يکشنبه ۰۹ ارديبهشت ۱۴۰۳  |  Sunday, 28 April 2024

دیباچه

کد خبر: ۱۱۱۸۷
تاریخ انتشار : ۵۹ : ۰۴ - ۲۵ خرداد ۱۳۹۵
دیباچه:پس از گذشت حدود یک ماه از سرکار آمدن علی عسگری بر مسند ریاست صدا وسیما،گمانه زنی‌ها برای تغییرات مدیریتی در سطح مدیران سیما بازار داغی داشت تا این که میرباقری به معاونت سیما منصوب شد و برخی شبکه های کلیدی مثل یک و سه مدیران خودشان را شناختند.اما کسانی که چشم و گوششان را برای تغییرات بعدی در سطح معاونان تیز کرده اند گمانه زنی های خود را برای معاونت خبر رسانه ملی آغز کردند.


 دیباچه - طرحی برای معاونت خبر


به گزارش خبرنگار رادیو وتلویزیون دیباچه؛شنیده‌ها حکایت از دو گزینه یکی از داخل رسانه ملی و دیگری خارج از آن دارد و حتی تا حدی این احتمال قوت گرفته که گفته می شود دو گزینه مورد نظر احتمالا در روزهای آتی با رییس سازمان صدا وسیما ملاقات خواهند داشت.
در این گمانه زنی ها ، گزینه اول بیژن مقدم مدیر مسئول سابق روزنامه جام جم   در دوران ضرغامی معرفی شده است که سابقه سردبیری روزنامه های رسالت و خبرگزاری فارس را نیز در دوره قبل مدیریت این خبرگزاری در کارنامه اش دارد و ظاهرا از گزینه های مطرح و جدی محسوب می شود. وی از چهره های معتدل بوده که در جمعیت ایثارگران سابقه عضویت دارد و در دوره احمدی نژاد نیز مدت کوتاهی مدیر مسئول روزنامه ایران بود که به علت اختلاف با دولت از روزنامه ایران رفت و به روزنامه جام جم تحت مدیریت ضرغامی منصوب شد، و با حضور سرافراز ادامه همکاری برایش مقدور نماند و به سایت « الف » تحت مدیریت احمدتوکلی نقل مکان کرد و مسئولیت آن را به عهده گرفت.
گزينه دوم ، که تعجب برخی صاحب نظران و اهالی رسانه ملی را برانگیخته ، حسن رحمتی است . او هم اکنون در معاونت خبر سردبیر سیاسی بخش اخبار شامگاهی است که سابقه پانزده سال سردبیری را در کارنامه اش دارد، دارای تحصيلات حوزوي و کارشناس ارشد علوم سیاسی است و برخی معتقدند از چهره های معتدل معاونت خبر محسوب می‌شود ؛ اما برخی او را حامی اصلاح طلبان می دانند که کوچکترین سابقه مدیریتی به غیر از سردبیری در حوزه اخبار آن هم فقط در رادیو و نه سیما ندارد .

به هرحال قطعا اگر چنین گزینه هایی در ذهن علی عسگری و مشاورانش باشد ، بدون تدبیر نخواهد بود. گزینه اول که حساب خود را در مدیریت روزنامه جام جم پس داده و گزینه دوم در صورت انتخاب جزو مدیران جوانی خواهد شد که خون تازه‌ای به معاونت حساس خبر تزریق می‌شود.
نام:
ایمیل:
* نظر:
مطالب برگزیده
دبیر هشتمین جشنواره ملی طنز و رسانه در گفتگو با دیباچه؛

فضای آموزش طنز در کشور بسیار ضعیف است

۱۱:۲۵  -  ۰۳ ارديبهشت ۱۴۰۳
کاپیتان تیم فوتبال خاتون بم در گفت‌وگو با «دیباچه» مطرح کرد؛

قهرمانی تیم، در نبود ملیکا محمدی برایمان تلخ شد | رقبا همه از تیم‌های با اصالت فوتبال بودند

۱۱:۵۷  -  ۰۱ ارديبهشت ۱۴۰۳
گفتگو دیباچه با رئیس موزه بین المللی استکبار ستیزی طبس

یکی از چشم انداز‌های میان مدت موزه بین المللی استکبار ستیزی طبس، راه اندازی فرودگاه صحرای طبس است

۱۴:۳۲  -  ۰۸ ارديبهشت ۱۴۰۳
به بهانه پخش سریال "نون خ"، دیباچه بررسی کرد

آیا احیای طنز‌های تلویزیونی، تضمینی بر بازگشت مخاطب به سمت صداوسیماست؟

۱۷:۲۰  -  ۰۴ ارديبهشت ۱۴۰۳
مسئول کمیته رتبه‌بندی مرشدان فدراسیون ورزش‌های زورخانه‌ای و کشتی پهلوانی در گفتگو با دیباچه:

ورزش زورخانه ای باید به المپیک راه پیدا کند/ هزاران سال است ورزش باستانی از موسیقی و آوای حماسی بهره می‌برد

۱۷:۵۴  -  ۲۹ فروردين ۱۴۰۳
سرمربی تیم ملی هندبال جوانان دختر ایران در گفت‌وگو با«دیباچه» مطرح کرد؛

تیم ملی در گروه مرگ قرار دارد/ بازی با تیم‌های اروپایی محک خوبی است

۱۸:۱۷  -  ۲۹ فروردين ۱۴۰۳