پنجشنبه ۰۶ ارديبهشت ۱۴۰۳  |  Thursday, 25 April 2024

دیباچه

کد خبر: ۱۷۱۷۱
تاریخ انتشار : ۰۹ : ۱۷ - ۲۳ تير ۱۳۹۵
نفیسه روشن گفت: با وضعیت حاضر در تلویزیون نمی خواهم در هر اثری حاضر باشم و بیشتر علاقه دارم نقش های متفاوتی را نسبت به دیگر نقش هایی که ایفا کرده ام بازی کنم.

دیباچه-نفیسه روشن

نفیسه روشن بازیگر سینما و تلویزیون در گفتگو با خبرنگار رادیو و تلویزیون دیباچه اظهار داشت: متأسفانه یا خوشبختانه از سال 1379 پس از ایفای نقش در مجموعه «روزهای به یاد ماندنی» با کارگردان های مطرحی کار کردم که از جمله آنها می توان به مهدی کرم پور، مازیار میری، مهدی فخیم زاده، سیروس الوندف علیرضا افخمی، شاهد احمدلو و بسیاری از کارگردان های دیگر همکاری کردم.

روشن در ادامه این بحث خاطرنشان کرد: حضور در مجموعه هایی به کارگردانی این کارگردان ها که 5 یا 6 ماه هر کدام از آنها به طول می انجامید باعث شد نتوانم در عرصه سینما و تئاتر فعالیت چندانی داشته باشم.

وی افزود: تلویزیون در گذشته مخاطبان بیشتری داشت و در حال حاضر هر چه جلو تر می رویم بیننده هایمان را بیشتر از دست می دهیم. من در چند اثر حاضر شدم و این آثار اصلاً دیده نشدند در حالیکه اگر این آثار سالها پیش ساخته می شدند از سوی مخاطبان بیشتر مورد توجه قرار می گرفتند.

این بازیگر در ادامه اظهار داشت: نمی توان باعث ریزش مخاطبان را فقط شبکه های ماهواره ای دانست. هر چند که این شبکه ها می توانند رقیبی برای تلویزیون ما باشند اما برخی مواقع شاهد این بودیم که حتی شبکه های ماهواره ای با تبلیغ فیلم های سینمایی به فروش فیلم های ما کمک کرده اند.

بازیگر مجموعه «ساختمان 85» در ادامه این بحث افزود: نبود متن خوب از ضعف های بزرگ تلویزیون است. از طرفی استفاده از گروه های ثابت برای ساخت فیلم یا سریال باعث شده مردم از دیدن چهره های ثابت با نگرش هایی یکسان خسته شوند.

روشن تصریح کرد: کمبود بودجه در تلویزیون نیز از عوامل اصلی کم کاری بازیگران مطرح است چرا که وقتی یک تهیه کننده نتواند هزینه همکاری با بازیگری مطرح را پرداخت کند مجبور است به همکاری با بازیگری جدید یا نابازیگر اکتفا کند. ترجیح من این است که در این شرایط خیلی کار نکنم مگر اینکه با پیشنهادی ویژه روبرو شوم.

وی اظهار داشت: امسال چند پیشنهاد برای بازی در چند مجموعه تلویزیونی را داشتم اما به دلیل اینکه نقش های پیشنهاد شده برای من تکراری بودند نتوانستم همکاری در ساخت این مجموعه ها را بپذیرم. زمانی که در مجموعه «ساختمان 85» بازی می کردم به طور همزمان در مجموعه «قفسی برای پرواز» نیز ایفای نقش می کردم و جالب است که همزمان پیشنهاد بازی در دو مجموعه «نابرده رنج» و «دلنوازان» نیز به من پیشنهاد شد و به دلیل اینکه نمی توانستم در هر چهار اثر حضور داشته باشم دو پیشنهاد آخر را رد کردم.

این بازیگر افزود: زمانی از اینکه به دلیل همکاری در پروژه های دیگر بازی در مجموعه های دیگر را رد می کردم حسرت می خوردم اما در حاضر اصلاً پیشنهادات زیادی برای بازی نمی شود و اگر هم پیشنهادی می شود نقش های تکراری است و من سعی دارم نقش های تکراری ایفا نکنم.

روشن در ادامه این بحث اظهار داشت: متأسفانه وقتی یک بازیگر در نقشی می درخشد کارگردان ها سعی دارند از آن بازیگر در همان نقش استفاده کنند و من نهایتاً در یک نقش سه بار بازی می کنم و بیشتر از این اشتباه است و علاقه ای به تکرار شدن ندارم.

بازیگر مجموعه تلویزیونی «اغما» خاطرنشان کرد: در فیلم «مایا» ایفای نقش کرده ام که در آن رابطه ای نزدیک با یک ببر دارم و از آنجا که این ببر من را از دوران بچگی اش می شناخت توانستم با آن جلوی دوربین ظاهر شوم. زمانیکه در مشهد بودم هادی رحیمی رابطه من و این ببر را دید و ایده ساخت یک فیلم درباره آخرین ببر مازندران به ذهن او رسید.

وی افزود: یک ماه درگیر تصویربرداری بودیم و همه سکانس هایی که این ببر در آن حضور داشت با من بود و خوشبختانه «مایا» به اثری خوب تبدیل شد و خوشحالم با توجه به اینکه در هالیوود و بالیوود برای نشان دادن یک ببر از کروماکی استفاده می کنند در یک اثر ایرانی به صورت کاملاً رئال ببر جلوی دوربین قرار گرفت.

روشن در پایان اظهار داشت: هنوز مشخص نیست که این فیلم در گروه هنر و تجربه، تلویزیون یا شبکه نمایش خانگی پخش می شود اما تهیه کننده آن قصد دارد این فیلم را که توجه ویژه ای به محیط زیست دارد در جشنواره های خارجی به نمایش در آورد.
نام:
ایمیل:
* نظر:
مطالب برگزیده
به بهانه پخش سریال "نون خ"، دیباچه بررسی کرد

آیا احیای طنز‌های تلویزیونی، تضمینی بر بازگشت مخاطب به سمت صداوسیماست؟

۱۷:۲۰  -  ۰۴ ارديبهشت ۱۴۰۳
مسئول کمیته رتبه‌بندی مرشدان فدراسیون ورزش‌های زورخانه‌ای و کشتی پهلوانی در گفتگو با دیباچه:

ورزش زورخانه ای باید به المپیک راه پیدا کند/ هزاران سال است ورزش باستانی از موسیقی و آوای حماسی بهره می‌برد

۱۷:۵۴  -  ۲۹ فروردين ۱۴۰۳
سرمربی تیم ملی هندبال جوانان دختر ایران در گفت‌وگو با«دیباچه» مطرح کرد؛

تیم ملی در گروه مرگ قرار دارد/ بازی با تیم‌های اروپایی محک خوبی است

۱۸:۱۷  -  ۲۹ فروردين ۱۴۰۳
یک کارشناس فوتسال در گفت ‌و‌ گو با «دیباچه» مطرح کرد؛

ایران تیم بهتری نسبت به رقبای آسیایی دارد/باید به تصمیم شمسایی احترام بگذاریم

۱۱:۲۹  -  ۲۵ فروردين ۱۴۰۳
ادبیات عجیب ژیلا صادقی!

جنجال خانم مجری بعد از درگذشت رضا داوودنژاد چه بود؟

۱۲:۲۹  -  ۱۵ فروردين ۱۴۰۳