شنبه ۰۸ ارديبهشت ۱۴۰۳  |  Saturday, 27 April 2024

دیباچه

کد خبر: ۱۱۳۶۵
تاریخ انتشار : ۳۸ : ۱۰ - ۲۵ خرداد ۱۳۹۵
دیباچه: جلسه‌ای در خصوص همکاری مشترک ایران و کره در زمینه موسیقی در تالار وحدت برگزار شد.

به گزارش دیباچه به نقل از باشگاه خبرنگاران جوان ، ارکستر سمفونیک تهران، رپرتوار موسیقی کره را اجرا می‌کند.
صبح روز سه‌شنبه 25 خرداد ماه جلسه‌ای در خصوص همکاری مشترک ایران و کره در زمینه موسیقی با حضور جمالی رئیس بنیاد رودکی و کیم سینئونگ هو سفیر کره در تالار وحدت برگزار شد.

جمالی در خصوص این جلسه و صحبت‌هایی که مطرح شد بیان کرد: این جلسه در ادامه سفر ریاست جمهوری کره به ایران اتفاق افتاد و یک پروژه مشترک ارکستر موسیقی ملی با نوازنده‌های آن است که رئیس جمهور کره به این موضوع بسیار علاقه مند شد و گفت که باید بیشتر از این روابط فرهنگی را ارتقا دهیم.

دیباچه-ارکستر سمفونیک تهران


وی در ادامه عنوان کرد: پیشنهادهای زیادی در جلسه امروز گفته شد که یکی از پیشنهادهای اصلی اجرای رپرتوار موسیقی کره توسط ارکستر سمفونیک تهران در آبان ماه سال جاری است که روز آن به طور دقیق مشخص نشده است و یکی دیگر از برنامه‌ها اجرای موسیقی آهنگسازان ایرانی است.

جمالی افزود: برای سال 2016 پیش بینی فعالیت‌های زیادی را کردند و بودجه  محدودی داشتند و در سال 2017 مشغول طراحی برنامه در دیگر حوزه‌های هنری هستند.

جمالی خاطرنشان کرد: این فرصت بسیار خوبی است که دو کشور به شکل دو طرفه کار را جلو ببرند. من در این جلسه پیشنهاداتی داشتم که یکی از آنها این بود که در بحث معرفی موسیقی سنتی ایران نیز بتوانیم در یکی از مراکز کره جنوبی برنامه‌ای داشته باشیم. این برنامه شامل بخش‌های نمایشگاهی، اجرای کنسرت موسیقی سنتی با رویکرد پژوهشی و علمی است که می‌تواند معرف بسیار خوب و ارزشمندی برای موسیقی اصیل ایرانی باشد.

وی ادامه داد: پروژه پیشنهادی بحث اجرای رپرتوار موسیقی کره و آثار هنرمندان کره‌ای است که ارکستر سمفونیک تهران یا ارکستر موسیقی ملی با آنها همکاری خواهند داشت که این پروژه در آبان ماه امسال با حضور کیم سینئونگ هو سفیر کره جنوبی و تعدادی از آهنگسازان کره‌ای اجرا می‌شود. در سفری که رئیس جمهور کره به ایران داشته است، فضای ایران را بسیار مناسب برای فعالیت‌های فرهنگی دیدند و به نوعی هم پیش‌بینی نمی‌کردند که بتوانند این گونه وارد توسعه فرهنگی شوند اما  با توجه به دستاوردهای خوبی که در این سفر انجام گرفت، وی دستور داد در سال آینده برنامه مفصلی از روابط فرهنگی دو کشور در حوزه‌های مختلف داشته باشیم. البته بعد از سفر به شانگهای چین، این دومین کشوری است که قرار است با آن همکاری‌های مشترک و دوجانبه‌ای را برگزار کنیم.
نام:
ایمیل:
* نظر:
مطالب برگزیده
به بهانه پخش سریال "نون خ"، دیباچه بررسی کرد

آیا احیای طنز‌های تلویزیونی، تضمینی بر بازگشت مخاطب به سمت صداوسیماست؟

۱۷:۲۰  -  ۰۴ ارديبهشت ۱۴۰۳
مسئول کمیته رتبه‌بندی مرشدان فدراسیون ورزش‌های زورخانه‌ای و کشتی پهلوانی در گفتگو با دیباچه:

ورزش زورخانه ای باید به المپیک راه پیدا کند/ هزاران سال است ورزش باستانی از موسیقی و آوای حماسی بهره می‌برد

۱۷:۵۴  -  ۲۹ فروردين ۱۴۰۳
سرمربی تیم ملی هندبال جوانان دختر ایران در گفت‌وگو با«دیباچه» مطرح کرد؛

تیم ملی در گروه مرگ قرار دارد/ بازی با تیم‌های اروپایی محک خوبی است

۱۸:۱۷  -  ۲۹ فروردين ۱۴۰۳
یک کارشناس فوتسال در گفت ‌و‌ گو با «دیباچه» مطرح کرد؛

ایران تیم بهتری نسبت به رقبای آسیایی دارد/باید به تصمیم شمسایی احترام بگذاریم

۱۱:۲۹  -  ۲۵ فروردين ۱۴۰۳
ادبیات عجیب ژیلا صادقی!

جنجال خانم مجری بعد از درگذشت رضا داوودنژاد چه بود؟

۱۲:۲۹  -  ۱۵ فروردين ۱۴۰۳