جمعه ۳۱ فروردين ۱۴۰۳  |  Friday, 19 April 2024

دیباچه

کد خبر: ۱۷۳۷۴
تاریخ انتشار : ۲۰ : ۱۱ - ۲۵ تير ۱۳۹۵
دیباچه: محمد زرین‌دست کارگردان گزیده‌کار سینمای کشورمان است که البته قبل از انقلاب پنجاه‌وهفت فعالیت بیشتری داشت و بیشتر آثارش را در همان دهه چهل کارگردانی کرد‌، تصمیم گرفته است تا فیلمی را در هالیوود، همراه عواملی حرفه‌ای از سینمای آمریکا کارگردانی کند. البته زرین‌دست سال‌هاست که در کشور آمریکا زندگی می‌کند و مدتی از سال را نیز به ایران بازمی‌گردد.



IMG_0989

ضعف از کجای کار است؟

محمد زرین‌دست در مورد فعالیت‌های این‌روزهایش به خبرنگار سینمایی دیباچه می‌گوید: «مدتی‌ست که درگیر فیلم‌نامه‌ای هستم که در دست بررسی ارشاد است. دلیلش را دقیق نمی‌دانم ولی یکی از اعضا پس از خواندن فیلمنامه مدعی شده است که متن ضعیف است و باید بازنویسی شود، اما فکر می‌کنم دلیل چیز دیگری است، چرا که نمی‌گویند کجای کار ضعف دارد. در حال رایزنی هستم تا بتوانم مجوز ساخت فیلمم را بگیرم. اگر این فیلم ساخته نشود برای پروژه دیگری به آمریکا می‌روم.»

با هالیوودی‌ها فیلم می‌سازم
زرین‌دست در مورد فیلمی که قصد دارد در کشور آمریکا بسازد می‌گوید: «در مورد این پروژه نمی‌توانم اطلاعات زیادی بدهم اما باید بگویم که اگر نتوانم در ایران کار کنم به آمریکا می‌روم و آن فیلم را کلید می‌زنم. فیلمی که قرار است با عوامل حرفه‌ای و بازیگرهای مشهور هالیوودی ساخته شود.»

«قفس طلایی» فروش بدی نداشت
زرین‌دست که بیش از هفت سال از ساخت آخرین فیلمش می‌گذرد، در مورد تجربه فیلم «قفس طلایی» و همکاری که علی‌اکبر مزینانی به عنوان تهیه‌کننده‌ای که معتقد به خاطر آن فیلم خانه‌اش را هم فروخته، به دیباچه می‌گوید: «آن فیلم با بودجه شخصی ساخته شد. درست است که نتوانست به فروش چشمگیری دست پیدا کند اما آن‌چنان هم ضرر آفرین نبود و علاوه بر اکران، بخشی از سرمایه با فروش نسخه‌های DVD بازگرداند. همچنان هم چند کشور در دنیا خواستار این فیلم هستند و با گرفتن بخشی از حق فروش حاضرند «قفس طلایی» را در کشورشان عرضه کنند، اما باید دید آقای مزینانی چه تصمیمی می‌گیرد.»

به خاطر سینما آرامشم را بهم نمی‌زنم
زرین‌دست در آخر هم از کم‌کاری خود در سینما صحبت کرد: «مثل بعضی از کارگردان‌ها نسیتم که پنجاه فیلم بسازم! می‌خواهم زندگی آرامی داشته باشم و هرگز حاضر نیستم به خاطر سینما آرامش زندگیم را بهم بزنم. از طرفی احتیاج مالی نیز دلیلی برای فیلمسازی من نیست.»
نام:
ایمیل:
* نظر:
مطالب برگزیده
یک کارشناس فوتسال در گفت ‌و‌ گو با «دیباچه» مطرح کرد؛

ایران تیم بهتری نسبت به رقبای آسیایی دارد/باید به تصمیم شمسایی احترام بگذاریم

۱۱:۲۹  -  ۲۵ فروردين ۱۴۰۳
ادبیات عجیب ژیلا صادقی!

جنجال خانم مجری بعد از درگذشت رضا داوودنژاد چه بود؟

۱۲:۲۹  -  ۱۵ فروردين ۱۴۰۳
مربی تیم والیبال بانوان سایپا در گفت و گو با«دیباچه» مطرح کرد؛

تجربه بالای بازیکنان باعث قهرمانی تیم شد/ تیم قوی و جنگنده‌ای داشتیم

۱۲:۲۲  -  ۲۳ اسفند ۱۴۰۲
گفتگوی کمتر دیده شده دیباچه با زنده یاد رضا داوودنژاد و همسرش

غزل بدیعی همسر زنده یاد رضا داوودنژاد: به خاطر عشق، همیشه در کنار رضا بودم

۱۲:۲۰  -  ۱۵ فروردين ۱۴۰۳
گفتگو دیباچه با کارگردان سریال «از سرنوشت»

« رضا داوودنژاد » در رفاقت، مرام و غافلگیری، دست به نقد بود!

۱۶:۳۲  -  ۱۴ فروردين ۱۴۰۳
سرمربی تیم ملی ووشو در گفت‌وگو با «دیباچه» مطرح کرد؛

هدف کسب بهترین نتیجه در آسیاست/ بدون تغییر ترکیب، راهی انتخابی جام جهانی خواهیم شد

۱۲:۰۸  -  ۲۲ اسفند ۱۴۰۲
پربازدیدها
آخرین اخبار