چهارشنبه ۰۵ ارديبهشت ۱۴۰۳  |  Wednesday, 24 April 2024

دیباچه

کد خبر: ۱۲۰۵۹
تاریخ انتشار : ۲۳ : ۱۱ - ۳۰ خرداد ۱۳۹۵
دیباچه: امیر تاجیک درباره چاپ کتاب‌شعر و ترانه آثار موسیقایی گفت: باید تالیف و چاپ چنین کتاب‌هایی از طرف موزیسین‌ها، مورد توجه قرار گیرد چون علاوه بر ماندگار کردن جایگاه هنری‌شان از طریق چاپ آثار، ارزش معنوی بالایی به ارمغان می‌آورد.

به گزارش دیباچه به نقل از خبرگزاری کتاب ایران(ایبنا) ، امیر تاجیک خواننده نام‌آشنای موسیقی پاپ ایران، عنوان کرد: شاید چاپ چنین آثاری، بهانه‌ای شود تا عده‌ای از طرفداران موسیقی که به خواندن کتاب تمایل چندانی ندارند، به مطالعه کتاب‌های ادبی ترغیب شوند. از طرف دیگر انتشار چنین کتاب‌هایی می‌تواند لحظات خاطره‌انگیز آهنگ‌های ماندگار را برای خواننده کتاب به همراه داشته باشد. به نظرم هر کدام از ما خوانندگان باید چنین کاری را انجام دهیم.

دیباچه-امیر تاجیک


وی در سخنانش بر ضرورت حمایت بخش‌خصوصی و دولتی برای کمک به انتشار کتاب‌های شعر و ترانه موزیک، تاکید کرد و افزود: انتشار چنین کتاب‌هایی نیاز به حمایت و سرمایه‌گذاری از جانب افراد علاقه‌مند دارد تا هنرمند با آرامش روح و روان مجموعه آثارش را جمع‌آوری کند و بتواند با توجه و تمرکز، کتابی ارزشمند را برای آیندگان به یادگار بگذارد.

این خواننده موسیقی پاپ با توضیح درباره عناصر ماندگاری برای هنرمندان شاخه‌های مختلف، افزود: انتخاب ترانه‌ها و شعرها در ماندگاری هر چه بیشتر اثر تاثیرگذار است؛ برای مثال، انتخاب ترانه‌های «مادر» و «مرد تنهای شب» باعث ماندگاری نام حبیب محبیان در میان خوانندگان و علاقه‌مندان به موسیقی پاپ در ایران شد.

امیر تاجیک با اشاره به چاپ کتاب «مرد تنهای شب » که در سال 1393 چاپ شده و گزیده‌ای از ترانه‌‌های حبیب محبیان را در خود جای داده است، گفت: حبیب به دنبال مادیات نبود. او به مردم علاقه‌مند بود و می‌خواست در دل و جانشان ماندگار شود. به همین دلیل، کتاب «مرد تنهای شب» را به چاپ رساند تا مخاطبانش با خواندنش، یاد و خاطره آهنگ‌های ماندگارش را در قلبشان، زنده نگه دارند.

تاجیک در پایان، به جایگاه هنری حبیب محبیان، خواننده تازه درگذشته کشورمان اشاره کرد و افزود: حبیب به دلیل علاقه‌اش به ایران، هفت سال پیش به این نتیجه رسید که دیگر تحمل غربت را ندارد و به وطن بازگشت اما با حضور در  ایران راه انزوا و گوشه‌نشینی را در پیش گرفت. با این همه، دست از تلاش نکشید. من تلاش حبیب برای انجام فعالیت هنری را می‌دیدم تا اینکه خبر انتشار کتابش را در نمایشگاه کتاب سال 93 شنیدم. مرحوم حبیب وقتی دید شرایط برای کار کردنش فراهم نیست، نوشتن ترانه‌ها و اشعاری را که در طول سال‌های فعالیتش خوانده بود، آغاز کرد تا به همه ما نشان دهد، نباید ناامید  شویم.
نام:
ایمیل:
* نظر:
مطالب برگزیده
به بهانه پخش سریال "نون خ"، دیباچه بررسی کرد

آیا احیای طنز‌های تلویزیونی، تضمینی بر بازگشت مخاطب به سمت صداوسیماست؟

۱۷:۲۰  -  ۰۴ ارديبهشت ۱۴۰۳
مسئول کمیته رتبه‌بندی مرشدان فدراسیون ورزش‌های زورخانه‌ای و کشتی پهلوانی در گفتگو با دیباچه:

ورزش زورخانه ای باید به المپیک راه پیدا کند/ هزاران سال است ورزش باستانی از موسیقی و آوای حماسی بهره می‌برد

۱۷:۵۴  -  ۲۹ فروردين ۱۴۰۳
سرمربی تیم ملی هندبال جوانان دختر ایران در گفت‌وگو با«دیباچه» مطرح کرد؛

تیم ملی در گروه مرگ قرار دارد/ بازی با تیم‌های اروپایی محک خوبی است

۱۸:۱۷  -  ۲۹ فروردين ۱۴۰۳
یک کارشناس فوتسال در گفت ‌و‌ گو با «دیباچه» مطرح کرد؛

ایران تیم بهتری نسبت به رقبای آسیایی دارد/باید به تصمیم شمسایی احترام بگذاریم

۱۱:۲۹  -  ۲۵ فروردين ۱۴۰۳
ادبیات عجیب ژیلا صادقی!

جنجال خانم مجری بعد از درگذشت رضا داوودنژاد چه بود؟

۱۲:۲۹  -  ۱۵ فروردين ۱۴۰۳
پربازدیدها
آخرین اخبار