پنجشنبه ۳۰ فروردين ۱۴۰۳  |  Thursday, 18 April 2024

دیباچه

کد خبر: ۱۴۱۷۴
تاریخ انتشار : ۳۳ : ۰۹ - ۱۰ تير ۱۳۹۵
مهمترین اصول اثرگذاری بر مخاطبان از دیدگاه علی عسکری:
دیباچه: رییس رسانه ملی در دیدار با مدیران معاونت صدا، بر ضرورت عمق بخشی و تعاملی شدن تولیدات رادیویی تاكید كرد.

به گزارش دیباچه به نقل از مهر، عبدالعلی علی‌عسكری رییس رسانه ملی در دیداری با اشاره به اهمیت شبكه‌های رادیویی در اطلاع‌رسانی و بررسی موضوعات و مشكلات جامعه، رادیو را یكی از موثرترین رسانه‌ها در حوزه آگاهی‌بخشی به افراد جامعه دانست و اظهار کرد: رادیو رسانه‌ای پراهمیت است كه از جایگاه خاصی در بین مردم برخوردار بوده، چرا كه این رسانه با بهره‌گیری از عنصر كلام و تولید ادبیات می‌تواند اطلاعات و دانش بیشتری را به مخاطبان خود منتقل كند.

وی با اشاره به اینكه در برخی از دیدگا‌ه‌های كارشناسی به كاهش مخاطب رسانه های قدیمی اشاره می‌شود، افزود: شاید به دلیل تكثر شبكه‌های تلویزیونی و تنوع سرویس‌های رسانه‌های نوین، به این رسانه‌ها بیشتر توجه شود، اما این موضوع از اهمیت رادیو نمی‌كاهد، ضمن آنكه رادیو نیز می‌تواند با بهره‌گیری از رسانه‌های نوین صدای خود را به اشكال مختلف به مخاطبانش برساند.

دیباچه-علی عسکری


رییس رسانه ملی تصریح كرد: به دلیل جایگاه رسانه رادیو در بین مردم و اثرات مثبتی كه بر جامعه در ابعاد مختلف دارد، در سال‌های گذشته رشته‌های تخصصی رادیو را در دانشگاه صداوسیما راه‌اندازی كردیم تا با پرورش نیروهای متخصص زمینه ارتقای تولیدات رادیویی فراهم شود.

علی‌عسكری در ادامه ضمن تاكید بر ضرورت حضور در فضای مجازی، یادآور شد: تحول در فعالیت‌های صداوسیما در آینده باید بر فضای مجازی استوار باشد و از این شرایط باید بیشترین بهره‌برداری را ببریم و در این ارتباط رادیو می‌تواند نقش جدی و اثرگذاری ایفا كند. در این راستا بخشی از پیام‌های رادیویی باید كوتاه و از ریتمی تند و سریع برخوردار باشد تا برای انتشار در فضای مجازی نیز سنخیت یابد.

در ادامه با اشاره به اینكه مخاطبان رسانه انتظار دارند تا بیشتر و كارشناسی‌تر به مسائل و مشكلات جامعه پرداخته شود، تاكید كرد: ما باید برای تعامل بیشتر با مخاطبان، نیازهای واقعی آن‌ها را در حوزه پیام‌ بسنجیم و بر آن مبنا به تولید محتوا بپردازیم.

وی یادآور شد: برنامه‌سازان رادیو باید تمام لایه‌های اجتماعی و گرایش‌های موجود در جامعه را شناسایی و ضمن انطباق با شرایط جامعه برای همه گروه‌ها برنامه‌سازی كنند.

رئیس رسانه ملی در پایان سه عامل را در موفقیت رسانه‌ای همچون رادیو موثر دانست و اظهار کرد: حركت به سمت فضای مجازی، عمق بخشی به محتوا و پرهیز از سطحی‌نگری و تعاملی بودن از مهمترین اصول اثرگذاری بر مخاطبان محسوب می‌شود.

در این نشست، نسرین آبروانی معاون صدا نیز با ارائه گزارشی از فعالیت‌های انجام شده گفت: حركت در معاونت صدا با رویكرد به چابك‌سازی و حذف و ادغام شبكه‌های كم‌ مخاطب بوده است.

وی با اشاره به كاهش ۵۰ درصدی ساختار مدیریت در معاونت صدا یادآور شد: هدف اصلی در حوزه برنامه‌سازی افزایش و ارتقای سطح كیفی برنامه‌ها است.

معاون صدا تصریح كرد: با توجهی كه به كیفی‌سازی محتوا شده است، مخاطبان رادیو نسبت به گذشته حدود ۴ درصد افزایش داشته كه در ۱۰ سال گذشته كم سابقه بوده است.

معاون صدای رسانه ملی یادآور شد: غنی شدن محتوا و پاسداشت زبان فارسی در سیاست‌های جدید برنامه‌سازی در رادیو از اهمیت زیادی برخوردار است.

وی با اشاره به اهمیت بهره‌گیری رسانه رادیو از فضای مجازی گفت: با راه‌اندازی اپلیكیشن رادیو، توانستیم این رسانه را بهتر و بیشتر به خانه‌ها ببریم و مخاطبان بیشتری را جذب كنیم.

در ادامه این نشست مدیران شبكه‌های رادیویی به بیان مهمترین فعالیت‌ها و اقدامات خود پرداختند.
نام:
ایمیل:
* نظر:
مطالب برگزیده
یک کارشناس فوتسال در گفت ‌و‌ گو با «دیباچه» مطرح کرد؛

ایران تیم بهتری نسبت به رقبای آسیایی دارد/باید به تصمیم شمسایی احترام بگذاریم

۱۱:۲۹  -  ۲۵ فروردين ۱۴۰۳
ادبیات عجیب ژیلا صادقی!

جنجال خانم مجری بعد از درگذشت رضا داوودنژاد چه بود؟

۱۲:۲۹  -  ۱۵ فروردين ۱۴۰۳
مربی تیم والیبال بانوان سایپا در گفت و گو با«دیباچه» مطرح کرد؛

تجربه بالای بازیکنان باعث قهرمانی تیم شد/ تیم قوی و جنگنده‌ای داشتیم

۱۲:۲۲  -  ۲۳ اسفند ۱۴۰۲
گفتگوی کمتر دیده شده دیباچه با زنده یاد رضا داوودنژاد و همسرش

غزل بدیعی همسر زنده یاد رضا داوودنژاد: به خاطر عشق، همیشه در کنار رضا بودم

۱۲:۲۰  -  ۱۵ فروردين ۱۴۰۳
گفتگو دیباچه با کارگردان سریال «از سرنوشت»

« رضا داوودنژاد » در رفاقت، مرام و غافلگیری، دست به نقد بود!

۱۶:۳۲  -  ۱۴ فروردين ۱۴۰۳
سرمربی تیم ملی ووشو در گفت‌وگو با «دیباچه» مطرح کرد؛

هدف کسب بهترین نتیجه در آسیاست/ بدون تغییر ترکیب، راهی انتخابی جام جهانی خواهیم شد

۱۲:۰۸  -  ۲۲ اسفند ۱۴۰۲
پربازدیدها
آخرین اخبار