چهارشنبه ۰۵ ارديبهشت ۱۴۰۳  |  Wednesday, 24 April 2024

دیباچه

کد خبر: ۱۵۱۷۲
تاریخ انتشار : ۴۲ : ۱۳ - ۱۵ تير ۱۳۹۵
سروش محمدزاده در گفت‌وگو با دیباچه:
دیباچه: سروش محمدزاده کارگردان فیلم «چهارشنبه» در گفت‌وگویی اختصاصی با دیباچه از نگاهش به سینما و فیلم‌سازی گفت و کمدی را سخت‌ترین ژانر سینما دانست. محمدزاده همچنین از نگارش فیلمنامه تازه‌اش خبر داد.



محمدزاده یکی از کارگردان‌های جوان سینمای ایران که پیش از این فیلم «چهارشنبه» را ساخته بود، در مورد اکران فیلمش در گروه هنر و تجربه به خبرنگار سینمایی دیباچه گفت: «متاسفانه گرینه دومی برای من وجود نداشت و تنها جایی که می‌توانستم فیلمم را اکران کنم، گروه هنر و تجربه بود. از آن‌جایی که پروزانه فیلم من، پروانه فیلم ویدیویی بود، اجازه اکران در سینماهای کشور را نداشتم، البته من تمام تلاشم را کردم اما موفق نشدم. بوده‌اند کارگردان‌هایی که پروانه فیلم‌شان ویدیویی بوده اما با استفاده از کانال‌هایی فیلم‌شان را اکران کردند و اتفاقی هم نیافتاد ولی تلاش من بی‌ثمر بود و هنر و تجربه تنها گزینه من بود که بتوانم فیلمم را برای مخاطب نمایش بدهم.»

دیباچه-سروش محمدزاده

محمدزاده در مورد نگاهش به سینما و اهمیت مخاطب گفت: «سینما را به عنوان خودِ سینما می‌شناسم و دوست دارم. مخاطب برایم اهمیت دارد اما اولویت اصلی من نگاهم به فیلمسازی‌ست. اگر فیلم اجتماعی ساخته‌ام، به این دلیل بوده که جامعه را خوب می‌شناسم و عضوی از آن هستم. دغدغه‌های این اجتماع را خوب می‌شناسم و درک می‌کنم و به همین دلیل است که در حال حاضر علاقه‌ام ساخت ملودرام‌های اجتماعی‌ست.»

محمدزاده که ژانر کمدی‌‍ را سخت‌ ترین ژانر سینما می‌داند، به دیباچه گفت: «نمی‌دانم چطور کارگردانی می‌تواند با ساخت فیلم کمدی وارد سینما شود در حالی که این ژانر سخت‌ترین ژانر سینما است و هیچ کارگردان بی‌تجربه و یا حتی کم‌تجربه‌ای نمی‌تواند از پس ساخت یک کمدی خوب برآید. متاسفانه ما کارگردان‌هایی داریم که اولین فیلم سینمایی‌شان مثلا کمدی بوده که اتفاقا فروش بالایی هم داشته است! به این دلیل که مردم دوست داردند بخندند و هر فیلم کمدی حتی سخیف‌ترین کمدی را هم می‌بینند و از آن استقبال می‌کنند، اما این دلیل خوبی برای ساخت کمدی نیست.
واقعا دوست دارم فیلم کمدی بسازم چرا که به این ژانر بسیار علاقه‌مندم، اما فعلا برای من زود است و ترجیح می‌دهم بعد از ساخت هفت یا هشت فیلم، سراغ این ژانر سنگین و سخت بروم.»

محمدزاده در انتها از کار جدیدش گفت: «به تازگی فیلمنامه‌ای را تمام کرده‌ام که هنوز نام ندارد. مثل کار قبلی در بستری اجتماعی روایت می‌شود و سعی خواهم کرد تا ارتباط بیشتری با مخاطب برقرار کنم. همانطور که گفتم دغدغه من همچنان اجتماع و معضلات اجتماعی‌ست و این سناریو هم در همین راستا نوشته شده است.»
نام:
ایمیل:
* نظر:
مطالب برگزیده
به بهانه پخش سریال "نون خ"، دیباچه بررسی کرد

آیا احیای طنز‌های تلویزیونی، تضمینی بر بازگشت مخاطب به سمت صداوسیماست؟

۱۷:۲۰  -  ۰۴ ارديبهشت ۱۴۰۳
مسئول کمیته رتبه‌بندی مرشدان فدراسیون ورزش‌های زورخانه‌ای و کشتی پهلوانی در گفتگو با دیباچه:

ورزش زورخانه ای باید به المپیک راه پیدا کند/ هزاران سال است ورزش باستانی از موسیقی و آوای حماسی بهره می‌برد

۱۷:۵۴  -  ۲۹ فروردين ۱۴۰۳
سرمربی تیم ملی هندبال جوانان دختر ایران در گفت‌وگو با«دیباچه» مطرح کرد؛

تیم ملی در گروه مرگ قرار دارد/ بازی با تیم‌های اروپایی محک خوبی است

۱۸:۱۷  -  ۲۹ فروردين ۱۴۰۳
یک کارشناس فوتسال در گفت ‌و‌ گو با «دیباچه» مطرح کرد؛

ایران تیم بهتری نسبت به رقبای آسیایی دارد/باید به تصمیم شمسایی احترام بگذاریم

۱۱:۲۹  -  ۲۵ فروردين ۱۴۰۳
ادبیات عجیب ژیلا صادقی!

جنجال خانم مجری بعد از درگذشت رضا داوودنژاد چه بود؟

۱۲:۲۹  -  ۱۵ فروردين ۱۴۰۳