جمعه ۱۰ فروردين ۱۴۰۳  |  Friday, 29 March 2024

دیباچه

کد خبر: ۱۳۵۸۱
تاریخ انتشار : ۱۷ : ۱۱ - ۰۷ تير ۱۳۹۵

دیباچه: کارگردان فیلم «خشکسالی و دروغ» گفت: علاقه‌مند بودم فیلمم عید فطر اکران شود ولی میسر نشد و حالا قرار است فیلم شهریور ماه به نمایش در بیاید.




به گزارش دیباچه به نقل از ایسنا، پدرام علیزاده درباره روند اکران این فیلم که فروردین ماه امسال پروانه نمایش گرفته است گفت: در آغاز شرکت «فیلمیران» پخش‌کننده ما بود اما چون روند دریافت پروانه نمایش‌مان قدری طولانی شد و این شرکت با چند پروژه دیگر هم قرارداد همکاری داشت، اکران ما به تاخیر افتاد و در نهایت، قرار شد با «هدایت فیلم» همکاری کنیم.


وی ادامه داد:علاقه‌مند بودم تابستان امسال فیلم را اکران کنیم اما میسر نشد و حالا تلاش می‌کنیم شهریور ماه به سرگروهی پردیس «زندگی» فیلم‌مان را نمایش دهیم.


این کارگردان افزود: مهر ماه همزمان با ایام سوگواری ماه محرم است و همین موضوع قدری برای من دغدغه ایجاد کرده است، با این حال امیدوارم اکران خوبی داشته باشیم.


دیباچه-خشکسالی و دروغ


وی درباره تغیرات احتمالی فیلم برای دریافت پروانه نمایش توضیح داد: متاسفانه فیلم دچار یکسری سلیقه‌های شخصی شد و برداشت‌های عجیبی از آن کردند که اصلا به ذهن ما خطور نکرده بود. ضمن اینکه این نمایشنامه در دو دولت مختلف چندین بار اجرا شده بود و متن آن هم منتشر شده است. اما همین اعمال سلیقه‌ها فرصت دیده شدن فیلم را در جشنواره فجر گرفت که خدا را شکر با محبت دوستان شورای نظارت و ارزشیابی و جلسات گوناگونی که با آنان برگزار کردیم، کاملا مشخص شد این حاشیه‌ها هیچ ربطی به فیلم ندارد و درنهایت با حذف چند واژه که در مجموع یک دقیقه هم نمی‌شود، پروانه نمایش فیلم صادر شد که از این بابت خیلی خوشحالم بویژه اینکه حوزه هنری هم نظر مساعدی نسبت به فیلم دارد و تایید کرده که فیلم، در سینماهای متعلق به حوزه نیز اکران داشته باشد.


علیزاده که فیلم «خشکسالی و دروغ» را با فیلمنامه‌ای از محمد یعقوبی و با اقتباس سینمایی از نمایشنامه‌ای به همین نام ساخته است، اضافه کرد: شش سال پیش فیلم «آخرین سرقت» را به عنوان اولین فیلمم ساختم و گرچه قصد ما موفقیت در گیشه بود، به دلیل اکران فیلم در مقطعی خاص و قهر دسته جمعی از سینما، موفقیت چندانی در گیشه نداشتیم و در این مدت کار فیلم تازه‌ای نساختم و بیشتر به کار دستیاری مشغول بودم اما بعد تصمیم گرفتم دومین فیلمم را با اقتباس از نمایشنامه «خشکسالی و دروغ» بسازم و بر همین اساس، آقای یعقوبی اقتباسی سینمایی از این نمایشنامه را نوشتند.


وی یادآور شد: فیلمنامه ما روندی طولانی برای دریافت پروانه ساخت طی کرد البته مشکل ممیزی نداشتیم بلکه می‌خواستم خودم تهیه کننده کار باشم ولی شورا با این تصمیم مخالف بود تا اینکه آقای غلامرضا موسوی محبت کردند و به کمک ما آمدند و ایشان تهیه کنندگی کار را بر عهده گرفتند.


فیلم «خشکسالی و دروغ» نوشته محمد یعقوبی است و محمدرضا گلزار، پگاه آهنگرانی، علی سرابی، آیدا کیخایی، خاطره اسدی، مارال بنی‌آدم، امیر سپهر محرابی، سمانه اسماعیلی، بانو کیخایی، آیلین کیخایی، تینو صالحی، افشین اخلاقی، صدف فانی بازیگران آن هستند.


این فیلم به تهیه کنندگی سید غلامرضا موسوی ساخته شده است.



نام:
ایمیل:
* نظر:
مطالب برگزیده
صحبت‌های احساسی مارال بنی آدم، در گفتگو با ویژه برنامه «مدیا»

پروین اعتصامی، قبل از اینکه یک شاعر و ادیب باشد، یک انسان بوده است!

۱۵:۱۸  -  ۲۳ اسفند ۱۴۰۲
گفتگو ویژه برنامه مدیا با سعید الهی تهیه کننده فیلم‌های سینمایی میرو و قویدل

مطمئنم شهید آوینی اگر زنده بود، به مستند «قویدل» جایزه می‌داد / باید باور کنیم که در اتاق شیشه‌ای زندگی می‌کنیم

۱۳:۱۱  -  ۲۳ اسفند ۱۴۰۲
گلر تیم ملی هندبال در گفت‌وگو با «دیباچه» مطرح کرد؛

مربیان خارجی تاثیر مثبتی بر روی تیم ملی داشتند/ وقتی توپ گل نمی‌شود، مقصر مربی نیست

۱۱:۳۸  -  ۲۰ اسفند ۱۴۰۲
مدیرکل اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی استان تهران در گفتگو با دیباچه:

انجمن موسیقی فعالی در استان تهران نداریم/ موسیقی نسبت به تئاتر و هنرهای تجسمی مظلوم‌تر است

۱۱:۱۷  -  ۱۴ اسفند ۱۴۰۲
گفتگو ویژه برنامه مدیا با «خسرو احمدی» که دهه شصتی‌ها او را به نام «دولنگ» می‌شناسند

متاسفانه تلویزیون برای کودکان امروزی هیچ برنامه خوبی ندارد!

۱۳:۰۷  -  ۱۷ اسفند ۱۴۰۲
صحبت‌های انتقادی حسین عابدینی بازیگر سریال « بچه های مدرسه همت » علیه «مهران رجبی»

«مهران رجبی» کنترات برداشته، نباید فقط پولو ببینه و با کله شیرجه بزنه؛ بازیگری را با بیزینس اشتباه گرفته!

۱۶:۵۳  -  ۱۴ اسفند ۱۴۰۲
رئیس مرکز مطالعات راهبردی و آموزش وزارت کشور با دیباچه مطرح کرد؛

هدف اصلی جشنواره ی « رای ملت » تببین گری و جهاد تبیین است/ پای جشنواره "رای ملت" به انتخابات ریاست جمهوری کشیده می‌شود!

۱۳:۰۸  -  ۱۰ اسفند ۱۴۰۲