیشه می‌خواهند با تهدید و بگیر و ببند جلوی اتفاق‌ها را بگیرند»
وی در آخر نیز از هزینه‌ای سرسام‌آور تبلیغ در صداوسیما گفت: «جالب است که بدانید با تخفیف 99 درصدی، هر ثانیه تبلیغ در تلویزیون،‌ چند میلیون هزینه برمی‌دارد. این یک شوخی بزرگ است. انگار نمی‌خواهند فرهنگ در کشور رشد کند. مگر سینما چقدر درآمد دارد که باید این هزینه‌ای وحشتناک را بپردازیم؟. بگذارید سینما رونق پیدا کند چرا که به اقتصاد کمک بسیاری می‌کند. اقتصاد فرهنگی پس از اقتصاد نظامی مهم‌ترین وجه اقتصدای در دنیا است پس چرا به سادگی از کنارش می‌گذرید؟ باور کنید با تهدید هیچ اتفاقی نمی‌افتد و اگر یک جای کار را بگیرید از جای دیگری بیرون می‌زند. با رونق سینما امنیت ملی و اجتماعی به وجود می‌آید.»
نام:
ایمیل:
* نظر:
مطالب برگزیده
صحبت‌های احساسی مارال بنی آدم، در گفتگو با ویژه برنامه «مدیا»

پروین اعتصامی، قبل از اینکه یک شاعر و ادیب باشد، یک انسان بوده است!

۱۵:۱۸  -  ۲۳ اسفند ۱۴۰۲
گفتگو ویژه برنامه مدیا با سعید الهی تهیه کننده فیلم‌های سینمایی میرو و قویدل

مطمئنم شهید آوینی اگر زنده بود، به مستند «قویدل» جایزه می‌داد / باید باور کنیم که در اتاق شیشه‌ای زندگی می‌کنیم

۱۳:۱۱  -  ۲۳ اسفند ۱۴۰۲
گلر تیم ملی هندبال در گفت‌وگو با «دیباچه» مطرح کرد؛

مربیان خارجی تاثیر مثبتی بر روی تیم ملی داشتند/ وقتی توپ گل نمی‌شود، مقصر مربی نیست

۱۱:۳۸  -  ۲۰ اسفند ۱۴۰۲
مدیرکل اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی استان تهران در گفتگو با دیباچه:

انجمن موسیقی فعالی در استان تهران نداریم/ موسیقی نسبت به تئاتر و هنرهای تجسمی مظلوم‌تر است

۱۱:۱۷  -  ۱۴ اسفند ۱۴۰۲
گفتگو ویژه برنامه مدیا با «خسرو احمدی» که دهه شصتی‌ها او را به نام «دولنگ» می‌شناسند

متاسفانه تلویزیون برای کودکان امروزی هیچ برنامه خوبی ندارد!

۱۳:۰۷  -  ۱۷ اسفند ۱۴۰۲
صحبت‌های انتقادی حسین عابدینی بازیگر سریال « بچه های مدرسه همت » علیه «مهران رجبی»

«مهران رجبی» کنترات برداشته، نباید فقط پولو ببینه و با کله شیرجه بزنه؛ بازیگری را با بیزینس اشتباه گرفته!

۱۶:۵۳  -  ۱۴ اسفند ۱۴۰۲
رئیس مرکز مطالعات راهبردی و آموزش وزارت کشور با دیباچه مطرح کرد؛

هدف اصلی جشنواره ی « رای ملت » تببین گری و جهاد تبیین است/ پای جشنواره "رای ملت" به انتخابات ریاست جمهوری کشیده می‌شود!

۱۳:۰۸  -  ۱۰ اسفند ۱۴۰۲