شنبه ۰۱ ارديبهشت ۱۴۰۳  |  Saturday, 20 April 2024

دیباچه

کد خبر: ۱۲۵۷۸
تاریخ انتشار : ۱۹ : ۱۱ - ۰۱ تير ۱۳۹۵
بازیگر نمایش «من خیال تو نیستم» در گفت‌وگو با دیباچه:
بازیگر نمایش «من خیال تو نیستم» گفت:جشنواره‌ها فقط ویترین پر می‌کنند. ستاد برگزاری جشنواره تئاتر مقاومت به چند کارگردان از جمله حمید شریف‌زاده پیشنهاد می‌دهد که در جشنواره حضور داشته باشند، به آنها سفارش نمی‌دهد.تصور من بر این است که مسئولان تمایل داشتند نمایش ما شعاری باشد که نبود.

دیباچه- مهدی فریضه

به گزارش خبرنگار تئاتر دیباچه؛ نمایش «من خیال تو نیستم» امروز و فردا در سالن استاد ناظرزاده‌کرمانی تماشاخانه ایرانشهر اجرا می‌شود و مهدی فریضه، یکی از بازیگران نمایش «من خیال تو نیستم»؛ تنها بازیگری است که از اجرای نخست این نمایش در چهاردهمین جشنواره تئاتر مقاومت با این نمایش همراه بوده، گفت: ما اثری را در جشنواره اجرا کردیم و این اثر، علاوه‌بر جایزه بازیگری که به من تعلق گرفت، شش جایزه دیگر را نیز دریافت کرد اما دوسال‌ونیم است منتظریم نمایش را اجرا کنیم. حمید شریف‌زاده به‌قدری از لحاظ ذهنی درگیر اجرا کردن «من خیال تو نیستم» بود که در این مدت اصلا تئاتر کار  نکرد. این اتفاق یعنی خواب یک پتانسیل بزرگ! جشنواره‌ها بسیار آسیب‌ می‌رسانند.

فریضه در ادامه درمورد آسیب‌هایی که یک جشنواره می‌تواند به دنبال داشته باشد، گفت: جشنواره‌ها فقط ویترین پر می‌کنند. ستاد برگزاری جشنواره تئاتر مقاومت به چند کارگردان از جمله حمید شریف‌زاده پیشنهاد می‌دهد که در جشنواره حضور داشته باشند، به آنها سفارش نمی‌دهد. حمید دو ماه را بر سر نگارش متن اولیه صرف کرد. شریف‌زاده می‌خوست قصه‌ای در فضای جنگ بنویسد که از کلیشه‌های رایج در درام‌های مربوط به موضوع دفاع مقدس، فاصله داشته باشد و در نهایت «من خیال تو نیستم» نوشته شد.

وی در ادامه افزود: آثاری که کلیشه‌ای هستند، نمی‌توانند مخاطب را به خود نزدیک کنند. در دوران جشنواره دو اجرا داشتیم که تا یک قدمی بازیگران مخاطب نشسته بود و بازخورد مخاطب بسیار خوب بود. درنتیجه ویترین جشنواره پر می‌شود اما برای اجرای عمومی، کارگردان را سر می‌دوانند و درنتیجه سرخوردگی را برای او به ارمغان می‌آورند.

این بازیگر تئاتر درمورد دلیل مهجور ماندن نمایش «من خیال تو نیستم» در اجرای عمومی گفت: تصور من بر این است که مسئولان تمایل داشتند نمایش ما شعاری باشد که نبود.
نام:
ایمیل:
* نظر:
مطالب برگزیده
یک کارشناس فوتسال در گفت ‌و‌ گو با «دیباچه» مطرح کرد؛

ایران تیم بهتری نسبت به رقبای آسیایی دارد/باید به تصمیم شمسایی احترام بگذاریم

۱۱:۲۹  -  ۲۵ فروردين ۱۴۰۳
ادبیات عجیب ژیلا صادقی!

جنجال خانم مجری بعد از درگذشت رضا داوودنژاد چه بود؟

۱۲:۲۹  -  ۱۵ فروردين ۱۴۰۳
مربی تیم والیبال بانوان سایپا در گفت و گو با«دیباچه» مطرح کرد؛

تجربه بالای بازیکنان باعث قهرمانی تیم شد/ تیم قوی و جنگنده‌ای داشتیم

۱۲:۲۲  -  ۲۳ اسفند ۱۴۰۲
گفتگوی کمتر دیده شده دیباچه با زنده یاد رضا داوودنژاد و همسرش

غزل بدیعی همسر زنده یاد رضا داوودنژاد: به خاطر عشق، همیشه در کنار رضا بودم

۱۲:۲۰  -  ۱۵ فروردين ۱۴۰۳
گفتگو دیباچه با کارگردان سریال «از سرنوشت»

« رضا داوودنژاد » در رفاقت، مرام و غافلگیری، دست به نقد بود!

۱۶:۳۲  -  ۱۴ فروردين ۱۴۰۳
سرمربی تیم ملی ووشو در گفت‌وگو با «دیباچه» مطرح کرد؛

هدف کسب بهترین نتیجه در آسیاست/ بدون تغییر ترکیب، راهی انتخابی جام جهانی خواهیم شد

۱۲:۰۸  -  ۲۲ اسفند ۱۴۰۲
پربازدیدها
آخرین اخبار