يکشنبه ۰۹ ارديبهشت ۱۴۰۳  |  Sunday, 28 April 2024

دیباچه

کد خبر: ۱۰۰۸۵
تاریخ انتشار : ۵۰ : ۰۷ - ۲۱ خرداد ۱۳۹۵
دیباچه:طهماسب صلح‌جو درباره اتفاقات اخیر برنامه «هفت» و بکار بردن ادبیاتی که برخی اهالی سینما و رسانه را رنجاند،گفت:به نظر من مهم نیست که بچه‌های سینما ناراحت باشند یا نباشند،مهم این است که مخاطب و مردمی که دارند این برنامه را می‌بینند از آن لذت ببرند...به نظر من مردم از سماجت فراستی درباره این که می‌گوید همه فیلم‌ها بد هستند لذت می‌برند.



طهماسب صلح جو  در گفتگو با خبرنگار رادیو و تلویزیون دیباچه، با اشاره به این که زمان ریاست ضرغامی بر صداوسیما اوضاع بهتر بود ، اما به تدریج ضعیف شد و از بین رفت،گفت:با بازگشت مدیران قبلی این رسانه ، به دلیل تجربه‌ای که دارند شاید بتوانند کاری بکنند تا رسانه ملی از این بحران بیرون بیاید ، اما به نظر من ساخت برنامه‌های جذاب تنها راهی است که مدیران این رسانه می‌توانند به وسیله آن تلویزیون را نجات دهند ، باید به سلیقه و پسند مردم احترام بگذارند ، به نظر من راه دیگه‌‌ای وجود ندارد.

وی با توجه به بحران مالی رسانه ملی تاکید می کند : به نظر من شبکه تلویزیونی موفق شبکه‌ایست که بتواند به لحاظ مالی خودکفا باشد .یعنی با جذابیت برنامه‌ها ، مخاطب را به سمت خود بکشاند ؛ که این مهم می‌تواند به درآمدزایی بیانجامد. یعنی با تولید و پخش برنامه‌های جذاب ، مخاطب را به سمت خود بکشاند و با جذب آگهی‌های تبلیغاتی  درآمدزایی داشته باشد . برای دریافت بودجه هم  خودشان باید یک راهی پیدا کنند.

این منتقد با سابقه درباره تعامل رییس صدا وسیما با دولت گفت:این تعامل قطعا می‌تواند برای دریافت بودجه تاثیر بگذارد ؛ اما به نظر من تلویزیون  باید مستقل برای خودش درآمدزایی بکند و  نباید متکی به دولت باشد.

1452615_183


وی درباره برنامه سینمایی هفت که  جمعه‌ها از شبکه سوم سیما پخش می‌شود گفت : «هفت» برنامه بدی نیست ولی نوسان دارد ، یعنی ممکن است یک برنامه‌اش جذاب باشد و یک برنامه‌اش نباشد و در کل برنامه هایش یکدست نیست و بگیر نگیر دارد. . ولی می‌تواند برنامه موفقی باشد ، به این دلیل که از آن ابتدای راه اندازی ، این برنامه مورد توجه مردم بوده و به نظرم می‌توان به عنوان یکی از برنامه‌های پرمخاطب از آن نام برد . درواقع جزو برنامه‌هایی است که مخاطب زیادی بخصوص در بین اهالی  و دوستداران سینما  دارد .و به نظرم مردم عادی هم با علاقه آن را می‌بینند ، اما دست اندرکاران این برنامه باید درنظر بگیرند که اجرای آن همواره باید جذاب باشد و هربرنامه موفق‌تر از برنامه قبل نمود داشته باشد ، نه این که  یک برنامه خوب باشد و برنامه دیگر افت کند.

صلح‌جو درباره اتفاقات اخیر در این برنامه و بکار بردن ادبیاتی که برخی اهالی سینما و رسانه را رنجاند ، گفت : به نظر من مهم نیست که بچه‌های سینما ناراحت باشند یا نباشند ، مهم این است که مخاطب و مردمی که دارند این برنامه را می‌بینند از آن لذت ببرند ..به نظر من مردم از سماجت فراستی در باره این که می‌گوید همه فیلم‌ها بد هستند لذت می‌برند.

وی در واکنش به سئوال خبرنگار دیباچه که شما هم بر این باورید که تحلیل‌های فراستی درست است و همه فیلم‌ها  بد هستند ،‌گفت :من چنین حرفی زدم ؟ برداشت شما از حرف من این بود، که همه فیلم‌ها بد هستند ؟ شما حرف من را وارونه برداشت کردید . من می‌گویم  این گونه که پیداست مردم ، یعنی عزیزان بیننده ، از این مدل نقدهای فیلم مسعود فراستی خوششان می‌آید . برنامه تلویزیونی باید برای مخاطب جذاب باشد . شما اگر نقد و تحلیل های من را خوانده باشید متوجه می شوید که اگر من جای مسعود فراستی بودم فیلم‌ها را این طوری نقد نمی‌کردم.

 
نام:
ایمیل:
* نظر:
مطالب برگزیده
دبیر هشتمین جشنواره ملی طنز و رسانه در گفتگو با دیباچه؛

فضای آموزش طنز در کشور بسیار ضعیف است

۱۱:۲۵  -  ۰۳ ارديبهشت ۱۴۰۳
کاپیتان تیم فوتبال خاتون بم در گفت‌وگو با «دیباچه» مطرح کرد؛

قهرمانی تیم، در نبود ملیکا محمدی برایمان تلخ شد | رقبا همه از تیم‌های با اصالت فوتبال بودند

۱۱:۵۷  -  ۰۱ ارديبهشت ۱۴۰۳
گفتگو دیباچه با رئیس موزه بین المللی استکبار ستیزی طبس

یکی از چشم انداز‌های میان مدت موزه بین المللی استکبار ستیزی طبس، راه اندازی فرودگاه صحرای طبس است

۱۴:۳۲  -  ۰۸ ارديبهشت ۱۴۰۳
به بهانه پخش سریال "نون خ"، دیباچه بررسی کرد

آیا احیای طنز‌های تلویزیونی، تضمینی بر بازگشت مخاطب به سمت صداوسیماست؟

۱۷:۲۰  -  ۰۴ ارديبهشت ۱۴۰۳
مسئول کمیته رتبه‌بندی مرشدان فدراسیون ورزش‌های زورخانه‌ای و کشتی پهلوانی در گفتگو با دیباچه:

ورزش زورخانه ای باید به المپیک راه پیدا کند/ هزاران سال است ورزش باستانی از موسیقی و آوای حماسی بهره می‌برد

۱۷:۵۴  -  ۲۹ فروردين ۱۴۰۳
سرمربی تیم ملی هندبال جوانان دختر ایران در گفت‌وگو با«دیباچه» مطرح کرد؛

تیم ملی در گروه مرگ قرار دارد/ بازی با تیم‌های اروپایی محک خوبی است

۱۸:۱۷  -  ۲۹ فروردين ۱۴۰۳