شنبه ۰۱ ارديبهشت ۱۴۰۳  |  Saturday, 20 April 2024

دیباچه

کد خبر: ۱۱۵۲۸
تاریخ انتشار : ۴۱ : ۱۱ - ۲۶ خرداد ۱۳۹۵
دیباچه: نمایش «عشق‌آباد» به کارگردانی داوود میرباقری و با ستاره‌هایش در سال 1375 هر شب تئاتر شهر را مملو از جمعیت می‌کرد.



دیباچه- عشق‌آباد- اصلی

به گزارش خبرنگار تئاتر دیباچه، «عشق‌آباد» سال 1375 در سالن اصلی مجموعه تئاتر شهر اجرا شد. از آن زمان تاکنون اتفاق‌های بسياری در حوزه تئاتر رخ داده است و هر يک از هنرمندان اين نمايش، در شرايطی متفاوت قرار دارند. داوود ميرباقري از سال 1380 که نمايش «پرده عاشقي» را در مقام نويسنده و کارگردان به‌روی صحنه برد، ديگر به‌عنوان کارگردان در عرصه تئاتر حضور نداشت. البته فروردين‌ماه سال گذشته خبری مبنی بر بازگشت اين نمايشنامه‌نويس و کارگردان به صحنه تئاتر منتشر شده بود که به دلايلي نامعلوم اين امر ممکن نشد و درنهايت ميرباقری تصميم گرفت نمايش پرمخاطب «دندون طلا» را به‌صورت يک مينی‌سريال در شبکه خانگی منتشر کند. اين در حالی است که داوود ميرباقری بنا به گفته خود نمايشنامه‌هايی اجرا نشده را در دست دارد.

پرويزپرستويی که فعاليت خود را با تئاتر اغاز کرده است، پس از نمايش «عشق‌آباد» هشت سال از تئاتر دور بود و در سال 1384 با نمايش «فنز» به کارگردانی محمد رحمانيان به روی صحنه بازگشت و با وجود اين‌که علاقه بسيار زيادی به تئاتر دارد، بار ديگر از اين عرصه فاصله گرفت. فرهاداصلانی نيز از سال 1385 که در نخستين تجربه کارگردانی حسين پاکدل به‌نام «سمفونی درد» بازی کرده بود، ديگر به‌روی صحنه تئاتر نرفته است.

زنده‌ياد مجيد بهرامی بازيگر جوان تئاتر ايران و يکی از اعضای گروه تئاتر «نرگس سياه» که طی چند سال اخير با بيماری سرطان دست و پنجه نرم می‌کرد، آبان‌ماه دو سال پیش دار فانی را وداع گفت. بهرامی از بازيگران مستعد و توانای تئاتر ايران بود که به دليل ابتلا به بيماری سرطان نتوانست به فعاليت مستمر خود در عرصه تئاتر ادامه دهد. البته يکی از آرزوهای مجيد بهرامی اجرای دوباره نمايش آخرش «عجايب‌المخلوقات» در ايرانشهر بود.

ماهايا پطروسيان، رسول نجفيان و شبنم فرشادجو هنوز در اين عرصه باقی مانده‌اند و اميدواريم ناملايمتی‌های موجود در تئاتر ايران، ديگر هنرمندان تئاتری را از اين عرصه دور نکند.

نويسنده و کارگردان: داوود ميرباقری/ بازيگران: پرويزپرستويی، سيروس گرجستانی، رسول نجفيان، ماهايا پطروسيان، فرهاداصلانی، مجيد معلمی، شبنم فرشادجو، مهری عطايی، سحر مصيبی، ثمينه لسانی، نويد هدايت‌پور، آرش پوری‌محمد، سعيد اکبری، شهرام فرضی، بهناز بستان‌دوست و زنده‌ياد مجيد بهرامی.
نام:
ایمیل:
* نظر:
مطالب برگزیده
یک کارشناس فوتسال در گفت ‌و‌ گو با «دیباچه» مطرح کرد؛

ایران تیم بهتری نسبت به رقبای آسیایی دارد/باید به تصمیم شمسایی احترام بگذاریم

۱۱:۲۹  -  ۲۵ فروردين ۱۴۰۳
ادبیات عجیب ژیلا صادقی!

جنجال خانم مجری بعد از درگذشت رضا داوودنژاد چه بود؟

۱۲:۲۹  -  ۱۵ فروردين ۱۴۰۳
مربی تیم والیبال بانوان سایپا در گفت و گو با«دیباچه» مطرح کرد؛

تجربه بالای بازیکنان باعث قهرمانی تیم شد/ تیم قوی و جنگنده‌ای داشتیم

۱۲:۲۲  -  ۲۳ اسفند ۱۴۰۲
گفتگوی کمتر دیده شده دیباچه با زنده یاد رضا داوودنژاد و همسرش

غزل بدیعی همسر زنده یاد رضا داوودنژاد: به خاطر عشق، همیشه در کنار رضا بودم

۱۲:۲۰  -  ۱۵ فروردين ۱۴۰۳
گفتگو دیباچه با کارگردان سریال «از سرنوشت»

« رضا داوودنژاد » در رفاقت، مرام و غافلگیری، دست به نقد بود!

۱۶:۳۲  -  ۱۴ فروردين ۱۴۰۳
سرمربی تیم ملی ووشو در گفت‌وگو با «دیباچه» مطرح کرد؛

هدف کسب بهترین نتیجه در آسیاست/ بدون تغییر ترکیب، راهی انتخابی جام جهانی خواهیم شد

۱۲:۰۸  -  ۲۲ اسفند ۱۴۰۲
پربازدیدها
آخرین اخبار