شنبه ۰۱ ارديبهشت ۱۴۰۳  |  Saturday, 20 April 2024

دیباچه

کد خبر: ۱۹۰۰۶
تاریخ انتشار : ۲۷ : ۱۱ - ۳۱ تير ۱۳۹۵
گفت‌وگو با یکی از مستندسازان باتجربه سینمای ایران
دیباچه: محمدرضا اصلانی کارگردان سینما و شاعر معتقد است پرویز کیمیاوی به نسلی با استعداد از فیلمسازان ایرانی تعلق دارد که در اوج خلاقیت فرصت کار در سینمای ایران را از دست داده اند.



IMG12115971

محمدرضا اصلانی یکی از مستندسازهای باتجربه سینمای ایران است که سال‌ها پیش در پروژه «ایران سرای من است» حضور داشت و یکی از عوامل موثر شکل‌گیری این فیلم ماندگار بود در گفت‌وگو با خبرنگار سینمایی دیباچه از نمایش «ایران سرای من است» سخن گفت و از کارگردان‌هایی که بسیار با استعداد بودند اما بعد از انقلاب نتوانستند در سینما فعالیت زیادی داشته باشند.

محمدرضا اصلانی در مورد نسل جوانی که پس از انقلاب دیگر فعالیت نکردند و یا کم‌کار شدند می‌گوید: «پرویز کیمیاوی و کارگردان‌های جوان و با استعداد سینما بعد از انقلاب، هرگز نتوانستند راهشان را ادامه بدهند. بسیاری از این کارگردان‌ها از ایران رفتند. نسلی از فیلمسازها که تازه شکوفا شده بودند اما فرصت کار در سینمای ایران را از دست دادند. نسلی که منتقد بودند و نگاه تیزبینی داشتند. حیف شد که این کارگردان‌ها را از دست دادیم. برای مثال پرویز کیمیاوی یکی از کارگردان‌هایی‌ست سال‌ها فیلم نساخته است. فیلم «ایران سرای من است» به خوبی نشان می‌دهد ایشان فیلمساز مهمی در سینمای ایران است.

محمدرضا اصلانی در مورد حضورش در پروژه سینمایی «ایران سرای من است» و چرایی اکران این فیلم به دیباچه می‌گوید: «این پروژه به سختی و تلاش‌های آدم‌های زیادی ساخته شد. یادم می‌آید زمانی پرویز کیمیاوی و کامران شیردل به خانه من آمدند تا این مشکل برطرف شود اما بعد از گذشت سال‌ها همچنان مشکلات بین عوامل باقی مانده است. خانواده محمدرضا سرهنگی همچنان به بانک بدهکار هستند و این فیلم باعث شد تا آقای سرهنگی سکته کند. اکران این فیلم باعث فیصله دادن این ماجرا و تمام دلخوری‌هاست. به هر حال نمایش عمومی این فیلم بخشی از هزینه‌ها را به خانواده سرهنگی برمی‌گرداند.»

اصلانی در مورد فعالیت‌های این روزهای خودش می‌گوید: «به تازگی کاری داستانی را تمام کرده‌ام و مستند نیمه بلندی را نیز که مدتی روی آن کار می‌کردم به پایان رساندم اما این‌روزها بیکار هستم.»
نام:
ایمیل:
* نظر:
مطالب برگزیده
یک کارشناس فوتسال در گفت ‌و‌ گو با «دیباچه» مطرح کرد؛

ایران تیم بهتری نسبت به رقبای آسیایی دارد/باید به تصمیم شمسایی احترام بگذاریم

۱۱:۲۹  -  ۲۵ فروردين ۱۴۰۳
ادبیات عجیب ژیلا صادقی!

جنجال خانم مجری بعد از درگذشت رضا داوودنژاد چه بود؟

۱۲:۲۹  -  ۱۵ فروردين ۱۴۰۳
مربی تیم والیبال بانوان سایپا در گفت و گو با«دیباچه» مطرح کرد؛

تجربه بالای بازیکنان باعث قهرمانی تیم شد/ تیم قوی و جنگنده‌ای داشتیم

۱۲:۲۲  -  ۲۳ اسفند ۱۴۰۲
گفتگوی کمتر دیده شده دیباچه با زنده یاد رضا داوودنژاد و همسرش

غزل بدیعی همسر زنده یاد رضا داوودنژاد: به خاطر عشق، همیشه در کنار رضا بودم

۱۲:۲۰  -  ۱۵ فروردين ۱۴۰۳
گفتگو دیباچه با کارگردان سریال «از سرنوشت»

« رضا داوودنژاد » در رفاقت، مرام و غافلگیری، دست به نقد بود!

۱۶:۳۲  -  ۱۴ فروردين ۱۴۰۳
سرمربی تیم ملی ووشو در گفت‌وگو با «دیباچه» مطرح کرد؛

هدف کسب بهترین نتیجه در آسیاست/ بدون تغییر ترکیب، راهی انتخابی جام جهانی خواهیم شد

۱۲:۰۸  -  ۲۲ اسفند ۱۴۰۲
پربازدیدها
آخرین اخبار