سه‌شنبه ۰۴ ارديبهشت ۱۴۰۳  |  Tuesday, 23 April 2024

دیباچه

کد خبر: ۱۷۲۱۵
تاریخ انتشار : ۱۰ : ۱۸ - ۲۳ تير ۱۳۹۵
دیباچه:ده روز از مرگ عباس کیارستمی گذشته است و پرونده پزشکی این فیلمساز همچنان دست به دست در اتاق‌های سازمان نظام پزشکی می‌گردد و هنوز مشخص نشده، کوتاهی و یا اشتباه کدام دکتر باعث شد تا کیارستمی که با پای خودش به بیمارستان رفته بود، یک هفته آن‌جا زمین‌گیر شود و بلاخره با میانجی‌گری وزیر فرهنگ، پای وزیر بهداشت به ماجرا باز شود و پزشکان مجبور شوند توضیح بدهند که چه بر سر کیارستمی آورده اند که نمی‌تواند دل از تخت بیمارستان جم بکند و روزبه‌روز ضعیف‌تر و رنجورتر می‌شود. اتفاق هايي كه خانواده کیارستمی را ناامید از بیمارستان جم و دکتر احمد میر، راهی فرانسه كرد، اما دیر شده بود و عباس کیارستمی تنها دو روز آنجا طاقت آورد و بعدش مرد...



دیباچه-کیارستمی بیمارستان

به گزارش خبرنگار سینمایی دیباچه،از روز خاکسپاری تا به امروز، پسران عباس کیارستمی پیگیر پرونده پزشکی پدرشان بوده‌اند و بلاخره امروز شورایی برای شفاف‌سازی اتفاقات بیمارستان جم برگزار شد که البته موعد پاسخ‌گویی موکول شد به بعد از جواب پزشکان فرانسوی و بازبینی پرونده کیارستمی در بیمارستان پاریس...!

امروز دومین جلسه رسیدگی به پرونده پزشکی عباس کیارستمی با حضور مسئولانی از سازمان نظام پزشکی و وزارت بهداشت برگزار شد.
در این جلسه جراحان و متخصص بیهوشی پرونده کیارستمی به سوالات اعضای کمیسیون کارشناسی ویژه تخصصی این پرونده پاسخ دادند و مقرر شد پس از ارسال پرونده پزشکی کیارستمی از فرانسه، هفته آینده ادامه جلسات کمیسیون برگزار شود تا در اسرع وقت و با دقت کامل و با حضور خانواده عباس کیارستمی، نظری نهایی کمیسیون اعلام شود.

آقای جنتی؛ شما پايان اين فيلم را لو داده‌ايد!
پس از این اتفاق بهمن کیارستمی با ارسال نامه‌ای به انفعال وزیر ارشاد نسبت به پرونده پدرش اعتراض کرد و علی جنتی را به تلاش برای مبرا کردن نظام پزشکی کشور متهم کرد. در قسمت‌هایی متن این نامه آمده است:
جناب آقای جنتی
امروز جملاتی که در حاشیه مجلس ختم مرحوم پدرم درباره روند درمان ایشان گفته بودید، خواندم. گفتنه بودید که وضع ایشان مناسب نیست و ما هم خواهش کردیم و پزشکان رفتند رسیدگی کردند و ایشان بهتر شد، الان هم آنچه که پیش آمده تا آنجا که اطلاع دارم به بیماری ایشان مربوط نبود آنچه که اتفاق افتاد بیشتر ناشی از یک سکته بود.
دلیل نوشتن این یادداشت، اعتراض به اظهار نظر عجیب و نادرست جنابعالی درباره پرونده پزشکی ایشان نیست، بلكه ابراز نگرانیست از روند بررسی پرونده اى كه نخستين جلسه آن امروز صبح تشكيل شده، اما به نظر می‌رسد که نتيجه‌اش از حالا به گوش شما رسيده و توسط شما اعلام شده. پايان اين فيلم را شما لو داده‌ايد، حالا بنشينيم و تماشايش كنيم؟
ما از ابتدا به همراهى شما در روند درمان چشم اميد نداشتیم، اما اگر تا پيش از خواندن اين جملات اميدوار بودیم كه بررسى، دقيق و بى طرفانه انجام شود، حالا بیم آن میرود كه حفظ آبروى نظام پزشكى كشور در اولويت قرار داشته باشد و صلاح كار آن باشد كه به شيوه معمول قصورات را به گردن ديگرى و اجنبى بياندازيم.

چه کسی گفته کیارستمی تمام می‌کرد؟!
علی جنتی هم پس از این اتفاق‌‎ها درباره پرونده پزشکی کیارستمی این‌چنین واکنش نشان داد: «من اعتقاد ندارم که قصوری صورت گرفته و هیچ قضاوتی هم ندارم، چون هیچ شناختی نسبت به مسائل پزشکی به این معنا ندارم که نظر بدهم. آنچه من قبلا هم گفتم شرایط حالت جسمی ایشان در بیمارستان بسیار وخیم بود که به من گفتند که وضع ایشان خوب نیست و من از آقای دکتر هاشمی (وزیر بهداشت) و درمان تقاضا کردم که هرچه سریعتر به وضعیت ایشان رسیدگی کند و ایشان بلافاصله آنجا حضور پیدا کردند و دستور دادند که پزشکان متخصص آمدند و وضعیت ایشان را معاینه و معالجه کردند و خیلی وضعشان بهتر شد و یک مقدار نگرانی ما رفع شد.
جنتی در پاسخ به این سوال که هنوز بر سر حرف‌تان هستید که اگر وزیر بهداشت بالای سرشان نمی‌رفت او تمام می‌کرد گفت: «چه کسی گفت اگر وزیر بهداشت نمی‌رفت ایشان تمام می‌کرد؟! وضع ایشان یک مقدار وخیم شده بود و ما احساس نگرانی کردیم ایشان رفتند و بعد هم حال‌شان بهتر شد.
جنتی همچنین در پاسخ به اینکه آیا شما نمی‌پذیرید اشتباه پزشکی صورت گرفته نیز بیان کرد: «من چه تخصصی دارم که بگویم که قصوری بوده یا نبود؟ من حتی در بیمارستان هم حضور پیدا نکردم که نظر بدهم. آنچه را که نقل کردم از دیگران بود که گفتند وضع ایشان مناسب نیست و ما هم خواهش کردیم و رفتند رسیدگی کردند و ایشان بهتر شد، الان هم آنچه که پیش آمده تا آنجا که اطلاع دارم به بیماری ایشان مربوط نبود آنچه که اتفاق افتاد بیشتر ناشی از یک سکته بود.»

باید یک هفته دیگر هم منتظر ماند و دید کسی که اشتباه جبران‌ناپذیری را مرتکب شده است، گناه خود را می‌پذیرد و این ماجرای ساده که با اشتباهات غیرقابل‌ بخششی همراه شده است، تمام می‌شود یا برعکس: وزیر ارشاد و همتای‌اش در بخش بهداشت تا آخر پای این ندانم‌کاری می‌ایستند.
نام:
ایمیل:
* نظر:
مطالب برگزیده
مسئول کمیته رتبه‌بندی مرشدان فدراسیون ورزش‌های زورخانه‌ای و کشتی پهلوانی در گفتگو با دیباچه:

ورزش زورخانه ای باید به المپیک راه پیدا کند/ هزاران سال است ورزش باستانی از موسیقی و آوای حماسی بهره می‌برد

۱۷:۵۴  -  ۲۹ فروردين ۱۴۰۳
سرمربی تیم ملی هندبال جوانان دختر ایران در گفت‌وگو با«دیباچه» مطرح کرد؛

تیم ملی در گروه مرگ قرار دارد/ بازی با تیم‌های اروپایی محک خوبی است

۱۸:۱۷  -  ۲۹ فروردين ۱۴۰۳
یک کارشناس فوتسال در گفت ‌و‌ گو با «دیباچه» مطرح کرد؛

ایران تیم بهتری نسبت به رقبای آسیایی دارد/باید به تصمیم شمسایی احترام بگذاریم

۱۱:۲۹  -  ۲۵ فروردين ۱۴۰۳
ادبیات عجیب ژیلا صادقی!

جنجال خانم مجری بعد از درگذشت رضا داوودنژاد چه بود؟

۱۲:۲۹  -  ۱۵ فروردين ۱۴۰۳
مربی تیم والیبال بانوان سایپا در گفت و گو با«دیباچه» مطرح کرد؛

تجربه بالای بازیکنان باعث قهرمانی تیم شد/ تیم قوی و جنگنده‌ای داشتیم

۱۲:۲۲  -  ۲۳ اسفند ۱۴۰۲
گفتگوی کمتر دیده شده دیباچه با زنده یاد رضا داوودنژاد و همسرش

غزل بدیعی همسر زنده یاد رضا داوودنژاد: به خاطر عشق، همیشه در کنار رضا بودم

۱۲:۲۰  -  ۱۵ فروردين ۱۴۰۳
پربازدیدها
آخرین اخبار