جمعه ۳۱ فروردين ۱۴۰۳  |  Friday, 19 April 2024

دیباچه

کد خبر: ۱۲۷۶۷
تاریخ انتشار : ۰۱ : ۱۷ - ۰۱ تير ۱۳۹۵
شهرام شعرباف در گفت‌و‌گوی اختصاصی با دیباچه خبر داد
دومین آلبوم رسمی و مجوزدار شهرام شعرباف موسس گروه اوهام با عنوان «اوهام در آزادی» بعد از ماه رمضان منتشر و وارد عرصه فروش موسیقی می‌شود.



«اوهام» را باید یکی از اولین‌ها و در عین تاثیرگذارترین‌ها در موسیقی ایران به شمار آورد. این گروه موسیقی نخستین گروهی بود که شعر کلاسیک فارسی را با موسیقی راک درآمیخت و دل بسیاری از هواداران این سبک از موسیقی را برد. البته همان دوره مورد اعتراضاتی هم قرار گفت که طبیعی هم بود چرا که نوگرایی و نوپردازی همواره با خود مقاومت‌هایی هم به همراه می‌آورد. هرچه بود «اوهام»تبدیل به الگو و منبع الهام بسیاری از خوانندگان و گروه‌های موسیقی پس از خود شد و مسیری که در پیش گرفت را بسیاری ادامه دادند و تکمیل کردند و چه بسا این گروه جاده‌صاف‌کن بسیاری دیگر از هم‌نسلان و پسینیان خود شده باشد.

اما شهرام شعرباف، موسس گروه «اوهام» در گفت‌و‌گو با خبرنگار موسیقی دیباچه اعلام کرد: «فروردین ماه همه مجوزهای آلبوم «اوهام در آزادی» صادر شد و اکنون کاور این آلبوم زیر چاپ است و به احتمال زیاد بعد از ماه رمضان منتشر می‌شود.»

دیباچه - شعرباف

 

شعرباف همچنین درباره جزئیات و مشخصات این آلبوم توضیح داد: «این آلبوم حاصل اجرای زنده ما در مجموعه برج آزادی در سال 1393 است. آلبوم اوهام در آزادی شامل دو سی‌دی با مدت زمان کلی حدودا 85 دقیقه است که نیمی از آهنگ‌ها مربوط به آلبوم «این خرقه بینداز» (1392) بوده است و بقیه آهنگ‌های این آلبوم، منتخبی هستند از قطعات محبوب طرفداران از آلبوم‌های قبلی گروه اوهام.»

این خواننده، نوازنده و آهنگساز در پاسخ به این سوال که آیا این آلبوم تحت عنوان نام «اوهام» منتشر می‌شود یا آلبوم انفرادی شعرام شعرباف تلقی شده است خاطرنشان کرد: «اوهام در آزادی» در واقع آلبومی از گروه اوهام است اما مجوز فعالیت گروه در سال 1391 به نام خود من صادر شد و به همین خاطر به نام آلبومی از شهرام شعرباف منتشر می‌شود. با این همه مشخص است که همه آهنگ‌ها متعلق به گروه «اوهام» هستند و نمی‌شود از آن تاریخچه جدایشان کرد.

اولین آلبوم رسمی اوهام در ایران، و چهارمین آلبوم گروه از سال 1378 تا به امروز، به نام «این خرقه بینداز» اسفند ماه سال 1392 همزمان در داخل و خارج از ایران منتشر شد. این آلبوم که با حضور اعضای جدید و جوان در گروه ضبط شده بود، به سرعت نزد طرفداران اوهام محبوب واقع شده و در دو سال گذشته به چاپ سوم خود رسید. همچنین این آلبوم و قطعه «این خرقه بیانداز» در جشن سالانه موسیقی ایران (موزیک ما) نامزد دریافت برترین آلبوم تلفیقی و برترین قطعه موسیقی تلفیقی سال شد.

آلبوم «اوهام در آزادی» دومین اثر رسمی اوهام در ایران است که نیمی از آهنگ‌های آن، اجرای زنده قطعات «این خرقه بینداز» و سایر قطعات آلبوم، آثار محبوب طرفداران از آلبوم‌های قبلی گروه (به خصوص «نهال حیرت»/1378) است.

گروه "اوهام" در سال 1391 و پس از 12 سال فعالیت مستمر، در داخل ایران مجوز فعالیت رسمی دریافت کرده است و در 4 سال گذشته اجراهای مختلفی را در تهران برگزار کرده است.

چندی پیش بود که شهاب حسینی در مراسم تجلیل از عوامل فیلم فروشنده در خانه سینما از شهرام شعرباف و گروه اوهام یاد کرد و از آنها به عنوان یکی از استعدادهای موسیقی ایران نام برد.

دیباچه - گروه اوهام1

 

 

 
نام:
ایمیل:
* نظر:
مطالب برگزیده
یک کارشناس فوتسال در گفت ‌و‌ گو با «دیباچه» مطرح کرد؛

ایران تیم بهتری نسبت به رقبای آسیایی دارد/باید به تصمیم شمسایی احترام بگذاریم

۱۱:۲۹  -  ۲۵ فروردين ۱۴۰۳
ادبیات عجیب ژیلا صادقی!

جنجال خانم مجری بعد از درگذشت رضا داوودنژاد چه بود؟

۱۲:۲۹  -  ۱۵ فروردين ۱۴۰۳
مربی تیم والیبال بانوان سایپا در گفت و گو با«دیباچه» مطرح کرد؛

تجربه بالای بازیکنان باعث قهرمانی تیم شد/ تیم قوی و جنگنده‌ای داشتیم

۱۲:۲۲  -  ۲۳ اسفند ۱۴۰۲
گفتگوی کمتر دیده شده دیباچه با زنده یاد رضا داوودنژاد و همسرش

غزل بدیعی همسر زنده یاد رضا داوودنژاد: به خاطر عشق، همیشه در کنار رضا بودم

۱۲:۲۰  -  ۱۵ فروردين ۱۴۰۳
گفتگو دیباچه با کارگردان سریال «از سرنوشت»

« رضا داوودنژاد » در رفاقت، مرام و غافلگیری، دست به نقد بود!

۱۶:۳۲  -  ۱۴ فروردين ۱۴۰۳
سرمربی تیم ملی ووشو در گفت‌وگو با «دیباچه» مطرح کرد؛

هدف کسب بهترین نتیجه در آسیاست/ بدون تغییر ترکیب، راهی انتخابی جام جهانی خواهیم شد

۱۲:۰۸  -  ۲۲ اسفند ۱۴۰۲
پربازدیدها
آخرین اخبار