جمعه ۱۰ فروردين ۱۴۰۳  |  Friday, 29 March 2024

دیباچه

کد خبر: ۱۸۷۰۴
تاریخ انتشار : ۴۲ : ۱۸ - ۲۹ تير ۱۳۹۵
دیباچه: محسن حسینی که به دلیل برخی از مشکلات نتوانست تئاتر «دیوان غربی شرقی» را به آلمان ببرد از آغاز پروژه‌ جدیدش در مهرماه امسال خبر داد و مدت زمان لازم برای تمرین را صد روز اعلام کرد.دیباچه-نشست خبری نمایش سه خواهر و دیگران به گزارش خبرنگار تئاتر دیباچه؛ محسن حسینی که از سوم مردادماه در مقام بازیگر با نمایش «سه خواهر و دیگران» اثر حمید امجد روی صحنه می‌رود، درمورد نقش خود در این اثر، گفت: من دو نقش ژنرال پرزرف و سایه را بازی می‌کنم. ژنرال پرزرف، پدرالگا، ماریا، ایرینا و آندری است. این فرد شخصیتی بسیار مستبد دارد اما سایه، روح پدر فیروز باغبان است.

وی در ادامه افزود: این دو نقش بسیار دشوار بود و به نوعی برای من شبیه شاه لیر است. همواره آرزو داشته‌ام که نقش شاه لیر را بازی کنم. در خارج از ایران مخصوصا آلمان که حدود 570 الی 580 تئاتر شهر دارد و البته این مساله تا حد زیادی برای ما تحقیر برانگیز است؛ رپرتوارهای شکسپیر برگزار می‌شود و بازیگران مرد از هملت تئاتر خود آغاز می‌کنند و با شاه لیر به فعالیت خود در حوزه تئاتر خاتمه می‌دهند. بازیگران زن، از اوفلیا کار خود را آغاز می‌کنند و مثلا با ننه دلاور به کار خود پایان می‌دهند. یعنی افراد در تئاتر به پیش می روند و به مرور نقش‌های دشوارتری را ایفا می‌کنند.

دیباچه- دیوان غربی شرقی (2)

حسینی که سال گذشته با نمایش «دیوان غربی‌شرقی» در جشنواره تئاتر فرجر حضور داشت و اسفندماه اجرای عمومی این اثر را در چهارسو پشت سر گذاشت، درمورد اجراهای خارج از کشور این نمایش گفت: قرار بود این اثر در شهرهای برلین، بایمار و فرانکفورت روی صحنه برود اما تا این لحظه هنوز امکانات لازم برای این کار فراهم نشده است. چون این نمایش پروژه بیسیار سنگینی است و من نمی‌توانم با یک چمدان به فرودگاه اما بروم و این ذاثر را برای اجرا به آلمان ببرم؛ یک برنامه‌ریزی عظیمی برای این کار نیاز است.

وی در ادامه افزود: در زمان اجرای عمومی، معصومه ابتکار؛  رییس سازمان حفاظت محیط‌زیست این نمایش را دید و گفت که آن را برای اجرا به خارج از کشور ببریم. گفتم مرکز هنرهای نمایشی باید  پشت این کار قرار گیرد و از خانم ابتکار خواهش کردم که به علی جنتی؛ وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی بگوید که به تماشای این نمایش بنشیند. مشکل اینجاست که مسئولان نمی‌آیند تئاتر ببینند. حتی مسئولان نمایش هم تئاترها را نمی‌بینند؛ چگونه می‌خواهند نمایش‌ها را بفرستند خارج از کشور؟! این نمایش تنها سی الی 32 اجرا رفت و پرونده آن به نوعی بسته شد.

دیباچه- دیوان غربی شرقی (1)

این مدرس تئاتر درباره برنامه‌های آینده خود گفت: برنامه بعدی من در حوزه تئاتر، پروژه‌ای است که به هفت زن تاریخی‌ هنری می‌پردازد و پروژه بسیار سنگینی است. هفت خانم باید بخوانند و پرفورمنس انجام دهند. برای آماده‌سازی آن، صد روز، روزی پنج ساعت تمرین خواهم داشت. پیش تولید این اثر از شهریور و تمرینات از مهرماه، آغاز می‌شود. فکر می‌کنم برای اجرا در سی‌وپنجمین جشنواره تئاتر فجر، این نمایش آماده شود.
نام:
ایمیل:
* نظر:
مطالب برگزیده
صحبت‌های احساسی مارال بنی آدم، در گفتگو با ویژه برنامه «مدیا»

پروین اعتصامی، قبل از اینکه یک شاعر و ادیب باشد، یک انسان بوده است!

۱۵:۱۸  -  ۲۳ اسفند ۱۴۰۲
گفتگو ویژه برنامه مدیا با سعید الهی تهیه کننده فیلم‌های سینمایی میرو و قویدل

مطمئنم شهید آوینی اگر زنده بود، به مستند «قویدل» جایزه می‌داد / باید باور کنیم که در اتاق شیشه‌ای زندگی می‌کنیم

۱۳:۱۱  -  ۲۳ اسفند ۱۴۰۲
گلر تیم ملی هندبال در گفت‌وگو با «دیباچه» مطرح کرد؛

مربیان خارجی تاثیر مثبتی بر روی تیم ملی داشتند/ وقتی توپ گل نمی‌شود، مقصر مربی نیست

۱۱:۳۸  -  ۲۰ اسفند ۱۴۰۲
مدیرکل اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی استان تهران در گفتگو با دیباچه:

انجمن موسیقی فعالی در استان تهران نداریم/ موسیقی نسبت به تئاتر و هنرهای تجسمی مظلوم‌تر است

۱۱:۱۷  -  ۱۴ اسفند ۱۴۰۲
گفتگو ویژه برنامه مدیا با «خسرو احمدی» که دهه شصتی‌ها او را به نام «دولنگ» می‌شناسند

متاسفانه تلویزیون برای کودکان امروزی هیچ برنامه خوبی ندارد!

۱۳:۰۷  -  ۱۷ اسفند ۱۴۰۲
صحبت‌های انتقادی حسین عابدینی بازیگر سریال « بچه های مدرسه همت » علیه «مهران رجبی»

«مهران رجبی» کنترات برداشته، نباید فقط پولو ببینه و با کله شیرجه بزنه؛ بازیگری را با بیزینس اشتباه گرفته!

۱۶:۵۳  -  ۱۴ اسفند ۱۴۰۲
رئیس مرکز مطالعات راهبردی و آموزش وزارت کشور با دیباچه مطرح کرد؛

هدف اصلی جشنواره ی « رای ملت » تببین گری و جهاد تبیین است/ پای جشنواره "رای ملت" به انتخابات ریاست جمهوری کشیده می‌شود!

۱۳:۰۸  -  ۱۰ اسفند ۱۴۰۲