چهارشنبه ۰۵ ارديبهشت ۱۴۰۳  |  Wednesday, 24 April 2024

دیباچه

کد خبر: ۱۴۳۵۷
تاریخ انتشار : ۱۲ : ۱۱ - ۱۲ تير ۱۳۹۵
کارگردان مجموعه انیمیشن‌های موفق «انقراض» و «دیرین دیرین» گفت:«درست است که ساخت یک انیمیشن بلند، هزینه زیادی دارد، ولی از بودجه‌ای که برای ساخت سریال‌های تلویزیونی و یا فیلم‌های سینمایی صرف می‌شود، بیشتر نیست. باور اشتباهی در مورد پر خرج بودن فیلم‌های انیمیشن وجود دارد که باعث شده هیچکس در این بخش، سرمایه‌گذاری نکند و انیمیشن‌سازها در سال‌های اخیر، ضرر سنگینی را متحمل بشوند».



علی درخشی کارگردان مجموعه انیمیشن‌های موفق «انقراض» و «دیرین دیرین» در مورد اهمیت انیمیشن به دیباچه گفت: «انیمیشن‌سازی در ایران، مخاطب‌های زیادی دارد. نزدیک به یک قرن است که فیلم‌های انیمیشنی در دنیا ساخته می‌شود و طرفدارهای زیادی را هم، به سالن‌های سینما کشانده است. در ایران به انیمیشن توجه خاصی نمی‌شود و بودجه‌ای که صرف ساختن فیلم‌های سینمایی و سریال‌های تلویزیونی می‌شود، هرگز برای یک پروژه پویانمایی صرف نمی‌شود. در حالی که روز به روز در دنیا، انیمیشن اهمیت بیشتری پیدا می‌کند؛ نمی‌دانم چرا در سینمای ایران، هم‌چنان جایی برای انیمیشن وجود ندارد.»

کارگردان مجموعه «دیرین‌ دیرین» در مورد هزینه ساخت فیلم‌های انیمیشن، افزود: «درست است که ساخت یک انیمیشن بلند، هزینه زیادی دارد، ولی از بودجه‌ای که برای ساخت سریال‌های تلویزیونی و یا فیلم‌های سینمایی صرف می‌شود، بیشتر نیست. باور اشتباهی در مورد پر خرج بودن فیلم‌های انیمیشن وجود دارد که باعث شده هیچکس در این بخش، سرمایه‌گذاری نکند و انیمیشن‌سازها در سال‌های اخیر، ضرر سنگینی را متحمل بشوند».

hdr

وی در پاسخ به این سوال که چرا هنوز در ایران چیزی به نام صعنت انیمیشن نداریم خاطرنشان کرد:در ایران صنعت انیمیشن نداریم، مگر صنعت سینما داریم؟ صنعت سینما هم، در ایران وجود ندارد و تنها دلیل پرداختن به سینما در کشورمان، قدمت بیشتری است که نسبت به انیمیشن‌سازی دارد. بخش جوان و نوپای انیمیشن، نیاز به توجه بیشتری دارد. نیروی انسانی جوان و با انگیزه‌ای در این بخش فعالیت می‌کنند و با سرمایه‌گذاری، می‌توان از هنر آن‌ها استفاده کرد.

درخشی در ادامه اظهار داشت:به تازه‌گی فیلم انیمیشنی کوتاهی از بابک نکویی تمام عوامل این فیلم، ایرانی هستند و توی ایران فعالیت می‌کنند به مراسم اسکار راه یافته است. اثر کوتاهی که جزو ده کار برتر بخش انیمیشن کوتاهِ امسالِ اسکار، قرار گفته است. این اتفاق خیلی مهم است و نشان می‌دهد که انیمیشن‌سازهای ایرانی، توان ساخت کارهای حرفه¬ای را دارند.

کارگردان مجموعه انمیشن‌های موفق «انقراض» و «دیرین دیرین» در خاتمه اظهار داشت:فیلم بلندی مثل «رستم و سهراب» اولین قدم‌های انیمشین‌سازی در ایران است. فیلم بلندی که با وجود تمام محدودیت¬های تولید ساخته شد و از ابتدا، می‌شد حدس زد که فروش خوبی نخواهد داشت و در گیشه شکست می‌خورد. این فیلم، تجربه ارزشمندی برای سینمای ایران است، چون ما در ابتدای راه هستیم. امیدوارم سایه نظارت‌های سلیقه‌ای، بودجه کم و بی‌توجه‌ای از روی حوزه انیمیشن‌سازی، کنار برود.
نام:
ایمیل:
* نظر:
مطالب برگزیده
به بهانه پخش سریال "نون خ"، دیباچه بررسی کرد

آیا احیای طنز‌های تلویزیونی، تضمینی بر بازگشت مخاطب به سمت صداوسیماست؟

۱۷:۲۰  -  ۰۴ ارديبهشت ۱۴۰۳
مسئول کمیته رتبه‌بندی مرشدان فدراسیون ورزش‌های زورخانه‌ای و کشتی پهلوانی در گفتگو با دیباچه:

ورزش زورخانه ای باید به المپیک راه پیدا کند/ هزاران سال است ورزش باستانی از موسیقی و آوای حماسی بهره می‌برد

۱۷:۵۴  -  ۲۹ فروردين ۱۴۰۳
سرمربی تیم ملی هندبال جوانان دختر ایران در گفت‌وگو با«دیباچه» مطرح کرد؛

تیم ملی در گروه مرگ قرار دارد/ بازی با تیم‌های اروپایی محک خوبی است

۱۸:۱۷  -  ۲۹ فروردين ۱۴۰۳
یک کارشناس فوتسال در گفت ‌و‌ گو با «دیباچه» مطرح کرد؛

ایران تیم بهتری نسبت به رقبای آسیایی دارد/باید به تصمیم شمسایی احترام بگذاریم

۱۱:۲۹  -  ۲۵ فروردين ۱۴۰۳
ادبیات عجیب ژیلا صادقی!

جنجال خانم مجری بعد از درگذشت رضا داوودنژاد چه بود؟

۱۲:۲۹  -  ۱۵ فروردين ۱۴۰۳
پربازدیدها
آخرین اخبار