شنبه ۰۸ ارديبهشت ۱۴۰۳  |  Saturday, 27 April 2024

دیباچه

کد خبر: ۱۱۱۴۳
تاریخ انتشار : ۳۴ : ۱۲ - ۲۴ خرداد ۱۳۹۵
«روزهای بی‌باران» پیش از اجرا شهید شد
دیباچه: امین بهروزی اعلام کرد که با هزینه شخصی خودمان، در سالن سایه جایگاه ساخته‌ایم البته تئاتر شهر نیز به ما اجازه داده است که این صندلی‌ها را با هزینه شخصی‌مان بسازیم.

دیباچه- امین بهروزی اصلی

بهگزارش خبرنگار تئاتر دیباچه، امین بهروزی که از پنج‌شنبه 27 خردادماه نمایش «روزهای بی‌باران» را در سالن سایه مجموعه تئاتر شهر روی صحنه می‌برد درمورد شرایط این سالن تئاتر، گفت: اجرای این نمایش در سی‌وچهارمین جشنواره تئاتر فجر، در سالن چهارسو بود و امیدوار بودیم در همین سالن نیز نمایش را اجرا کنیم اما نمی‌دانیم چرا سالن را برای ما در نظر نگرفتند.

وی در ادامه افزود: دچار مشکل عجیبی شدیم، نمی‌دانستم که سالن‌های سالن سایه نرسیده است در نتیجه ظرفیت این سالن برای نمایش یک‌سویه که اتفاقا شیوه اجرایی ما نیز هست، 30 نفر است! ناگهان ما با این مساله مواجه شدیم که یا باید اجرایمان را نابود کنیم یا با 30 مخاطب اجرا رویم. در نتیجه تصمیم گرفتیم نمایش را اجرا کنیم اما با هزینه شخصی خودمان، در سالن سایه جایگاه بسازیم تا ظرفیت را به حدود 56 نفر برسانیم و با این شرایط نمایش را اجرا کنیم. اجرای ما عملا شهید شده است؛ از یک‌سو زمان اجرا در ماه رمضان در نظر گرفته شده که مملو از تعطیلات است، اجرای نمایش ما ساعت 19 است و هر چه تلاش کردیم زمان آن به پس از افطار موکول کنیم، میسر نشد. این هم وضعیت تعداد صندلی‌های ما است. تا مرز سکته پیش رفته‌ام.

بهروزی ضمن اعلام این نکته که نسبت به بازگشت مالی هزینه گروه برای سالن خوشبین نیست، افزود: می‌توانسیم سالن را هلالی بچینیم و از این طریق، ظرفیت را به 80 نفر برسانیم اما در این شرایط مخاطبان اذیت می‌شدند و این کار از دید من با اصل اجرای نمایش مغایرت دارد، به همراه اعضای گروه تصمیم گرفتیم از جیبمان هزینه کنیم البته تئاتر شهر نیز با ما همراهی کرده است؛ لطف کرده به ما اجازه داده است که این صندلی‌ها را با هزینه شخصی‌مان بسازیم. تنها امیدمان این است که بتوانیم نمایش را دو اجرایی برویم تا بخشی از هزینه‌ها را جبران کنیم. البته این اتفاق منوط به موافقت مجموعه تئاتر شهر است.

این نمایشنامه‌نویس و کارگردان تئاتر درمورد شرایط سالن سایه پس از تعمیرات گفت: اصلا نمی‌فهمم به چه دلیل سالن 108 نفره باید به سالنی 30 نفره تبدیل شود؟! مقایسه این سالن با شرایطش در دوره پیش از تعمیرات، کاری در حد شوخی است. نمی‌دانم شاید اگر صندلی‌های این سالن تحویل شوند، شرایطش بهتر شود اما مگر می‌شود یک سالن 108 نفری در شرایط اجرای تئاتر به‌صورت یک‌سویه، 30 نفر ظرفیت داشته باشد و فکر کنیم شرایطش بهتر شده است!

وی در ادامه افزود: در این سالن پیش از تعمیرات اجرا داشته‌ام و 10 ردیف صندلی چیده می‌شد اما الان آنها به سه ردیف تقلیل داده‌اند. این صندلی‌ها را از پلاتو آورده‌اند و اصلا صندلی‌های اجرا دیدن نیستند. میان صندلی‌های جلو و پشت، 60سانتی‌متر فاصله بیهوده وجود دارد.

بهروزی ضمن نامناسب دانستن 30 مخاطب برای هر تئاتر به‌خصوص تئاتری که در جشنواره حضور داشته است، گفت: در پنج روز نخست اجرا که معمولا گروه‌ها دچار مشکل بلیت‌فروشی هستند اما پنج روز نخست «روزهای بی‌باران» که بدون تخفیف ارائه شده‌اند، رو به اتمام است! اما نمایشی پرمخاطب را شهید کردند.
نام:
ایمیل:
* نظر:
مطالب برگزیده
به بهانه پخش سریال "نون خ"، دیباچه بررسی کرد

آیا احیای طنز‌های تلویزیونی، تضمینی بر بازگشت مخاطب به سمت صداوسیماست؟

۱۷:۲۰  -  ۰۴ ارديبهشت ۱۴۰۳
مسئول کمیته رتبه‌بندی مرشدان فدراسیون ورزش‌های زورخانه‌ای و کشتی پهلوانی در گفتگو با دیباچه:

ورزش زورخانه ای باید به المپیک راه پیدا کند/ هزاران سال است ورزش باستانی از موسیقی و آوای حماسی بهره می‌برد

۱۷:۵۴  -  ۲۹ فروردين ۱۴۰۳
سرمربی تیم ملی هندبال جوانان دختر ایران در گفت‌وگو با«دیباچه» مطرح کرد؛

تیم ملی در گروه مرگ قرار دارد/ بازی با تیم‌های اروپایی محک خوبی است

۱۸:۱۷  -  ۲۹ فروردين ۱۴۰۳
یک کارشناس فوتسال در گفت ‌و‌ گو با «دیباچه» مطرح کرد؛

ایران تیم بهتری نسبت به رقبای آسیایی دارد/باید به تصمیم شمسایی احترام بگذاریم

۱۱:۲۹  -  ۲۵ فروردين ۱۴۰۳
ادبیات عجیب ژیلا صادقی!

جنجال خانم مجری بعد از درگذشت رضا داوودنژاد چه بود؟

۱۲:۲۹  -  ۱۵ فروردين ۱۴۰۳