شنبه ۰۱ ارديبهشت ۱۴۰۳  |  Saturday, 20 April 2024

دیباچه

کد خبر: ۱۵۹۳۶
تاریخ انتشار : ۰۳ : ۱۲ - ۲۰ تير ۱۳۹۵
در سالن‌های خصوصی تئاتر تهران چه خبر است؟
دیباچه: از امروز؛ یک‌شنبه بیستم، تیر ماه بسیاری از سالن‌های خصوصی تئاتر تهران میزبان نمایش‌های جدیدی می‌شوند

دیباچه- اجراهای سالن‌های خصوصی (1)

به گزارش خبرنگار تئاتر دیباچه؛ این هفته نیز تغییرات عمده‌ای در برنامه‌های سالن‌های تئاتر اتفاق می‌افتد. در این گزارش به معرفی برنامه‌های مرتبط با حوزه تئاتر از یک‌شنبه بیستم لغایت شنبه، بیست‌ششم تیرماه پرداخته‌ایم

پورآذری از فردا بازمی‌گردد

حمید پورآذری نمایش «هنگامی که. ..» نوشته نشمینه نوروزی را در سالن تازه تاسیس خانه امید مهر وابسته به  بنیاد امید مهر روی صحنه می برد. این اثر، جدیدترین تولید گروه تئاتر «پاپتی ها» است و از روز یک‌شنبه ۲۰ تیرماه به مدت ۱۰ شب ساعت 19 روی صحنه می‌رود.

نازیلا احمدی، زهرا امینی، لیما باقری، حکیمه جعفری، فاطمه جعفری، سارا رضایی، فرحناز سبزواری، شادی شهریاری احمدی، ام البنین صادقی، مهدیه غلام‌علیزاده، نادیا غلامی، سمیه کریمی و زهرا موسوی‌مهر بازی می‌کنند.

بلیت «هنگامی‌که...» 25هزار تومان است

دیباچه- اجراهای سالن‌های خصوصی (3)

باران به سه اجرای خود پایان می‌دهد

نمایش «تریو بدون هارمونی» اثر سیاوش پاکراه که از روز ۱۷ خردادماه ساعت ۱۹ اجراهای خود را در باران آغاز کرده است، آخرین اجراهای خود را پشت سر می‌گذارد و این اثر تا روز جمعه، ۲۵ تیرماه اجراهای خود را ادامه می‌دهد.

در این نمایش ۷۰ دقیقه‌ای، ایوب آقاخانى، نگار عابدى و حمیدرضا نعیمى بازی می‌کنند.

بهای بلیت این نمایش ۲۵هزار تومان بوده است

همچنین نمایش «کسوف» اثر ایوب آقاخانی، از ۱۶ خردادماه اجراهای خود را در باران آغاز کرده است نیز امروز؛ یک‌شنبه، ۲۰ تیرماه ساعت ۲۱، به اجراهای خود در تماشاخانه باران ادامه می‌دهد.

در این نمایش حمید آذرنگ، نسیم ادبی و ایوب آقاخانی بازی می‌کنند. قیمت بلیت «کسوف» ۲۵هزار تومان در نظر گرفته شده است.

نمایش کمدی «افسانه ببر» نوشته داریوفو و با کارگردانی هادی عامل که از ۱۵اردیبهشت‌ماه اجراهای خود را در تماشاخانه باران آغاز کرده است و یک‌بار به دلیل مصدومیت تک بازیگر نمایش؛ هدایت هاشمی، متوقف شده بود، تا روز جمعه؛ 25 تیرماه ساعت ۲۲:۱۵ اجراهای خود را ادامه می‌دهد.

برای این اثر بلیت ۲۰هزار تومانی ارائه می‌شود.

جمع ضمایر در مشایخی

تماشاخانه استاد مشایخی در هفته پیش رو با دو نمایش و یک نمایشنامه‌خوانی میزبان مخاطبان است.

این تماشاخانه که از نهم تیرماه میزبان نمایش «تخم‌مرغ بدون زردینه» اثر مجتبی شجاعی‌زاده شده است، تا روز پنج‌شنبه، ۳۱ تیرماه ۱۷:۳۰ با این اثر میزبان مخاطبانش خواهد بود.

در این اثر على حسینی، سعید حسین‌پور، مجتبى شجاعى‌زاده و احسان سامى بازی می‌کنند. این نمایش که مدت زمان اجرای آن، ۵۰ دقیقه است، با بلیت ۱۵هزار تومانی ارائه می‌شود.

اما از سه‌شنبه پانزدهم تیرماه، مشایخی میزبان نمایشی دیگر به نام «نمایش من، تو، ما، شما» راضیه رفیع‌زاده شده است. زمان اجرای «نمایش من، تو، ما، شما» ساعت 20 است و تا 31 تیرماه این اثر روی صحنه خواهد ماند.

زهرا هاشمی، ناصر ناصحی‌فر، فاطمه نافعی، پروین جهانشاهی، مریم میرزاجانی، طاهره یعقوبی، ربابه هاشمی و ... در این نمایش 40 دقیقه‌ای بازی می‌کنند.

بهای بلیت «من، تو، ما، شما» 15هزار تومان است.

در روزهای یک‌شنبه و دوشنبه؛ 19 و 20 تیرماه ساعت 21، نمایشنامه‌خوانی «مهمانسرای دودنیا» نوشته اریک امانول اشمیت و با کارگردانی مریم بحیرایی در این سالن برگزار می‌شود.

امیدماهر، کاظم برزگر، محمدرضارشیدی، نسایوسفی، پرینازفریاد و مریم بحیرایی، نقش‌خوانان این برنامه هستند.

برای این نمایشنامه‌خوانی بلیت 10 هزار تومان در نظر گرفته شده است.

«دکلره» تمدید شد

نمایش «دکلره» اثر مهدی کوشکی  از يكشنبه ۱۶ خردادماه به تئاتر مستقل تهران آمده است. این اثر که قرار بود جمعه، 18 تیرماه با صحنه خداحافظی کند، به مدت یک هفته تمدید شد و تا جمعه؛ 25 تیرماه ساعت ۲۱:۳۰ به اجراهای خود ادامه می‌دهد.

ستاره پسیانی، لیلی رشیدی، صحرا فتحی و نوید محمدزاده در این نمایش یک ساعته به ایفای نقش می‌پردازند.

برای این اثر بلیت‌های 25، ۳۰ و ۳۵ هزار تومانی در نظر گرفته شده است.

هفته پایانی نمایش «ملکه زیبایی لی‌نین»

سالن ارغنون با دو نمایش پذیرای اهالی تئاتر است.

نمایش «ملکه زیبایی لی‌نین» نوشته مارتین مک‌دونا، با کارگردانی رضا جعفرمدار و تهیه‌کنندگی على احمدى از  يكشنبه ۱۶ خردادماه اجراهای خود را در این سالن آغاز کرده است و تا روز جمعه ۲۵ تيرماه ساعت ۱۹:۰۰ و به مدت ۷۰ دقیقه به اجراهای خود ادامه می‌دهد.

در این نمایش مسعود انتظارى، سوزان قربانى، مهناز کرباس‌چیان و حمید رشید بازی می‌کنند

این نمایش با بلیت ۲۰ هزار تومانی به مخاطبان ارائه می‌شود.

اما ارغنون از چهارشنبه، 23 تیرماه میزبان نمایشی دیگر به نام «کبوتری ناگهان» نوشته محمد چرم‌شیر و با کارگردانی نگین ضیایی می‌شود. این اثر به مدت یک ماه ساعت 19:30 در سالن ارغنون روی صحنه می‌رود.

الهه جعفری، هدیه حسینی‌نژاد، صفورا خوش‌طینت، لادن رسول‌‍‌‌‌‌‌زاده، هدیه رنجبر و مرجان صحاف‌زاده در این نمایش بازی می‌کنند.

دیباچه- اجراهای سالن‌های خصوصی (2)

خانه‌موزه استاد عزت‌اله انتظامی به شایعه می‌خندد

این سالن که در قیطریه واقع است، این هفته با یک نمایش میزبان مخاطبان تئاتر می شود.

نمایش کمدی «شایعه» نوشته ژان‌میشل ریب و با ترجمه و کارگردانی داریوش مودبیان، از روز یک‌شنبه؛ 20 تیر‌ماه اجراهای خود را در این سالن آغاز می‌کند. این نمایش در روزهای یک‌شنبه و دوشنبه، تک اجرایی را ساعت 19:30 دارد اما روزهای سه‌شنبه، چهارشنبه، پنج‌شنبه و جمعه، در دو نوبت 18:30 و 20 روی صحنه می‌رود. کمدی «شایعه» تا روز ۱۵ مردادماه در خانه موزه استاد انتظامی باقی می‌ماند.

سعید پارسا، آسیه عطوفی، میعاد راشدی، علی دشتی، علیرضا اخوان، سپیده ثاقب، هومان سالکی، هستی رزازچیان، آرین صفایی و بهار شکوری در کمدی «شایعه» بازی می‌کنند.

بلیت این نمایش با قیمت ۲۰ هزار تومان ارائه می‌شوند.

 تخفیف دائمی «چشمان بسته از خواب» به دانشجویان

دراما با سه نمایش از مخاطبان خود پذیرایی می‌‌کند.

نمایش «هزار پروانه طلا» اثر آزاده عالم‌فلکی از روز جمعه؛ 18 تیرماه  به دراما آمده است و قرار است تا روز سوم مردادماه در این تماشاخانه باقی بماند. این اثر هر روز به غیر از شنبه‌ها، ساعت 20:30 به مدت 55 دقیقه اجرا می‌شود.

محمدحسین حسینی، آزاده سیفی، مریم کیان‌پیشه و مصطفی نوذریان گزوه بازیگران این اثر را تشکیل می‌دهند.

برای این اثر بلیت 20هزار تومانی در نظر گرفته شده است

اما این تماشاخانه از امروز؛ بیستم تیرماه میزبان دو نمایش دیگر نیز خواهد بود.

نمایش «چشم‌های بسته از خواب» نوشته محمد چرمشیر و با کارگردانی مشترک سیدحسام محمدی وحامد قاسمی از امروز مهمان دراما می‌شود که این اثر نیز تا ساعت 17:00 یک‌شنبه؛ سوم مردادماه میزبان مخاطبانش خواهد بود.

حامد قاسمی، ندا اصغری و مهرناز توکلی در این نمایش ۵۰ دقیقه‌ای بازی می‌کنند. «چشم‌های بسته از خواب» با بلیت ۱۵هزار تومانی ارائه می‌شود.

البته دانشجویان می‌توانند از تخفیف دانشجویی استفاده کنند چون این نمایش هر روز با بلیت 10هزار و پانصد تومانی از دانشجویان پذیرایی می‌کند.

نمایش «تجربه‌های اخیر» نوشته رضا کوهستانی و با کارگردانی سارا رهبری‌نیا از روز شنبه اجراهای خود را در این تماشاخانه آغاز کرده است. این نمایش تا دوم مردادماه ساعت 18:45 در دراما باقی می‌ماند

بهناز میربها، رمضان نقدی‌فر، مریم طاهری، هانیه مهری، پوریا فردرو و ویدا سادات‌یزدی در این نمایش 60 دقیقه‌ای بازی می‌کنند.

بلیت این اثر ۱۵هزار تومان در نظر گرفته شده است

کفتر چاهی تا پایان تیر در آفتاب به قتل می‌رسد

«کشتن کفتر چاهی» نوشته محمد چرمشیر و با کارگردانی رضا حداد که از شنبه ۱۸ اردیبهشت‌ماه در تئاتر آفتاب اجراهای خود را آغاز کرده بود و قرار بود تا جمعه ۲۵ تیرماه، میزبان این نمایش باشد، تمدید شد و این اثر تا 31 تیرماه در این تماشاخانه خصوصی باقی می‌ماند. این اثر تا پایان تیرماه ساعت ۲۰:۳۰ اجرا می‌شود.

سعیده آجرلی، درسا ابوالفضلی، مائده اسداللهی، سونیا اسماعیلی، پردیس احمدیه، آذین نظری، نفیسه زارع، ستاره ملکی و یاسمن میرزایی در نمایش «کشتن کفتر چاهی» بازی می‌کنند.

بهای بلیت این نمایش ۹۰ دقیقه‌ای، ۲۵ و ۳۰هزار تومان تعیین شده است.

پندار و «شک» سعید داخ

پندار این روزها با دو نمایش از مخاطبانش پذیرایی می‌کند

از روز چهارشنبه، ۱۶ تیرماه نمایش «کمدی سیاه» نوشته پیتر شفر، با ترجمه مجید رویین‌پرویزی و کارگردانی علی پیله‌ور درتماشاخانه پندار روی صحنه رفته است. این نمایش ۷۵ دقیقه‌ای تا روز جمعه، یکم مردادماه ساعت ۱۸ در این تماشاخانه اجرا می‌شود.

علیرضا حسن‌پور، نرگس موسوی، ‌ مرجان جعفری، یوسف ملک‌زادگان، آرمین افتخارزاده، مریم امیری، علی پیله‌ور و حسن فضل‌الهی گروه بازیگران نمایش «کمدی سیاه» را تشکیل می‌دهند.

این اثر با بلیت ۱۵هزار تومانی به مخاطبان ارائه می‌شود. البته برای دانشجویان تخفیف 50 درصدی نیز در نظر گرفته شده است.

پندار همزمان با نمایش «کمدی سیاه»، میزبان اثری دیگر به نام «شک» نوشته جان پاتریک شنلی، با ترجمه آزاده شاهمیری و کارگردانی سعید داخ درتماشاخانه پندار روی صحنه رفته است. این نمایش تا نوزدهم مردادماه ساعت 20:30 در این تماشاخانه اجرا می‌شود.

نرگس نیک‌سیرت، عاطفه جلالی، تیما پوررحمانی و احمد نیک‌پور در این اثر 60 دقیقه‌ای بازی می‌کنند.

نمایش «شک» با بلیت 20هزار تومانی به مخاطبان ارائه می‌شود و برای دانشجویان تخفیف 25 درصدی در نظر گرفته شده است.

 آسید کاظم هم به انتها رسید

موسسه فرهنگی‌هنری همای سعادت از روز ۲۱ خرداد لغایت 22 تیرماه ۲۱:۳۰ میزبان نمایش «آسیدکاظم» محمود استادمحمد و با کارگردانی  سعید دولتی است.

علیرضا حاصلی‌مراد، وهاب امین‌الرعایا، مهدی رضایی، امیر پورخلیل، علیرضا علیمحمدی، نریمان حیدری، امیرمحمد قیامی، سپهرشفیعی، سعید امیرآبادی، فریداکبری، فرشیدحاجیان، محمدحسین شهریاری، حمیدرضابلورچی، امیرحجت عباسی، فردین یغما، میرمنصورکاظمی، ابوالقاسم فلاح و امیر دین‌محمدی در ای اثر به ایفای نقش می‌پردازند.

این نمایش با بلیت ۲۰هزار تومانی به مخاطبان ارائه می‌شود.

پردیس چهارسو و باز هم پذیرایی از شکسپیر

یک‌شنبه، 20 تیرماه، ساعت ۱۹:۳۰ در سالن شماره ۲ پردیس چارسو، «نشست شب‌های ادبیات انگلیسی» برگزار می‌شود و این نشست به نمایش «شاه لیر» اختصاص دارد. این جلسه که به منظور آشنایی و نقد هرمنوتیک تراژدی «شاه لیر» ویلیام شکسپیر و به زبان انگلیسی برگزار می شود.

از بیشعوری تا مضرات دخانیات

تماشاخانه سه‌نقطه با سه نمایش میزبان مخاطبان تئاتر است.

سالن خسرو شکیبایی تماشاخانه سه‌نقطه از 13 تیرماه میزبان نمایش «بیشعوری» شده است. نمایشنامه «بیشعوری» را سیدعلی حسینی از کتابی به همین نام نوشته خاویر کرمنت نوشته و با کارگردانی خود وی روی صحنه رفته است. این نمایش تا هشتم مردادماه ساعت 20:10 در این سالن اجرا می‌شود.

افشین رهگذر، نوش‌آفرین کیهان، سارا شیرازی، امین ساتیار، نازنین امیری، مهدی دربندحقیقت، ملیکا مشعل و محمدحسین غروی در این اثر بازی می‌کنند.

مدت زمان اجرای نمایش «بیشعوری» 70 دقیقه است و با بلیت 15هزار تومانی به مخاطبان ارائه می‌شود.

البته این سالن از امروز میزبان اثری دیگر نیز می‌شود؛ نمایش تک پرسوناژ «مضرات دخانیات» نوشته آنتوان چخوف و با کارگردانی و بازیگری محسن ستوده از روز یک‌شنبه بیستم تیرماه به این سالن آمده است و تا روز دهم مردادماه ساعت 18:30 به مدت 45 دقیقه اجرا می‌شود.

برای «مضرات دخانیات» بلیت 15هزار تومانی در نظر گرفته شده است.

نمایش «وقتی یقین ندارید چه می کنید» نوشته جان پاتریک شنلی و با کارگردانی رضا دشتکی، از سه‌شنبه 22 تیرماه ساعت 19:30 به سالن رکن‌الدین خسروی تماشاخانه سه‌نقطه می‌آید و تا پنجم مردادماه در این سالن اجرا می‌شود. این نمایش در روز شنبه؛ 26 تیرماه نیز روی صحنه می‌رود.

نوش‌آفرین طوسی، رضا دشتکی و شیما حکیم‌پور در این نمایش 50 دقیقه‌ای بازی می‌کنند.

برای «وقتی یقین ندارید چه می کنید» بلیت با قیمت 20هزار تومان در نظر گرفته شده است.

نقالی در کنش معاصر

سالن کنش معاصر در هفته پیش‌رو با نمایش «مجلس نقالی بیژن و منیژه» اثر شاهو صالحی میزبان مخاطبان است. این اثر از یک‌شنبه 13 تیرماه اجراهای خود را آغاز کرده است و تا پایان تیر ساعت 19:30 به مدت 80دقیقه، میزبان مخاطبان خواهد بود.

شاهو صالحی، حسین ظاهری، فاطمه غلامی و پارمیس مقیسه نقالان این اثر هستند و کیخسرو دهقانی شاهنامه‌خوان است.

برای این اثر، بلیت 30هزار تومانی در نظر گرفته شده است.

فانوس هتل می‌شود

نمایش کمدی موزیکال «هتل ایران» از روز پنج‌شنبه؛ 24 تیرماه اجراهای خود را در تماشاخانه فانوس آغاز می‌کند. این اثر که تا دهم مردادماه هر روز به غیر از شنبه‌ها در ساعت 18:30روی صحنه می‌رود، نوشته افشین هاشمی است و با کارگردانی مهشید حسینیان اجرا می‌شود.

محمد نصیری، قاسم هتلچی، مرضیه محمدپناه، مهسا ایرانیان، درسا عبدالباقی و سهیل پورجعفر در این نمایش بازی می‌کنند.

بهای بلیت این اثر 15هزار تومان در نظر گرفته شده است.

دیباچه- اجراهای سالن‌های خصوصی (4)

«راه گم شدن» را در نیوان دریابید

گالری عکس و پرفورمنس «راه گم شدن»به کارگردانی فرید یوسفی، از جمعه 25 تیرماه به مدت یک هفته در نگارخانه نیوان برگزار می‌شود. ساعت بازدید از گالری 16 الی 21 است اما برنامه اجراها کمی متفاوت در نظر گرفته شده است؛ در روزهای شنبه تا پنج‌شنبه؛ یعنی 26 لغایت 31 تیرماه این پرفورمنس تک اجرایی در ساعت 19 دارد ما در دو روزهای جمعه؛ 25 تیر و جمعه؛ یکم مردادماه «راه گم شدن»، سه اجرا در ساعت‌های 18، 19 و 20 خواهد داشت و
نغمه فاطمی و شهاب شه‌فر داستان‌پردازان این اثر هستند که نغمه فاطمی به همراه الهه عبدی وظیفه اجرا را نیز در این پرفورمنس بر عهده دارند. فرید یوسفی نیز علاوه بر کارگردان، طراح حرکات و آهنگساز این اثر است. از نقاشی‌های غزال گلستان و مریم مهربخش، مجسمه‌های الهه عبدی و عکس‌های شهاب شه‌فر در «راه گم شدن» استفاده شده است.
برای این پرفورمنس بلیت 15هزار تومانی در نظر گرفته شده است. همچنین افرادی که از این اجرا دیدن کنند، می‌توانند از تخفیف 50 درصدی قیمت تابلو عکس‌های این نمایشگاه بهره‌مند شوند.
 
نام:
ایمیل:
* نظر:
مطالب برگزیده
یک کارشناس فوتسال در گفت ‌و‌ گو با «دیباچه» مطرح کرد؛

ایران تیم بهتری نسبت به رقبای آسیایی دارد/باید به تصمیم شمسایی احترام بگذاریم

۱۱:۲۹  -  ۲۵ فروردين ۱۴۰۳
ادبیات عجیب ژیلا صادقی!

جنجال خانم مجری بعد از درگذشت رضا داوودنژاد چه بود؟

۱۲:۲۹  -  ۱۵ فروردين ۱۴۰۳
مربی تیم والیبال بانوان سایپا در گفت و گو با«دیباچه» مطرح کرد؛

تجربه بالای بازیکنان باعث قهرمانی تیم شد/ تیم قوی و جنگنده‌ای داشتیم

۱۲:۲۲  -  ۲۳ اسفند ۱۴۰۲
گفتگوی کمتر دیده شده دیباچه با زنده یاد رضا داوودنژاد و همسرش

غزل بدیعی همسر زنده یاد رضا داوودنژاد: به خاطر عشق، همیشه در کنار رضا بودم

۱۲:۲۰  -  ۱۵ فروردين ۱۴۰۳
گفتگو دیباچه با کارگردان سریال «از سرنوشت»

« رضا داوودنژاد » در رفاقت، مرام و غافلگیری، دست به نقد بود!

۱۶:۳۲  -  ۱۴ فروردين ۱۴۰۳
سرمربی تیم ملی ووشو در گفت‌وگو با «دیباچه» مطرح کرد؛

هدف کسب بهترین نتیجه در آسیاست/ بدون تغییر ترکیب، راهی انتخابی جام جهانی خواهیم شد

۱۲:۰۸  -  ۲۲ اسفند ۱۴۰۲
پربازدیدها
آخرین اخبار