جمعه ۱۰ فروردين ۱۴۰۳  |  Friday, 29 March 2024

دیباچه

کد خبر: ۱۵۴۵۰
تاریخ انتشار : ۳۶ : ۰۸ - ۱۷ تير ۱۳۹۵
دیباچه: حسین معلومی بازیگر پیشکسوت سینما و تلویزیون این روزها خانه نشین شده است.



حسین معلومی بازیگر سینما و تلویزیون در گفتگو با خبرنگار رادیو تلویزیون دیباچه اظهار داشت: ۴ سالی است که در هیچ پروژه تلویزیونی و سینمایی کار نکرده ام و افرادی امثال من که شاید بتوان به آنها پیشکسوت گفت بسیارند که خانه نشین شده اند و این وضعیت برای سینما و تلویزیون کشورمان اصلاْ وضعیت مناسبی نیست.

معلومی خاطرنشان کرد: من همیشه معتقدم که سرباز کشورم هستم و اگر کشورم به من به عنوان یک بازیگر نیاز داشت حتماْ وظیفه ام را انجام می دهم اما گویا کشورم به سربازی چون من احتیاجی ندارد و فعلاْ من را برای نگهبانی ترجیح می دهد.

دیباچه-معلومی

وی افزود: افرادی که در حال حاضر نام خود را سرباز این کشور گذاشته اند و در خط مقدم در حال انجام وظیفه اند باید لیاقت انجام کارشان را داشته باشند. من ۱۵ سال در اداره تئاتر با بازیگران بزرگی چون سیروس گرجستانیِ، خسرو شکیبایی، عنایت شفیعی، کیومرث ملک مطیعی و بسیاری از بازیگران دیگر تمرین می کردم تا بازیگری را بیاموزم اما امروزه شاهد این هستیم که بسیاری از بازیگران با پول و بدون تخصص وارد این عرصه می شوند.

این بازیگر اظهار داشت: اگر در وسط خیابان تختی بگذارند و چند پزشک بخواهند عمل جراحی انجام دهند کسی به خود اجازه نمیدهد در کار آنها دخالت کند اما متأسفانه اگر در وسط خیابان یک گروه مشغول فیلمبرداری باشند همه به خودشان اجازه می دهند که دخالت کنند و بخواهند سمتی در کار داشته باشند در حالیکه باید بدانند کار در سینما نیز همانند سایر حرفه ها نیاز به تخصص دارد و نمی شود به راحتی و بدون هیچ تخصصی در این کار ورود پیدا کرد.

بازیگر مجموعه «نردبان آسمان» در ادامه خاطرنشان کرد: این روزها پیشنهادی برای کار ندارم و معدود پیشنهاداتی که می شود نیز توهین آمیز هستند و من سعی دارم حرمت خود را از بین نبرم. با بی پولی خواهم ساخت اما به خود اجازه نمی دهم در هر پروژه ای حضور داشته باشم.

وی افزود: اگر پیشنهاد خوبی باشد حتماْ بازی خواهم کرد چرا که من تخصص دیگری ندارم و بازیگری شغل، عشق و زندگی من است. بازی در چند اثر تئاتری نیز به من پیشنهاد شد اما تئاتر شرایط خاصی می خواهد و نیاز به آمادگی بدنی دارد که با تمرین به دست می آید و متأسفانه در حال حاضر آمادگی بدنی لازم را ندارم.

معلومی اظهار داشت: سال گذشته در اثری ۱۷ قسمتی برای صدا و سیمای قزوین ایفای نقش کردم که در نهایت مبلغی که به من داده شد رضایتبخش نبود ولی با این حال نمی خواهم از وضعیت موجود گلایه کنم. من از زندگی ام راضی هستم و با حقوق کمی که دارم زندگی خود را سپری می کند و با اینکه بازیگری عشق و علاقه من است با این وضعیت کنار می آیم.

این بازیگر تصریح کرد: باید تولیدات به حدی برسد که دیگر شاهد خانه نشینی پیشکسوتان و بازیگران ارزشمند کشورمان نباشیم. بیکاری به افسردگی و بیماری های دیگر منجر می شود که بسیار خطرناک است. این روزها مشغول کتاب خواندن و پیاده روی هستم. متأسفانه بازیگری را با عشق آغاز و دارم بدون عشق به پایان می رسانم.

وی در پایان افزود: هیچوقت به این حد طعم بیکاری را نچشیده بودم و با این حال نمی خواهم گلایه مند باشم. سالهای گذشته با وجود اینکه شاید چند ماه بیکاری وجود داشت پس از آن پیشنهاداتی می شد که در فیلم ها و سریال های مختلف حاضر می شدم اما در حال حاضر حتی پیشنهاد ساده ای برای بازیگری وجود ندارد.
برچسب ها: حسین معلومی
نام:
ایمیل:
* نظر:
مطالب برگزیده
صحبت‌های احساسی مارال بنی آدم، در گفتگو با ویژه برنامه «مدیا»

پروین اعتصامی، قبل از اینکه یک شاعر و ادیب باشد، یک انسان بوده است!

۱۵:۱۸  -  ۲۳ اسفند ۱۴۰۲
گفتگو ویژه برنامه مدیا با سعید الهی تهیه کننده فیلم‌های سینمایی میرو و قویدل

مطمئنم شهید آوینی اگر زنده بود، به مستند «قویدل» جایزه می‌داد / باید باور کنیم که در اتاق شیشه‌ای زندگی می‌کنیم

۱۳:۱۱  -  ۲۳ اسفند ۱۴۰۲
گلر تیم ملی هندبال در گفت‌وگو با «دیباچه» مطرح کرد؛

مربیان خارجی تاثیر مثبتی بر روی تیم ملی داشتند/ وقتی توپ گل نمی‌شود، مقصر مربی نیست

۱۱:۳۸  -  ۲۰ اسفند ۱۴۰۲
مدیرکل اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی استان تهران در گفتگو با دیباچه:

انجمن موسیقی فعالی در استان تهران نداریم/ موسیقی نسبت به تئاتر و هنرهای تجسمی مظلوم‌تر است

۱۱:۱۷  -  ۱۴ اسفند ۱۴۰۲
گفتگو ویژه برنامه مدیا با «خسرو احمدی» که دهه شصتی‌ها او را به نام «دولنگ» می‌شناسند

متاسفانه تلویزیون برای کودکان امروزی هیچ برنامه خوبی ندارد!

۱۳:۰۷  -  ۱۷ اسفند ۱۴۰۲
صحبت‌های انتقادی حسین عابدینی بازیگر سریال « بچه های مدرسه همت » علیه «مهران رجبی»

«مهران رجبی» کنترات برداشته، نباید فقط پولو ببینه و با کله شیرجه بزنه؛ بازیگری را با بیزینس اشتباه گرفته!

۱۶:۵۳  -  ۱۴ اسفند ۱۴۰۲
رئیس مرکز مطالعات راهبردی و آموزش وزارت کشور با دیباچه مطرح کرد؛

هدف اصلی جشنواره ی « رای ملت » تببین گری و جهاد تبیین است/ پای جشنواره "رای ملت" به انتخابات ریاست جمهوری کشیده می‌شود!

۱۳:۰۸  -  ۱۰ اسفند ۱۴۰۲