پنجشنبه ۳۰ فروردين ۱۴۰۳  |  Thursday, 18 April 2024

دیباچه

کد خبر: ۱۵۹۲۳
تاریخ انتشار : ۳۰ : ۱۷ - ۱۹ تير ۱۳۹۵
دیباچه: علیرضا قزوه در نشست رسانه‌ای مهرواره شعر و داستان جوان سوره از سرایش سرودی تازه توسط رهبر معظم انقلاب اسلامی خبر داد و گفت: به‌زودی مركز موسیقی حوزه هنری این سرود را اجرا و روانه بازار فرهنگی و هنری كشور می‌كند.



دیدار جمعی از شاعران و اهالی فرهنگ و ادب در شب میلاد امام حسن مجتبی(ع)

به گزارش دیباچه به نقل از پایگاه خبری حوزه هنری، علیرضا قزوه مدیر مركز آفرینش‌های ادبی حوزه هنری در نشست رسانه‌ای مهرواره شعر و داستان جوان سوره كه شنبه 19 تیر ماه در حوزه هنری برگزار شد؛ با بیان اینكه از سرودهای انقلابی همچون آثار مرحوم حمید سبزواری در این سال ها فاصله گرفته‌ایم، اظهار كرد: فاصله گرفتن از سرودهای انقلابی پروژه ای است كه برخی آن را طراحی كرده اند و طی سال‌ها بر روی آن كار كرده‌اند و امروز می بینیم فضا به گونه ای شده كه شاعران كمتر به سراغ سرود می‌روند. در واقع این جریان همچون قطاری است كه از ریل خارج شده و باید تلاش كنیم آن را دوباره به ریل برگردانیم.

وی خاطرنشان كرد: باید ترانه‌هایی بگوییم كه بتواند شأن انقلاب اسلامی را در خود داشته باشد. هدف ما نیز از برگزاری مهرواره شعر و داستان جوان سوره رسیدن به شعر و داستانی است كه به معنای واقعی كلمه انقلابی باشد و بر وقایعی كه در این انقلاب گذاشته است آیینگی كند و در راس آن استكبارستیزی را نشان دهد.

قزوه همچنین با انتقاد به برخی از متولیان فرهنگی كشور، عنوان كرد: متاسفانه برخی از متولیان فرهنگی كشور ، افرادی را بر سر كار می‌گذارند كه با مناسبت‌های انقلاب اسلامی بیگانه هستند. گاهی می بینیم ترانه‌هایی كه در كشورمان مجوز انتشار می گیرند، با ترانه‌هایی كه توسط خواننده های بیرون مرزها اجرا می‌شود، تفاوتی ندارد و نباید از این موضوع غافل شویم كه برخی در جبهه شعر و ادبیات انقلاب اسلامی رسوخ كرده و اهداف خوبی نداشته باشند.

مدیر مركز آفرینش‌های ادبی حوزه هنری با بیان اینكه در دیدار شاعران با رهبر معظم انقلاب اسلامی، ایشان تاكید بسیاری بر سرودهای انقلابی داشتند، عنوان كرد: حضرت آیت الله خامنه‌ای پس از تاكیداتشان بر لزوم توجه به سرودهای انقلابی، خودشان آغازگر این راه شده‌اند و سرودی تازه خلق كرده‌اند.

وی افزود: سرود حضرت آقا، به زودی توسط مركز موسیقی حوزه هنری روانه بازار می‌شود و مخاطبان و علاقه‌مندان می‌توانند از این اثر ارزشمند بهره ببرند. این یك اقدام بسیار انقلابی است و می بینیم كه رهبر معظم انقلاب با تمام مشغله هایی كه دارند، وقتی بر روی موضوع سرودها تاكید دارند، خودشان هم سریعا اقدام به سرایش اثری می كنند.

این شاعر كشور همچنین گفت: رهبر معظم انقلاب همچنین در دیدار شاعران، فرمودند كه شاعران به موضوعات روز توجه ویژه داشته باشند و حتی به موضوعاتی مانند برجام اشاره كردند. متاسفانه عده ای متولی فرهنگی تلاش دارند تا این گونه آثار را كنار بگذارند و اجازه انتشار و پخش به آن ها ندهند. این گونه افراد باید در اقدامی انقلابی از سوی متولیان فرهنگی كنار گذاشته شوند و ان شاء الله فضای ادبی را به فضایی برگردانیم كه حق كشورمان است.

علیرضا قزوه در این نشست اظهار داشت: چهاردهمین مهرواره شعر و داستان جوان سوره در روزهای ٢١ و ٢٢ تیرماه در زنجان برگزار می‌شود. مراسم افتتاحیه، كارگاه‌ها و شب شعرها در محل كارخانه كبریت‌سازی و اختتامیه در سالن شهید شهریاری روز بیست و دوم برپاخواهد شد، اما پیش از افتتاحیه حاضران بر سر مزار حسین منزوی حاضر خواهند شد و به قرائت فاتحه می پردازند.

قزوه به عنوان مهرواره اشاره كرد و دلیل نامگذاری جشنواره به مهرواره را خروج از رقابت و رفاقتی دانستن سوره دانست و گفت: دوستانی كه كارشان در یك حدی از ارزش ادبی قرار گرفته دعوت و تقدیر می شوند كه امسال از ٨٠ نفر دعوت شده است.

وی همچنین گفت: قرار است از سه چهره در حوزه شعر و داستان استان زنجان با نامهای غلامرضا طریقی، مصدق اقاجانلو و مریم بیات تبار تقدیر شود.
نام:
ایمیل:
* نظر:
مطالب برگزیده
یک کارشناس فوتسال در گفت ‌و‌ گو با «دیباچه» مطرح کرد؛

ایران تیم بهتری نسبت به رقبای آسیایی دارد/باید به تصمیم شمسایی احترام بگذاریم

۱۱:۲۹  -  ۲۵ فروردين ۱۴۰۳
ادبیات عجیب ژیلا صادقی!

جنجال خانم مجری بعد از درگذشت رضا داوودنژاد چه بود؟

۱۲:۲۹  -  ۱۵ فروردين ۱۴۰۳
مربی تیم والیبال بانوان سایپا در گفت و گو با«دیباچه» مطرح کرد؛

تجربه بالای بازیکنان باعث قهرمانی تیم شد/ تیم قوی و جنگنده‌ای داشتیم

۱۲:۲۲  -  ۲۳ اسفند ۱۴۰۲
گفتگوی کمتر دیده شده دیباچه با زنده یاد رضا داوودنژاد و همسرش

غزل بدیعی همسر زنده یاد رضا داوودنژاد: به خاطر عشق، همیشه در کنار رضا بودم

۱۲:۲۰  -  ۱۵ فروردين ۱۴۰۳
گفتگو دیباچه با کارگردان سریال «از سرنوشت»

« رضا داوودنژاد » در رفاقت، مرام و غافلگیری، دست به نقد بود!

۱۶:۳۲  -  ۱۴ فروردين ۱۴۰۳
سرمربی تیم ملی ووشو در گفت‌وگو با «دیباچه» مطرح کرد؛

هدف کسب بهترین نتیجه در آسیاست/ بدون تغییر ترکیب، راهی انتخابی جام جهانی خواهیم شد

۱۲:۰۸  -  ۲۲ اسفند ۱۴۰۲
پربازدیدها
آخرین اخبار