جمعه ۰۷ ارديبهشت ۱۴۰۳  |  Friday, 26 April 2024

دیباچه

کد خبر: ۱۸۶۹۱
تاریخ انتشار : ۵۵ : ۱۶ - ۲۹ تير ۱۳۹۵
دیباچه:چندی است که مجاز شدن یا نشدن یک خواننده به سوژه داغ رسانه‌ها تبدیل شده است و از زوایای گوناگون این موضوع مورد نقد قرار می‌گیرد اما آیا واقعا این موضوع تا این حد اهمیت دارد؟



به گزارش خبرنگار موسیقی دیباچه چند روزی است که گمانه‌زنی‌ها درباره مجاز شدن یک خواننده که پیش از این در یک برنامه استعدادیابی خارجی شرکت کرده بود زیاد شده است و نسبت به این موضوع در قالب خبرهایی، نقدهایی منتشر شده است با این مضمون که وقتی در کشور ایران برنامه‌های متعدد استعدادیابی وجود دارد چرا عده‌ای تلاش می‌کنند این قبیل خوانندگان را مجاز کنند.

این در حالی است که در متن و تیتر این اخبار از نام این خوانندگان اگر نگوئیم سوءاستفاده که دست کم استفاده می‌شود و در این‌باره خبرهای متعددی تولید می‌شود. در دو روز گذشته بالغ بر 30 خبر و تحلیل درباره این موضوع در فضای مجازی و سایت‌های خبری منتشر شده است و بیشتر مضامین این اخبار درباره مضرات مجاز شدن مهدی بوستانی است در حالیکه در عمق ماجرا هیچ فرقی نمی‌کند که چنین خوانندگانی مجاز شوند یا نشوند. مگر ما تعداد زیادی خواننده نداریم که در ایران در زمینه موسیقی پاپ فعالیت می‌کنند؟ خوب این فرد هم یکی دیگر از آنها. و مگر در ذات ماجرا تفاوتی ایجاد می‌شود که کیفیت موسیقی پاپ ایران به شدت تنزل کرده است؟

اصلا ما هم همراستا با دوستان رسانه‌ای می‌پذیریم که تلاش برای مجاز شدن اینگونه خوانندگان اهمیت خاصی ندارد و در داخل هم بسیاری از استعدادها هستند باید درباره آنها گفته وشنیده ‌شود اما اگر واقعا اینگونه اقدامات را درست نمی‌دانند پس این خبرسازی‌ها و تیترسازی‌ها چه معنایی می‌تواند داشته باشد جز اینکه خود این دوستان نیز در عرصه خبر برای پیشبرد اهداف رسانه‌ای نیاز به ایجاد و معرفی چهره‌های جدید در عالم هنر دارند پس بهتر است خیلی هم نگران آنها نباشند. اگر این مجاز شدن برای عزیزان ما تا این حد اهمیت دارد که در نشست‌های خبری هم درباره‌اش سوال می‌پرسند، پس مجاز شدن این خوانندگان برکات فراوانی هم برایشان خواهد داشت!

بهتر است کمی بیشتر درباره مواردی که در رسانه‌هایمان به آنها پر و بال می‌دهیم توجه کنیم که در حال رسانه‌ای کردن چه کسی هستیم و داریم چه کسی را به معروفیت و اشتهار می‌رسانیم. آیا قرار است ما هم نام او به نفع خودمان بهره‌برداری کنیم و از طرف دیگر با مجاز شدن او مخالفت کنیم؟

 

دیباچه - مهدی بوستانی

 

 

 
برچسب ها: استیج ، مهدی بوستانی
نام:
ایمیل:
* نظر:
مطالب برگزیده
به بهانه پخش سریال "نون خ"، دیباچه بررسی کرد

آیا احیای طنز‌های تلویزیونی، تضمینی بر بازگشت مخاطب به سمت صداوسیماست؟

۱۷:۲۰  -  ۰۴ ارديبهشت ۱۴۰۳
مسئول کمیته رتبه‌بندی مرشدان فدراسیون ورزش‌های زورخانه‌ای و کشتی پهلوانی در گفتگو با دیباچه:

ورزش زورخانه ای باید به المپیک راه پیدا کند/ هزاران سال است ورزش باستانی از موسیقی و آوای حماسی بهره می‌برد

۱۷:۵۴  -  ۲۹ فروردين ۱۴۰۳
سرمربی تیم ملی هندبال جوانان دختر ایران در گفت‌وگو با«دیباچه» مطرح کرد؛

تیم ملی در گروه مرگ قرار دارد/ بازی با تیم‌های اروپایی محک خوبی است

۱۸:۱۷  -  ۲۹ فروردين ۱۴۰۳
یک کارشناس فوتسال در گفت ‌و‌ گو با «دیباچه» مطرح کرد؛

ایران تیم بهتری نسبت به رقبای آسیایی دارد/باید به تصمیم شمسایی احترام بگذاریم

۱۱:۲۹  -  ۲۵ فروردين ۱۴۰۳
ادبیات عجیب ژیلا صادقی!

جنجال خانم مجری بعد از درگذشت رضا داوودنژاد چه بود؟

۱۲:۲۹  -  ۱۵ فروردين ۱۴۰۳