پنجشنبه ۳۰ فروردين ۱۴۰۳  |  Thursday, 18 April 2024

دیباچه

کد خبر: ۱۸۴۹۱
تاریخ انتشار : ۱۵ : ۱۱ - ۲۹ تير ۱۳۹۵
بازخوانی «دو زن» عباس کیارستمی با حضور سینماگران شناخته‌شده
دیباچه:آتیلا پسیانی در جلسه فیلمنامه‌خوانی «دو زن» درباره نحوه مرگ درگذشت عباس کیارستمی گفت: «من فقط يک تقاضا دارم. دقت كنيد، نگذارید هيچ سوالى بى‌پاسخ بماند، ولى با احساسات مطلق هم با آن برخورد نكنيد. بایستید و جواب سوال‌تان را بگيريد... كيارستمى براى همه ما بود... مثل پاسارگاد، مثل تخت جمشيد، يک اثر ملى بود كه ويران شده بايد سوال كنيم و پاسخ‌مان را بگيريم.



به گزارش خبرنگار سینمایی دیباچه؛جلسه خوانش فیلمنامه «دو زنِ» تهمینه میلانی با کارگردانی مریلا زارعی و نازنین کریمی به عنوان مجری طرح «فیلم‌هایی که دوست داشتیم» دیروز در پردیس سینمایی کورش با حضور تهمینه میلانی برگزار شد. خوانش فیلمنامه که ترکیبی بود از تصاویر فیلم و بازخوانی دیالوگ‌ها توسط بازیگرانی که در سالن حضور داشتند، با استقبال خوبی از سوی مخاطبان برگزار شد.

با اتمام خوانش فیلم‌نامه تهمینه میلانی که از مرگ زنده‌یاد عباس کیارستمی به شدت احساساتی شده بود، با حضور روی سن درگذشت وی را به جامعه هنری تسلیت گفت و حرف‌هایش را این‌گونه ادامه داد: «متاسفانه هنگام مرگ ایشان در ایران نبودم، ولی هنگامی که بستری بودند، کنارشان بودم. عباس کیارستمی فراتر از یک همکار بود، یک دوست خوب بود که نبودنش باور کردنی نیست.»

photo_2016-07-19_11-15-56

آتیلا پسیانی هم درباره نحوه مرگ درگذشت عباس کیارستمی گفت: «من فقط يک تقاضا دارم. دقت كنيد، نگذارید هيچ سوالى بى‌پاسخ بماند، ولى با احساسات مطلق هم با آن برخورد نكنيد. بایستید و جواب سوال‌تان را بگيريد... كيارستمى براى همه ما بود... مثل پاسارگاد، مثل تخت جمشيد، يک اثر ملى بود كه ويران شده بايد سوال كنيم و پاسخ‌مان را بگيريم.

نيكى کریمی نیز در بخشی از برنامه گفت: «این روزها حال خوبی ندارم، اين‌قدر حالم بد بود كه سر تمرين نمی‌توانستم تمرکز داشته باشم و بچه‌ها تعجب كرده بودند كه چرا پس و پيش مى‌خوانم ولى در این برنامه حضور پیدا کردم و به خاطر اين كه عباس كيارستمى اعتقاد داشت كه يک لحظه هم نبايد نشست و مهمترين چيز در زندگى كار است و من به احترام او آمدم.»

همچنین در خوانش فیلم‌نامه «دو زن»؛ نیكی كریمی، آتیلا پسیانی، نوید محمدزاده، مریلا زارعی، فرشید زارعی‌فرد، شبنم دولتشاهی، سهراب دانش‌بهزادی، نیما رئیسی و نسیم ادبی به عنوان بازخوان‌های نقش‌ها حضور داشتند.
نام:
ایمیل:
* نظر:
مطالب برگزیده
یک کارشناس فوتسال در گفت ‌و‌ گو با «دیباچه» مطرح کرد؛

ایران تیم بهتری نسبت به رقبای آسیایی دارد/باید به تصمیم شمسایی احترام بگذاریم

۱۱:۲۹  -  ۲۵ فروردين ۱۴۰۳
ادبیات عجیب ژیلا صادقی!

جنجال خانم مجری بعد از درگذشت رضا داوودنژاد چه بود؟

۱۲:۲۹  -  ۱۵ فروردين ۱۴۰۳
مربی تیم والیبال بانوان سایپا در گفت و گو با«دیباچه» مطرح کرد؛

تجربه بالای بازیکنان باعث قهرمانی تیم شد/ تیم قوی و جنگنده‌ای داشتیم

۱۲:۲۲  -  ۲۳ اسفند ۱۴۰۲
گفتگوی کمتر دیده شده دیباچه با زنده یاد رضا داوودنژاد و همسرش

غزل بدیعی همسر زنده یاد رضا داوودنژاد: به خاطر عشق، همیشه در کنار رضا بودم

۱۲:۲۰  -  ۱۵ فروردين ۱۴۰۳
گفتگو دیباچه با کارگردان سریال «از سرنوشت»

« رضا داوودنژاد » در رفاقت، مرام و غافلگیری، دست به نقد بود!

۱۶:۳۲  -  ۱۴ فروردين ۱۴۰۳
سرمربی تیم ملی ووشو در گفت‌وگو با «دیباچه» مطرح کرد؛

هدف کسب بهترین نتیجه در آسیاست/ بدون تغییر ترکیب، راهی انتخابی جام جهانی خواهیم شد

۱۲:۰۸  -  ۲۲ اسفند ۱۴۰۲
پربازدیدها
آخرین اخبار