سه‌شنبه ۲۸ فروردين ۱۴۰۳  |  Tuesday, 16 April 2024

دیباچه

کد خبر: ۱۳۴۸۰
تاریخ انتشار : ۲۹ : ۱۵ - ۰۶ تير ۱۳۹۵
فرهاد گلی در گفتگو با دیباچه عنوان کرد:
دیباچه: «آرام می گیریم» عنوان مجموعه ای است که قرار است نیمه دوم امسال از شبکه دوم سیما روی آنتن برود. این مجموعه از جمله سریال های پر بازیگر و با لوکیشن های زیاد سال های اخیر سیما است که روح الله سهرابی کارگردانی اش را به عهده دارد و فرهاد گلی تهیه کننده آن است.



دیباچه- آرام می گیریم9

فرهاد گلی تهیه کننده «آرام می گیریم» با اشاره به این که  ساخت این مجموعه مدتی است آغاز شده و روند تصویر برداری آن ادامه دارد به خبرنگار رادیو تلویزیون دیباچه گفت : «آرام می گیریم » در ساختاری دراماتیک و منسجم روابط، تفاوت ها، تعامل های بین نسلی، گذشت و نوع دوستی و از طرفی مسائل مربوط به زیاده خواهی انسان ها را که عواقب نا خوشایندی در پی دارد را در بستر قصه ای با محوریت تعداد کثیری از شخصیتها(کاراکترها) به نمایش می گذارد: خانواده ای که تنها در سایه هممدلی و همگرایی اعضایش، آرامش و امنیت از دست رفته را دگرباره بازمی یابد.

او با تاکید بر این که  این سریال یک ملودرام اجتماعی است افزود:با کشمکش های میان شخصیت ها و تعلیقات بسیاری که در روند قصه به وجود می آید سرانجام پیام روشن و تاثیرگزاری را به خانواده ها و در نگاهی کلان تر به جامعه امروز ما می رساند.

وی در بیان ویژگی های مهم سریال به نبود قهرمان واحد در آن اشاره کرد و ادامه داد: «در داستان این سریال شخصیت های متعدد و متنوعی وجود دارند که هر کدام از آنها در جایگاه خودشان به نوعی قهرمان هستند. بنابر این هر مخاطبی بر اساس علاقه و سلیقه خود می تواند با همزاد پنداری با هر کدام از شخصیت ها برای خودش قهرمان بسازد».

گلی در پاسخ به این سوال که چرا ما چهره های سینمایی و تلویزیونی زیادی را در این سریال می بینیم به خبرنگار دیباچه گفت: «علت این امر آن است که « آرام می گیریم »  مجموعه ای قهرمان محور نیست؛ بلکه داستانی است با چندین قهرمان!»

این تهیه کننده درباره روند اضافه شدن بازیگران مطرح به سریال ادامه داد: در روند اضافه شدن بازیگران مطرح به این سریال ، تازه ترین اتفاق در این روند اضافه شدن  مجید صالحی به مجموعه بازیگران آن است و در حال حاضر در حال فیلم برداری سکانس های مربوط به او و آشا محرابی در نقش همسر در لوکیشنی در شمال غرب تهران هستیم .

وی ادامه داد : «با توجه به اینکه اینها زن و شوهری هستند که فرزندی ندارند سکانس ها فعلا در یک خانه کوچک گرفته می شود؛ بطوری که تعدادی از عوامل صحنه به ناچار بیرون لوکیشن هستند». قرار است به زودی و با پایان یافتن تصویربرداری این سکانس ها، فیلمبرداری وارد فاز جدیدی شود که لوکیشن بزرگتری برای آن در نطر گرفته شده است.

فرهاد گلی درباره بازیگرانی که تا قبل از مجید صالحی وارد مجموعه شدند اینچنین ادامه می دهد « تا قبل از این هم داریوش فرهنگ، آتیلا پسیانی،هوشنگ توکلی، ثریا قاسمی، لعیا زنگنه، لیلا اوتادی، کامران تفتی، آشا محرابی، نگار عابدی، علی اوسیوند، محمد فیلی، مهدی سلوکی، میرطاهر مظلومی، شهرزاد کمال زاده، حمید هدایتی، مونا فرجاد ، نسیم نکیسا،محمود مقامی و  ارسلان قاسمی وارد این مجموعه شده و جلوی دوربین رفته اند .

وی با اشاره به اینکه نیاز به ساخت چنین سریالی در جامعه وجود داشت اظهار داشت: «آرام می گیریم » با توجه به شرایط کنونی جامعه و دغدغه های موجود در خانواده های امروز، نیاز امروز خانواده هاست و پیام های روشنی را به آنها می دهد؛ و اینکه می تواند با نوع قصه ای که دارد و تعلیقات بسیار زیاد در روند قصه و همچنین بهره مندی از بازیگران سرشناس و محبوب خیلی مورد توجه قرار بگیرد .

در ادامه روند فیلمبرداری مجموعه آرام می گیریم امروز گروه، سکانس هایی را فیلم برداری می کنند که مربوط به مجید صالحی در نقش مسعود و آشا محرابی در نقش همسر مسعود هستند. مسعود شخصیتی است که در جریان ماجراهایی دچار بلندپروازی ها و یک سری مسائل دنیایی شده و همسرش با او مخالفت می کند. همین تفاوت نگرش به مسائل، باعث می شود تا مشکلاتی در رابطه خانوادگی آنها پدیدار شود.

این سریال که توسط فریدون فرهودی و فروغ فروهیده براساس فیلم نامه «آرام می گیریم» نوشته روح الله سهرابی و سید مرتضی مصطفوی به نگارش درآمده ،کاری است مشترک از انجمن سینمای انقلاب و دفاع مقدس و شبکه دوم سیماست که در 42 قسمت 45  دقیقه ای برای پخش از این شبکه در نیمه دوم سال جاری در حال تولید است.

 
نام:
ایمیل:
* نظر:
مطالب برگزیده
ادبیات عجیب ژیلا صادقی!

جنجال خانم مجری بعد از درگذشت رضا داوودنژاد چه بود؟

۱۲:۲۹  -  ۱۵ فروردين ۱۴۰۳
مربی تیم والیبال بانوان سایپا در گفت و گو با«دیباچه» مطرح کرد؛

تجربه بالای بازیکنان باعث قهرمانی تیم شد/ تیم قوی و جنگنده‌ای داشتیم

۱۲:۲۲  -  ۲۳ اسفند ۱۴۰۲
گفتگوی کمتر دیده شده دیباچه با زنده یاد رضا داوودنژاد و همسرش

غزل بدیعی همسر زنده یاد رضا داوودنژاد: به خاطر عشق، همیشه در کنار رضا بودم

۱۲:۲۰  -  ۱۵ فروردين ۱۴۰۳
گفتگو دیباچه با کارگردان سریال «از سرنوشت»

« رضا داوودنژاد » در رفاقت، مرام و غافلگیری، دست به نقد بود!

۱۶:۳۲  -  ۱۴ فروردين ۱۴۰۳
سرمربی تیم ملی ووشو در گفت‌وگو با «دیباچه» مطرح کرد؛

هدف کسب بهترین نتیجه در آسیاست/ بدون تغییر ترکیب، راهی انتخابی جام جهانی خواهیم شد

۱۲:۰۸  -  ۲۲ اسفند ۱۴۰۲
صحبت‌های احساسی مارال بنی آدم، در گفتگو با ویژه برنامه «مدیا»

پروین اعتصامی، قبل از اینکه یک شاعر و ادیب باشد، یک انسان بوده است!

۱۵:۱۸  -  ۲۳ اسفند ۱۴۰۲
گفتگو ویژه برنامه مدیا با سعید الهی تهیه کننده فیلم‌های سینمایی میرو و قویدل

مطمئنم شهید آوینی اگر زنده بود، به مستند «قویدل» جایزه می‌داد / باید باور کنیم که در اتاق شیشه‌ای زندگی می‌کنیم

۱۳:۱۱  -  ۲۳ اسفند ۱۴۰۲