پنجشنبه ۰۶ ارديبهشت ۱۴۰۳  |  Thursday, 25 April 2024

دیباچه

کد خبر: ۱۱۳۸۷
تاریخ انتشار : ۰۰ : ۰۱ - ۲۶ خرداد ۱۳۹۵
دیباچه:مجتبی راعی گفت:با وجود این‌که بودجه ساخت فیلمی درباره مولانا فراهم نبود، مسئولین سازمان سینمای ایران همواره از ساخت این فیلم صحبت می‌کردند و واقعا نیت‌شان خیر بود، اما شرایط برای ساخت این فیلم بسیار سخت و پر هزینه بود و بستر مناسب هیچ‌گاه ‌مهیا نشد.



به گزارش خبرگزاری دیباچه؛پس از آن‌که دیوید فرانزونی (فیلمنامه‌نویس «گلادیاتور») در گفت‌وگویی از ساخت فیلم زندگی مولانا جلال‌الدین محمد بلخی در سینمای هالیوود صحبت کرد، دوباره مسئله همکاری سینمای ایران و ترکیه برای ساخت فیلمی درباره شعر و عارف ایرانی (مولانا) مطرح و سوال‌های نیز به میان آمد. سوال‌هایی مبنی بر دلیل همکاری سرمایه‌گذار ترکیه با طرف آمریکایی در حالی که قرار بود این پروژه با همکاری سینمای ایران انجام شود.

kargah-raei-3


مجتبی راعی، کارگردان سینمای ایران که پیش از این به عنوان کارگردان فیلم معرفی شده بود در گفت‌وگویی با خبرنگار سینمایی دیباچه در مورد این خبر و دلیل همکاری طرف ترک با هالیوود برای ساخت فیلم مولانا، اظهار داشت:«سال‌‎هاست که صحبت از همکاری سینمای ایران و ترکیه در میان بود و قرار بود فیلمی به کارگردانی من در قونیه ترکیه ساخته شود. طرف ترکی مدت‌ها منتظر ماند اما هیچ‌وقت سرمایه لازم برای ساخت این پروژه فراهم نشد تا این‌که آن‌ها اعلام کردند این فیلم، توسط فیلمسازهای هالیوودی ساخته می‌شود».
وی افزود:«با وجود این‌که بودجه ساخت فیلمی درباره مولانا فراهم نبود، مسئولین سازمان سینمای ایران همواره از ساخت این فیلم صحبت می‌کردند و واقعا نیت‌شان خیر بود، اما شرایط برای ساخت این فیلم بسیار سخت و پر هزینه بود و بستر مناسب هیچ‌گاه ‌مهیا نشد».
کارگردان «تولد یک پروانه» خاطرنشان کرد:«از آن‌جایی که یک طرف این فیلم، ترکیه‌ای‌ها هستند، بعید می‌دانم که اجازه بدهند، طرف آمریکایی هر نگاهی که به مولانا دارد را در غالب این فیلم به تصویر بکشد. شک ندارم آن‌ها مقابل این پیشنهاد که مولانا را در فیلم، انسانی همجنس‌گرا نشان بدهند، مخالفت خواهند کرد».
راعی در خاتمه تاکید کرد:«باید بگویم که طرف ترکیه‌ای مدت‌ها برای همکاری با ما منتظر ماند، اما زمانی که از همکاری با سینمای ایران قطع امید کرد، سراغ سینماگران هالیوودی رفت و ظاهرا همکاری آن‌ها قطعی شده است. آرزو می‌کنم که این همکاری موفقت‌آمیز باشد و شخصیت مولانا به نحو احسن به تصویر کشیده شود.»
طبق آخرین اخبار، قرار است فیلمی درباره زندگی مولانا و آشنایی‌اش با شمس ساخته شود. همچنین لئوناردو دی‌کاپریو به عنوان بازیگر اصلی این فیلم انتخاب شده است.
نام:
ایمیل:
* نظر:
مطالب برگزیده
به بهانه پخش سریال "نون خ"، دیباچه بررسی کرد

آیا احیای طنز‌های تلویزیونی، تضمینی بر بازگشت مخاطب به سمت صداوسیماست؟

۱۷:۲۰  -  ۰۴ ارديبهشت ۱۴۰۳
مسئول کمیته رتبه‌بندی مرشدان فدراسیون ورزش‌های زورخانه‌ای و کشتی پهلوانی در گفتگو با دیباچه:

ورزش زورخانه ای باید به المپیک راه پیدا کند/ هزاران سال است ورزش باستانی از موسیقی و آوای حماسی بهره می‌برد

۱۷:۵۴  -  ۲۹ فروردين ۱۴۰۳
سرمربی تیم ملی هندبال جوانان دختر ایران در گفت‌وگو با«دیباچه» مطرح کرد؛

تیم ملی در گروه مرگ قرار دارد/ بازی با تیم‌های اروپایی محک خوبی است

۱۸:۱۷  -  ۲۹ فروردين ۱۴۰۳
یک کارشناس فوتسال در گفت ‌و‌ گو با «دیباچه» مطرح کرد؛

ایران تیم بهتری نسبت به رقبای آسیایی دارد/باید به تصمیم شمسایی احترام بگذاریم

۱۱:۲۹  -  ۲۵ فروردين ۱۴۰۳
ادبیات عجیب ژیلا صادقی!

جنجال خانم مجری بعد از درگذشت رضا داوودنژاد چه بود؟

۱۲:۲۹  -  ۱۵ فروردين ۱۴۰۳