جمعه ۳۱ فروردين ۱۴۰۳  |  Friday, 19 April 2024

دیباچه

کد خبر: ۱۲۳۴۶
تاریخ انتشار : ۴۷ : ۱۱ - ۳۱ خرداد ۱۳۹۵
گفت‌وگو با مبینا نصیری مجری تلویزیون درباره لباس‌های متفاوتش؛
مبینا نصیری مجری برنامه «باغ رمضان» گفت:ما باید مد خودمان را داشته باشیم که لازمه دیده شدن مد ایرانی-اسلامی، برگزاری شوهای لباس و جشنواره‏ هاست تا بتوانیم قشر جوان را با مد و لباس‏های خودمان همراه کنیم تا از کارهای طراحان داخلی استفاده کنند و این گردش اقتصادی و مالی در کشور خودمان اتفاق بیفتد.



به گزارش خبرنگار فرهنگی دیباچه؛چندی پیش مبینا نصیری در برنامه «باغ رمضان» که هرشب از شبکه تهران پخش می‏ شود لباس متفاوتی به لحاظ رنگ و چاپ بر تن داشت، لباسی که نقش از کاشی سنتی ایرانی می‏‌گرفت.

این توجه از سمت هنرمندان به دیده شدن هرچه بیشتر مد و لباس ایرانی و پذیرفته شدن آن در جامعه کمک می‏ کند و در سطحی دیگر باعث تشویق طراحان لباس و رفتن به سمت ارائه طراحی‏ های بیشتری در زمینه مد ایرانی اسلامی خواهد بود.با مبینا نصیری؛ مجری تلویزیون به همین مناسبت گفت‏‌وگوی کوتاهی داشته‏‌ایم.

دیباچه-مبینانصیری

شما چرا در اجرایتان لباس‏هایی با طراحی و چاپ ایرانی-اسلامی را انتخاب می ‏کنید؟

فکر کردم به عنوان کسی که لباسم بیشتر دیده می‏‌شود می ‏توانم به این شکل از طراحی و مد ایرانی-اسلامی حمایت کنم هرچند که استفاده از طرح‏ های هنرمعماری چند سالی هست که مرسوم شده اما دیده نشده است.

چه بازخوردهایی از این لباس گرفتید؟

زمانی که من این لباس را پوشیدم به خوبی این لباس دیده شد و بازخورد خیلی خوبی داشت و حتی خیلی‏ ها از من خواستند که طراح این کارها را به آنها معرفی کنم تا بتوانند این کارها را تهیه کنند و برای این عده نیز مهم بود لباس‏هایی را بپوشند که طرح و فرم ایرانی دارد و در عین حال که رنگ و لعاب متفاوتی را دارد از فرهنگ و تاریخ خودمان ریشه گرفته است.

شرایط مد و لباس ایران را چگونه ارزیابی می‏ کنید؟

من فکر می‏ کنم در شرایطی که کشورهای‏ دیگری مانند ترکیه، کشورهای اروپایی یا چین سعی می‏ کنند سلیقه‏ های خودشان را در لباس پوشیدن بما تحمیل کنند و برای ما ایجاد مد کنند و از این درآمدهای بسیار زیادی را نصیب کشورشان کنند همین‏طور که در حال حاضر نیز شاهد رخ دادن این اتفاق هستیم و فکر می‏ کنم باید از مد و طراح ایرانی در این شرایط حمایت کنیم و پولی که قرار است برای لباس هزینه کنیم، در بازار و اقتصاد خودمان خرج کنیم.

ضرورت استفاده از طرح‏ های ایرانی-اسلامی را در لباس در چه مواردی می‏ بینید؟

ما باید مد خودمان را داشته باشیم که لازمه دیده شدن مد ایرانی-اسلامی، برگزاری شوهای لباس و جشنواره‏ هاست تا بتوانیم قشر جوان را با مد و لباس‏های خودمان همراه کنیم تا از کارهای طراحان داخلی استفاده کنند و این گردش اقتصادی و مالی در کشور خودمان اتفاق بیفتد. ما در کشور خودمان می‏ت وانیم مد ایرانی داشته باشیم و طراحان جوان قوی و به روز کم نداریم که می‏توانند لباس‏هایی را طراحی کنند که در عین حال که شکیل و زیباست و هماهنگ با دنیای روزمان است از معماری، از هنر ایرانی از داشته‏ های خودمان بهره گرفته باشد و سلیقه‏ های گوناگون را جوابگو باشد.

 

دیباچه-مبینانصیری2

گفت و گو: هوم بزی
نام:
ایمیل:
* نظر:
مطالب برگزیده
یک کارشناس فوتسال در گفت ‌و‌ گو با «دیباچه» مطرح کرد؛

ایران تیم بهتری نسبت به رقبای آسیایی دارد/باید به تصمیم شمسایی احترام بگذاریم

۱۱:۲۹  -  ۲۵ فروردين ۱۴۰۳
ادبیات عجیب ژیلا صادقی!

جنجال خانم مجری بعد از درگذشت رضا داوودنژاد چه بود؟

۱۲:۲۹  -  ۱۵ فروردين ۱۴۰۳
مربی تیم والیبال بانوان سایپا در گفت و گو با«دیباچه» مطرح کرد؛

تجربه بالای بازیکنان باعث قهرمانی تیم شد/ تیم قوی و جنگنده‌ای داشتیم

۱۲:۲۲  -  ۲۳ اسفند ۱۴۰۲
گفتگوی کمتر دیده شده دیباچه با زنده یاد رضا داوودنژاد و همسرش

غزل بدیعی همسر زنده یاد رضا داوودنژاد: به خاطر عشق، همیشه در کنار رضا بودم

۱۲:۲۰  -  ۱۵ فروردين ۱۴۰۳
گفتگو دیباچه با کارگردان سریال «از سرنوشت»

« رضا داوودنژاد » در رفاقت، مرام و غافلگیری، دست به نقد بود!

۱۶:۳۲  -  ۱۴ فروردين ۱۴۰۳
سرمربی تیم ملی ووشو در گفت‌وگو با «دیباچه» مطرح کرد؛

هدف کسب بهترین نتیجه در آسیاست/ بدون تغییر ترکیب، راهی انتخابی جام جهانی خواهیم شد

۱۲:۰۸  -  ۲۲ اسفند ۱۴۰۲
پربازدیدها
آخرین اخبار