جمعه ۱۰ فروردين ۱۴۰۳  |  Friday, 29 March 2024

دیباچه

کد خبر: ۱۷۹۵۰
تاریخ انتشار : ۰۰ : ۱۶ - ۲۷ تير ۱۳۹۵
دیباچه: الهام پاوه نژاد گفت با وضعیت موجود و فیلمنامه های ضعیفی که شاهد ساخته شدن آن ها هستیم تلویزیون نمی تواند با شبکه های ماهواره ای و شبکه نمایش خانگی رقابت کند.

دیباچه - الهام پاوه نژاد

الهام پاوه نژاد بازیگر سینما و تلویزیون در گفتگو با خبرنگار رادیو و تلویزیون دیباچه اظهار داشت: در حال حاضر مشغول هیچ کار اجرایی نیستم. پیشنهاداتی برای بازی در مجموعه هایی داشتم که راضی کننده نبود و به همین دلیل در هیچ یک از آنها حضور نداشتم.

پاوه نژاد خاطرنشان کرد: این روزها مشغول انجام کارهایم برای انتشار و رونمایی از کتاب جدیدم هستم که «قطعه 94، ردیف 8، شماره...» نام دارد و مجموعه شعرهای اخیرم است که توسط انتشارات نیماژ چاپ می شود. این کتاب دومین کتاب شعر من است که منتشر می شود و در نمایشگاه کتاب امسال نیز برای عموم در دسترس بود.

این بازیگر در ادامه افزود: در حال حاضر بیشتر سعی دارم به کارگردانی در عرصه تئاتر کار کنم و مشغول خواندن متن هستم که در آینده کارگردانی یک نمایش را بر عهده خواهم داشت.

وی اظهار داشت: دلیل کم کاری ام در تلویزیون پیشنهادات محدود است، آثار تولیدی بسیار کم شده و این اتفاق خوشایندی نیست. اکثر نقش هایی که این روزها شاهد هستم و به من پیشنهاد می شوند آثاری کلیشه ای هستند و ترجیح می دهم در این آثار حضور نداشته باشم.

بازیگر مجموعه تلویزیونی «گاو صندوق» در ادامه اظهار داشت: نگاه درستی در تلویزیون نسبت به زن وجود ندارد. اکثراً این تصور وجود دارد که وقتی یک زن از سن 40 سالگی می گذرد حتماً باید نقش مادر را بازی کند. هویت زنان و مشکلات آن ها را نمی شناسند و این در حالی است که بسیاری از مشکلات و بحران های اجتماعی و شخصیتی زنان پس از 40 سالگی به وجود می آید.

پاوه نژاد افزود: اکثر آثاری که این روزها در تلویزیون می بینیم فقط به مسائلی مثل ازدواج، عشق و عاشقی، قاچاق و شاید مشکلات خانوادگی می پردازند که بسیار تکراری شده اند. برای من فقط کار کردن و جلوی دوربین و روی آنتن بودن مهم نیست فیلمنامه خوب یکی از اولویت های اصلی من برای حضور در یک اثر است.

این بازیگر خاطرنشان کرد: چند وقت پیش بازی در اثری به من پیشنهاد شد که نقش اصلی این اثر را به من پیشنهاد دادند اما با خواندن فیلمنامه به این نتیجه رسیدم شخصیتی که به من پیشنهاد شده فاقد هرگونه هویت است و جایگاهی برای او وجود ندارد که بخواهد برای یک بازیگر جای بازی کردن داشته باشد.

وی در ادامه افزود: اگر نگاهی به کارنامه من بیندازید متوجه می شوید که در آثاری معتبر و در نقش هایی محوری حاضر شده ام و حاضر نیستم به هر قیمتی در هر اثری حضور داشته باشم.

بازیگر مجموعه تلویزیونی «هفت سنگ» در ادامه تصریح کرد: با وضعیت فیلمنامه هایی که این روزها نوشته می شوند و شاهد ساخته شدن آن ها هستیم، تلویزیون نمی تواند با شبکه های ماهواره ای و حتی شبکه نمایش خانگی رقابت کند. طراوت و تازگی در آثار تلویزیون دیده نمی شود و همه فیلمنامه ها دارای قصه ای قابل حدث و پیش بینی شده اند. خطوط قرمزهای بیشتری اضافه شده اند و دست و پای فیلمسازان را برای کار بسته اند.

این بازیگر در ادامه این بحث اظهار داشت: تولیدات به حداقل رسیده اند و اگر توجه کنید در ماه رمضان هر سال پنج شبکه، سریالهای تولیدی مختلفی پخش می کردند اما امسال تنها شاهد دو سریال بودیم. باید دولتمردان و مسئولان هزینه ای برای ساخت سریال ها در نظر بگیرند تا تلویزیون جایگاه خاصی داشته باشد و با شعار دادن اتفاقی رخ نمی دهد.

پاوه نژاد افزود: شبکه های ماهواره ای خط قرمزهای ما را ندارند و کار خود را به راحتی انجام می دهد. ما می توانیم از لحاظ کیفی با آثار ماهواره ای رقابت کنیم اما باید بپذیریم که در شبکه های ماهواره ای قصه هایی نو روایت می شوند و برای مخاطب جذاب هستند.

وی افزود: حتی در شبکه نمایش خانگی نیز این مسئله به اثبات رسید که مردم از سریال های ارزشمند استقبال می کنند. مجموعه هایی مثل «شهرزاد» و «شاهگوش» به هیچ وجه نمی توانستند در تلویزیون ساخته شوند ولی شاهد این بودیم که مردم حاضر شدند پول دهند و این مجموعه ها را ببینند. اگر سریالهایی اینچنین در تلویزیون ساخته شوند هیچ مشکلی نمی تواند به وجود آید و برنامه ریزان و مدیران ما باید با جدیت درباره خط قرمزها تجدید نظر کنند و شکلی دیگر به این مسائل نگاه کنند.
برچسب ها: الهام پاوه نژاد
نام:
ایمیل:
* نظر:
مطالب برگزیده
صحبت‌های احساسی مارال بنی آدم، در گفتگو با ویژه برنامه «مدیا»

پروین اعتصامی، قبل از اینکه یک شاعر و ادیب باشد، یک انسان بوده است!

۱۵:۱۸  -  ۲۳ اسفند ۱۴۰۲
گفتگو ویژه برنامه مدیا با سعید الهی تهیه کننده فیلم‌های سینمایی میرو و قویدل

مطمئنم شهید آوینی اگر زنده بود، به مستند «قویدل» جایزه می‌داد / باید باور کنیم که در اتاق شیشه‌ای زندگی می‌کنیم

۱۳:۱۱  -  ۲۳ اسفند ۱۴۰۲
گلر تیم ملی هندبال در گفت‌وگو با «دیباچه» مطرح کرد؛

مربیان خارجی تاثیر مثبتی بر روی تیم ملی داشتند/ وقتی توپ گل نمی‌شود، مقصر مربی نیست

۱۱:۳۸  -  ۲۰ اسفند ۱۴۰۲
مدیرکل اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی استان تهران در گفتگو با دیباچه:

انجمن موسیقی فعالی در استان تهران نداریم/ موسیقی نسبت به تئاتر و هنرهای تجسمی مظلوم‌تر است

۱۱:۱۷  -  ۱۴ اسفند ۱۴۰۲
گفتگو ویژه برنامه مدیا با «خسرو احمدی» که دهه شصتی‌ها او را به نام «دولنگ» می‌شناسند

متاسفانه تلویزیون برای کودکان امروزی هیچ برنامه خوبی ندارد!

۱۳:۰۷  -  ۱۷ اسفند ۱۴۰۲
صحبت‌های انتقادی حسین عابدینی بازیگر سریال « بچه های مدرسه همت » علیه «مهران رجبی»

«مهران رجبی» کنترات برداشته، نباید فقط پولو ببینه و با کله شیرجه بزنه؛ بازیگری را با بیزینس اشتباه گرفته!

۱۶:۵۳  -  ۱۴ اسفند ۱۴۰۲
رئیس مرکز مطالعات راهبردی و آموزش وزارت کشور با دیباچه مطرح کرد؛

هدف اصلی جشنواره ی « رای ملت » تببین گری و جهاد تبیین است/ پای جشنواره "رای ملت" به انتخابات ریاست جمهوری کشیده می‌شود!

۱۳:۰۸  -  ۱۰ اسفند ۱۴۰۲