سه‌شنبه ۱۸ ارديبهشت ۱۴۰۳  |  Tuesday, 07 May 2024

دیباچه

کد خبر: ۱۱۵۰۹
تاریخ انتشار : ۴۴ : ۱۱ - ۲۶ خرداد ۱۳۹۵
دیباچه: رامین سیاردشتی از اجرای عمومی نمایش «مرگ غم‌انگیز پسر آهنی» که بر اساس داستان کوتاهی اثر نیک برتون تولید شده است در سالن استاد انتظامی خبر داد

دیباچه-رامین سیاردشتی- اصلی

به گزارش خبرنگار تئاتر دیباچه؛ رامین سیاردشتی که با نمایش «مرگ غم‌انگیز پسر آهنی» در مقام نویسنده و کارگردان در پانزدهمین جشنواره تئاتر عروسکی حضور داشت درمورد اجرای عمومی این نمایش گفت: ظاهرا قرار است «مرگ غم‌انگیز پسر آهنی» دی‌ماه در تالار انتظامی خانه هنرمندان روی صحنه رود. داستان این نمایش از قصه کوتاه «پسر آهنی» نوشته تیم برتون که در مجموعه داستانی «مرگ غم انگیز پسر صدفی» منتشر شده، گرفته شده است.

سیاردشتی درمورد دلیل تاخیر دو سال و نیمه در اجرای این اثر گفت: بخشی از این زمان صرف دوندگی‌ها برای گرفتن اجرا شد. در ابتدا امیدورا بودم در مجموعه تئاتر شهر نمایش را اجرا کنم و برای اجرای نمایش در سالن سایه درخواست داده بودم. مدت زمان بسیار زیادی طول کشید تا برنامه اجراهای سالن سایه اعلام شود و زمانی‌که این برنامه اعلام شد، دریافتیم که «مرگ غم‌انگیز پسر آهنی» در برنامه‌های این سالن جا ندارد. پس از آن با سالن ارغنون وارد صحبت شدم اما درنهایت تصمیم گرفتم در سالن دیگری که مناسب اجرای تئاتر عروسکی باشد را برای اجرای این نمایش در نظر بگیریم.

دیباچه-رامین سیاردشتی- صلی (3)

بازیگر نمایش «کالیگولا» درمورد شرایط اجرای نمایش در سالن استاد انتظامی گفت: پروسه اجری نمایش بسیار طولانی بود اما امیدواریم در سالن انتظامی اجرای خوبی داشته باشیم و این اثر دیده شود. تراکم اجرای آثار در سالن استاد انتظامی بسیار زیاد است و در این سالن روزانه سه تئاتر اجرا می‌شوند. دکور نمایش ما سنگین است و این مساله معضلی را برای ما به وجود می‌آورد که باید آن را با سالن حل کنیم تا جایی را برای دکور گروه‌ها در نظر بگیرند تا بتوانیم دکور نمایش را آنجا بگذاریم.

وی در ادامه افزود: از سویی به دلیل ترافیک بالای اجرای آثار در سالن استاد انتظامی، دوره اجرا در این سالن کوتاه است؛ 15 الی 20 اجرا برای هر نمایش در نظر گرفته می‌شود و ما باید از این فرصت استفاده کنیم. البته من رای‌‌زنی‌هایم را با سالن‌های خصوصی دیگر نیز ادامه می‌دهم تا بتوانیم پذیرای تعداد بیشتری از مخاطبان باشیم.

دیباچه-رامین سیاردشتی- صلی (2)

این نویسنده و کارگردان تئاتر درمورد حمایت‌های ستاد برگزاری جشنواره تئاتر عروسکی از «مرگ غم‌انگیز پسر آهنی» گفت: صحبتی با خانه عروسک داشتم و مرضیه برومند؛ دبیر جشنواره تئاتر عروسکی تهران‌مبارک به ما معرفی‌نامه‌ای برای اجرای تئاتر در سالن استاد انتظامی دادند. همچنین شنیدم که خانه عروسک پیگیر بودجه مرکز هنرهای نمایشی که به آثار حاضر در پانزدهمین جشنواره تئاتر عروسکی حضور داشته‌اند، هست. همچنین شنیده‌ام که برخی از دوستان کمک‌هزینه‌هایشان را دریافت کرده‌اند.

رامین سیاردشتی درمورد برنامه‌های آینده خود در حوزه تئاتر عروسکی گفت: در دوره شانزدهم جشنواره تئاتر عروسکی که شهریورماه برگزار می‌شود حضور ندارم اما پس از اجرای عمومی نمایش «مرگ غم‌انگیز پسر آهنی» برای هفدهمین دوره جشنواره تئاتر عروسکی که شهریورماه 1397 برگزار می‌شود، اثری متفاوت‌تر و جمع‌وجورتر و بر اساس ایده‌هایی که امیدوارم به نتیجه برسند، اثری را آماده می‌کنم.
نام:
ایمیل:
* نظر:
مطالب برگزیده
دبیر جشنواره بین‌المللی فیلم کوثر در گفتگو با دیباچه:

پنجمین دوره جشنواره فیلم کوثر پس از ۱۵ سال برگزار می‌شود/ جشنواره باب گفتمانی برای پاسخگویی به مسائل زنان

۱۳:۱۴  -  ۱۷ ارديبهشت ۱۴۰۳
مدیرکل مهارت دانشگاه تهران در گفتگو با دیباچه مطرح کرد؛

نمایشگاه کارِ دانشگاه تهران برگزار می‌شود!

۱۶:۰۷  -  ۱۰ ارديبهشت ۱۴۰۳
« رستگاری » چه دستاوردی برای کارگردان اخراجی ها داشت؟

برگ برنده‌ی آخرین اثر مسعود ده نمکی!

۱۷:۲۳  -  ۰۹ ارديبهشت ۱۴۰۳
سرمربی تیم‌ملی تنیس روی میز بانوان در گفتگو با «دیباچه» مطرح کرد؛

شرایط سختی برای کسب سهمیه داریم/ملی پوشان از روند آمادگی دور نیستند

۱۴:۲۲  -  ۰۹ ارديبهشت ۱۴۰۳
حرمت‌شکنی ستاره؛ بازیکنی که یاغی شده!

درگیری لفظی زشت محمد صلاح با " یورگن کلوپ " پیش از ورود به زمین!+ فیلم

۱۷:۴۰  -  ۰۸ ارديبهشت ۱۴۰۳
مدیر جشنواره ملی فیلم اقوام در گفتگو با دیباچه: مدیر جشنواره ملی فیلم اقوام در گفتگو با دیباچه:

جشنواره ملی فیلم اقوام ایرانی به یکی از جشنواره‌های معتبر کشور تبدیل خواهد شد

۱۶:۵۶  -  ۰۸ ارديبهشت ۱۴۰۳
سرمربی سابق تیم ملی تیراندازی در گفتگو با «دیباچه» مطرح کرد؛

تیراندازی با همان ۴ سهمیه به المپیک می‌رود/ روند افت « جواد فروغی » بعد از بازی‌های المپیک توکیو ادامه دارد

۱۲:۱۸  -  ۰۵ ارديبهشت ۱۴۰۳
دبیر هشتمین جشنواره ملی طنز و رسانه در گفتگو با دیباچه؛

فضای آموزش طنز در کشور بسیار ضعیف است

۱۱:۲۵  -  ۰۳ ارديبهشت ۱۴۰۳