جمعه ۳۱ فروردين ۱۴۰۳  |  Friday, 19 April 2024

دیباچه

کد خبر: ۱۳۸۰۳
تاریخ انتشار : ۲۱ : ۱۳ - ۰۸ تير ۱۳۹۵
دیباچه : مراسم احیای شب 19 و 21 ماه مبارک رمضان بر سر مزار شهدای رسانه  واقع در قطعه 50 بهشت زهرا برگزار و مراسم شب 23 نیز با حضور خانواده شهدای رسانه  امشب نیز برگزار خواهد شد .



دیباچه-شهدای رسانه

به گزارش خبرنگار رادیو و تلویزیون دیباچه از سال 1384 که  همکاران رسانه ملی  شهید شدند به مناسبت ایام مختلف مراسم هایی در کنار تربت این شهدا برگزار می شود .

براساس این گزارش اولین مراسمی که بر سر مزار شهدای رسانه انجام شد ، دعای کمیلی بود که در آن سال وقوع حادثه و علیرغم سرمای شدید برگزار شد . پس از آن لحظه تحویل سال و همزمان با آغاز سال نو مقبره الشهداء اصحاب رسانه همه ساله میعادگاه خانواده ها و همکاران رسانه ای شد و در ماه مبارک رمضان  در لحظات افطار شب های جمعه و مراسم شب های احیا  نیز از جمله مقاطع زمانی است که همه علاقه مندان را بر سر مزار شهدای رسانه می کشاند که  حال و هوای خاص خود را دارد

این گزارش حاکیست امسال نیز به سنت 11 سال گذشته خانواده ها و همکاران رسانه ای با شهدای رسانه دیدار تازه کرده و مراسم احیا را برگزار نمودند . این مراسم که در شبهای 19 و 21 ماه مبارک رمضان با ذکر زیارت آغاز و  از نیمه شب شرعی قرائت دعای جوشن کبیر توسط آقایان حیدری برادر شهید حیدری و  نیکو کار  قرائت شد  و مراسم  قرآن به سر  واحیای شب های قدرتوسط خانواده ها برگزار گردید امشب نیز همزمان با شب 23 ماه مبارک رمضان برگزار می شود .

به گزارش خبرنگار رادیو و تلویزیون دیباچه ، از نکات جالب این مراسم استقبال مردمی است که در قطعات مجاور بر سر مزار امواتشان هستند و به اجتماع خانواده های رسانه می پیوندند وهر یک گوشه ای نشسته و مفاتیحی پیش رو گذاشته و با خدای خود راز و نیاز می کنند ، که مراسم بی ریا و دلچسبی را رقم می زند .

در فاجعه هوایی سال 1384،گروهی از اصحاب رسانه که برای تهیه گزارش از مانور عملیاتی ارتش عازم جنوب کشور بودند بر اثر سقوط هواپیمای C130 در فرودگاه مهرآباد تهران به شهادت رسیدند.

 
نام:
ایمیل:
* نظر:
مطالب برگزیده
یک کارشناس فوتسال در گفت ‌و‌ گو با «دیباچه» مطرح کرد؛

ایران تیم بهتری نسبت به رقبای آسیایی دارد/باید به تصمیم شمسایی احترام بگذاریم

۱۱:۲۹  -  ۲۵ فروردين ۱۴۰۳
ادبیات عجیب ژیلا صادقی!

جنجال خانم مجری بعد از درگذشت رضا داوودنژاد چه بود؟

۱۲:۲۹  -  ۱۵ فروردين ۱۴۰۳
مربی تیم والیبال بانوان سایپا در گفت و گو با«دیباچه» مطرح کرد؛

تجربه بالای بازیکنان باعث قهرمانی تیم شد/ تیم قوی و جنگنده‌ای داشتیم

۱۲:۲۲  -  ۲۳ اسفند ۱۴۰۲
گفتگوی کمتر دیده شده دیباچه با زنده یاد رضا داوودنژاد و همسرش

غزل بدیعی همسر زنده یاد رضا داوودنژاد: به خاطر عشق، همیشه در کنار رضا بودم

۱۲:۲۰  -  ۱۵ فروردين ۱۴۰۳
گفتگو دیباچه با کارگردان سریال «از سرنوشت»

« رضا داوودنژاد » در رفاقت، مرام و غافلگیری، دست به نقد بود!

۱۶:۳۲  -  ۱۴ فروردين ۱۴۰۳
سرمربی تیم ملی ووشو در گفت‌وگو با «دیباچه» مطرح کرد؛

هدف کسب بهترین نتیجه در آسیاست/ بدون تغییر ترکیب، راهی انتخابی جام جهانی خواهیم شد

۱۲:۰۸  -  ۲۲ اسفند ۱۴۰۲
پربازدیدها
آخرین اخبار