جمعه ۳۱ فروردين ۱۴۰۳  |  Friday, 19 April 2024

دیباچه

کد خبر: ۱۷۳۷۵
تاریخ انتشار : ۵۲ : ۱۰ - ۲۵ تير ۱۳۹۵
دیباچه: در حالیکه جشنواره‌های تئاتر، سینما و هنرهای تجسمی فجر امسال کادر ریاست و دبیرخانه خود را تکمیل کرده‌اند و حتی برخی از آنها فراخوان خودشان را هم منتشر کرده‌اند، جشنواره موسیقی فجر هنوز نه دبیر دارد و نه مدیر.



دیباچه - موسیقی - دیباچه

به گزارش خبرنگار موسیقی دیباچه، هفت ماه تا زمان آغاز برگزاری جشنواره موسیقی فجر که معمولا از اواخر بهمن‌ماه یعنی پس از پایان جشنواره فیلم فجر برگزار می‌شود، باقی مانده است اما همچنان حتی تکلیف پرونده مالی و تسویه‌حساب‌های جشنواره موسیقی فجر سال گذشته هم هنوز مشخص نشده است و حتی هنوز جمعی از اعضای تیم اجرایی جشنواره، از طریق موسسه توسعه هنرهای معاصر پیگیر مطالباتشان هستند.

سی و یکمین جشنواره موسیقی جشنواره فجر که به ریاست حمیدرضا نوربخش برگزار شد، یکی از مسئله‌سازترین دوره‌ها به لحاظ عملکرد مالی بود.

افشای رقم قراردادهای چند ده و چندصد میلیونی برخی هنرمندان شرکت کننده در این رویداد موج اعتراضات برخی از اهالی موسیقی را در پی داشت. مبالغ این چنینی درحالی به برخی از هنرمندان داده شد که گروه‌های موسیقی تلفیقی و موسیقی نواحی جشنواره تنها از کف یک میلیون تا سقف سه میلیون تومان دریافتی داشته‌اند.

حاشیه دیگر جشنواره موسیقی سال گذشته توزیع جوایز بود که هنرمندان نسبت به آن اعتراض‌هایی داشته و اعتقاد داشتند عدالت در آن رعایت نشده است.

در حالیکه معمول است در مراسم اختتامیه جشنواره فجر در  هر رشته‌ای، معاونت هنری یا رئیس سازمان سینمایی، دبیر جشنواره سال بعد را نیز انتخاب می‌کند، اما به علت اوضاع پیچیده موسیقی در ایران، این اتفاق رخ نداد و در شرایطی که بیش از 5 ماه از اختتامیه جشنواره سال پیش گذشته است، هنوز مدیر و دبیر جشنواره موسیقی فجر انتخاب نشده‌اند. با توجه به این تاخیر امیدواریم همه امور برگزاری جشنواره موسیقی به دقیقه 90 موکول نشود چرا که ناهماهنگی‌های زیادی که در برگزاری این جشنواره در سال گذشته وجود داشت بسیار بیشتر از قبل خواهد شد و طبیعتا حاشیه‌های جشنواره نیز افزایش می‌یابد.
نام:
ایمیل:
* نظر:
مطالب برگزیده
یک کارشناس فوتسال در گفت ‌و‌ گو با «دیباچه» مطرح کرد؛

ایران تیم بهتری نسبت به رقبای آسیایی دارد/باید به تصمیم شمسایی احترام بگذاریم

۱۱:۲۹  -  ۲۵ فروردين ۱۴۰۳
ادبیات عجیب ژیلا صادقی!

جنجال خانم مجری بعد از درگذشت رضا داوودنژاد چه بود؟

۱۲:۲۹  -  ۱۵ فروردين ۱۴۰۳
مربی تیم والیبال بانوان سایپا در گفت و گو با«دیباچه» مطرح کرد؛

تجربه بالای بازیکنان باعث قهرمانی تیم شد/ تیم قوی و جنگنده‌ای داشتیم

۱۲:۲۲  -  ۲۳ اسفند ۱۴۰۲
گفتگوی کمتر دیده شده دیباچه با زنده یاد رضا داوودنژاد و همسرش

غزل بدیعی همسر زنده یاد رضا داوودنژاد: به خاطر عشق، همیشه در کنار رضا بودم

۱۲:۲۰  -  ۱۵ فروردين ۱۴۰۳
گفتگو دیباچه با کارگردان سریال «از سرنوشت»

« رضا داوودنژاد » در رفاقت، مرام و غافلگیری، دست به نقد بود!

۱۶:۳۲  -  ۱۴ فروردين ۱۴۰۳
سرمربی تیم ملی ووشو در گفت‌وگو با «دیباچه» مطرح کرد؛

هدف کسب بهترین نتیجه در آسیاست/ بدون تغییر ترکیب، راهی انتخابی جام جهانی خواهیم شد

۱۲:۰۸  -  ۲۲ اسفند ۱۴۰۲
پربازدیدها
آخرین اخبار