پنجشنبه ۲۶ فروردين ۱۴۰۰  |  Thursday, 15 April 2021

دیباچه

کد خبر: ۱۴۳۵۷
تاریخ انتشار : ۱۲ : ۱۱ - ۱۲ تير ۱۳۹۵
کارگردان مجموعه انیمیشن‌های موفق «انقراض» و «دیرین دیرین» گفت:«درست است که ساخت یک انیمیشن بلند، هزینه زیادی دارد، ولی از بودجه‌ای که برای ساخت سریال‌های تلویزیونی و یا فیلم‌های سینمایی صرف می‌شود، بیشتر نیست. باور اشتباهی در مورد پر خرج بودن فیلم‌های انیمیشن وجود دارد که باعث شده هیچکس در این بخش، سرمایه‌گذاری نکند و انیمیشن‌سازها در سال‌های اخیر، ضرر سنگینی را متحمل بشوند».



علی درخشی کارگردان مجموعه انیمیشن‌های موفق «انقراض» و «دیرین دیرین» در مورد اهمیت انیمیشن به دیباچه گفت: «انیمیشن‌سازی در ایران، مخاطب‌های زیادی دارد. نزدیک به یک قرن است که فیلم‌های انیمیشنی در دنیا ساخته می‌شود و طرفدارهای زیادی را هم، به سالن‌های سینما کشانده است. در ایران به انیمیشن توجه خاصی نمی‌شود و بودجه‌ای که صرف ساختن فیلم‌های سینمایی و سریال‌های تلویزیونی می‌شود، هرگز برای یک پروژه پویانمایی صرف نمی‌شود. در حالی که روز به روز در دنیا، انیمیشن اهمیت بیشتری پیدا می‌کند؛ نمی‌دانم چرا در سینمای ایران، هم‌چنان جایی برای انیمیشن وجود ندارد.»

کارگردان مجموعه «دیرین‌ دیرین» در مورد هزینه ساخت فیلم‌های انیمیشن، افزود: «درست است که ساخت یک انیمیشن بلند، هزینه زیادی دارد، ولی از بودجه‌ای که برای ساخت سریال‌های تلویزیونی و یا فیلم‌های سینمایی صرف می‌شود، بیشتر نیست. باور اشتباهی در مورد پر خرج بودن فیلم‌های انیمیشن وجود دارد که باعث شده هیچکس در این بخش، سرمایه‌گذاری نکند و انیمیشن‌سازها در سال‌های اخیر، ضرر سنگینی را متحمل بشوند».

hdr

وی در پاسخ به این سوال که چرا هنوز در ایران چیزی به نام صعنت انیمیشن نداریم خاطرنشان کرد:در ایران صنعت انیمیشن نداریم، مگر صنعت سینما داریم؟ صنعت سینما هم، در ایران وجود ندارد و تنها دلیل پرداختن به سینما در کشورمان، قدمت بیشتری است که نسبت به انیمیشن‌سازی دارد. بخش جوان و نوپای انیمیشن، نیاز به توجه بیشتری دارد. نیروی انسانی جوان و با انگیزه‌ای در این بخش فعالیت می‌کنند و با سرمایه‌گذاری، می‌توان از هنر آن‌ها استفاده کرد.

درخشی در ادامه اظهار داشت:به تازه‌گی فیلم انیمیشنی کوتاهی از بابک نکویی تمام عوامل این فیلم، ایرانی هستند و توی ایران فعالیت می‌کنند به مراسم اسکار راه یافته است. اثر کوتاهی که جزو ده کار برتر بخش انیمیشن کوتاهِ امسالِ اسکار، قرار گفته است. این اتفاق خیلی مهم است و نشان می‌دهد که انیمیشن‌سازهای ایرانی، توان ساخت کارهای حرفه¬ای را دارند.

کارگردان مجموعه انمیشن‌های موفق «انقراض» و «دیرین دیرین» در خاتمه اظهار داشت:فیلم بلندی مثل «رستم و سهراب» اولین قدم‌های انیمشین‌سازی در ایران است. فیلم بلندی که با وجود تمام محدودیت¬های تولید ساخته شد و از ابتدا، می‌شد حدس زد که فروش خوبی نخواهد داشت و در گیشه شکست می‌خورد. این فیلم، تجربه ارزشمندی برای سینمای ایران است، چون ما در ابتدای راه هستیم. امیدوارم سایه نظارت‌های سلیقه‌ای، بودجه کم و بی‌توجه‌ای از روی حوزه انیمیشن‌سازی، کنار برود.
نام:
ایمیل:
* نظر:
مطالب برگزیده
هشدار سخنگوی سازمان انتقال خون به ستاد مقابله با کرونا در گفت و گو با دیباچه

استمرار قانون منع تردد عبور و مرور در شب، امکان حضور داوطلبین اهدای خون در ماه مبارک رمضان را کاملا محدود می سازد!

۱۴:۵۷  -  ۲۳ فروردين ۱۴۰۰
در کارگاه مجازی زبان و ادبیات فارسی مطرح شد

زبان و ادبیات فارسی بیش از ۸۰۰ سال زبان و ادبیات رسمی و دیوانی هندوستان بوده است!

۱۳:۴۱  -  ۲۳ فروردين ۱۴۰۰
گفت و گو صمیمی دیباچه با « صهبا شرافتی » بازیگر نقش روناک در سریال « نون خ »

کاراکتر « روناک» شبیه شخصیت خودم است! | هر حرفی جایی دارد ،اگر موقعیت‌ها اشتباه گرفته شود عصبانی می­ شوم!

۱۱:۵۳  -  ۲۱ فروردين ۱۴۰۰

« کرونا » خانه سینما را تعطیل کرد!

۱۳:۴۴  -  ۲۲ فروردين ۱۴۰۰
پربازدیدها
آخرین اخبار
پرطرفدار ترین ها