پنجشنبه ۰۶ ارديبهشت ۱۴۰۳  |  Thursday, 25 April 2024

دیباچه

کد خبر: ۱۶۸۵۱
تاریخ انتشار : ۲۳ : ۱۶ - ۲۲ تير ۱۳۹۵
دیباچه: حسین تبریزی گفت فیلمنامه دو مجموعه تلویزیونی با عنوان های «بوسه خاک» و «دمنوش» را برای ساخت به سازمان صدا و سیما ارائه داده است و پس از پاسخ سازمان، برای ساخت این دو مجموعه به عنوان کارگردان اقدام خواهد کرد.

 

دیباچه-حسین-تبریزی2

حسین تبریزی کارگردان و تهیه کننده تلویزیون در گفتگو با خبرنگار رادیو و تلویزیون دیباچه اظهار داشت: نگارش فیلمنامه مجموعه ای تلویزیونی با عنوان «بوسه خاک» را برای پخش در ایام ماه محرم در دست دارم.

تبریزی خاطرنشان کرد: سیناپس «بوسه خاک» را در 13 قسمت 40 دقیقه ای به طور کامل نوشته ام و نگارش فیلمنامه را در حال حاضر متوقف کرده ام تا زمان و نحوه ساخت این مجموعه مشخص شود. «بوسه خاک» موضوعی اجتماعی دارد و پیش از این که برای ساخت این مجموعه پاسخی از سوی سازمان داده نشود نمی خواهم راجع به قصه آن توضیحی دهم.

این کارگردان در ادامه افزود:علاوه بر نویسندگی، قصد دارم کارگردانی این اثر را نیز بر عهده داشته باشم اما تهیه کننده آن هنوز مشخص نشده است و در رابطه با دیگر عوامل ساخت این سریال نمی توان صحبتی کرد.

وی در ادامه از ساخت سریالی دیگر سخن گفت و اظهار داشت: بخش هایی از فیلمنامه سریال تلویزیونی «دمنوش» نیز به سازمان ارائه شده که منتظر پاسخ سازمان برای ساخت این مجموعه هستم تا نگارش باقی قسمت ها را نیز ادامه دهم. این مجموعه نیز به کارگردانی من ساخته خواهد شد اما هنوز مشخص نیست که پخش آن از کدام شبکه تلویزیونی خواهد بود.

تبریزی در پایان افزود: در حال حاضر مشغول رایزنی برای ساخت این دو مجموعه هستم که ساخت «دمنوش» راکد مانده و با وجود اینکه زمانی از ارائه آن به سازمان صدا و سیما می گذرد هنوز پاسخی به من داده نشده است اما امیدوارم این دو مجموعه به بهترین شکل ساخته و با استقبال خوبی از سوی مخاطبان روبرو شود.

آنچه در اصل داستان این مجموعه به چشم می‌خورد توجه به سنت ها، خوراک، عادات و رفتارهایی است که به مرور زمان از فضای خانه و خانواده رخت بسته و به جایش اولویت هایی آمده که با سبک زندگی اصیل ایرانی فاصله دارد. عنوان این سریال با قصه بی ربط نیست و در خلال توجه به مسائل ارتباطات خانوادگی به خواص دمنوش های مختلف نیز اشاره می شود.

گفتنی است مجموعه های تلویزیونی «رخنه»، «بوی باران» و «کیفر» از جمله آثاری است که تبریزی برای تلویزیون ساخته و به مسایل اخلاقی و خانوادگی اشاره کرده است.
نام:
ایمیل:
* نظر:
مطالب برگزیده
به بهانه پخش سریال "نون خ"، دیباچه بررسی کرد

آیا احیای طنز‌های تلویزیونی، تضمینی بر بازگشت مخاطب به سمت صداوسیماست؟

۱۷:۲۰  -  ۰۴ ارديبهشت ۱۴۰۳
مسئول کمیته رتبه‌بندی مرشدان فدراسیون ورزش‌های زورخانه‌ای و کشتی پهلوانی در گفتگو با دیباچه:

ورزش زورخانه ای باید به المپیک راه پیدا کند/ هزاران سال است ورزش باستانی از موسیقی و آوای حماسی بهره می‌برد

۱۷:۵۴  -  ۲۹ فروردين ۱۴۰۳
سرمربی تیم ملی هندبال جوانان دختر ایران در گفت‌وگو با«دیباچه» مطرح کرد؛

تیم ملی در گروه مرگ قرار دارد/ بازی با تیم‌های اروپایی محک خوبی است

۱۸:۱۷  -  ۲۹ فروردين ۱۴۰۳
یک کارشناس فوتسال در گفت ‌و‌ گو با «دیباچه» مطرح کرد؛

ایران تیم بهتری نسبت به رقبای آسیایی دارد/باید به تصمیم شمسایی احترام بگذاریم

۱۱:۲۹  -  ۲۵ فروردين ۱۴۰۳
ادبیات عجیب ژیلا صادقی!

جنجال خانم مجری بعد از درگذشت رضا داوودنژاد چه بود؟

۱۲:۲۹  -  ۱۵ فروردين ۱۴۰۳