جمعه ۰۷ ارديبهشت ۱۴۰۳  |  Friday, 26 April 2024

دیباچه

کد خبر: ۴۱۳۹۶
تاریخ انتشار : ۴۹ : ۱۴ - ۲۴ دی ۱۳۹۵
در گفتگو با دیباچه عنوان شد؛
آزاده انصاری کارگردان نمایش «خوشبختی های کوچک سوسک شدن» از حضور اثرش در جشنواره تئاتر فجر و در عرصه جهانی می گوید.
«خوشبختی های کوچک سوسک شدن» نام نمایشی است که در بخش مرور صحنه ای سی و پنجمین جشنواره تئاتر فجر اجرا می شود؛ آزاده انصاری کارگردان این نمایش درباره کلیت اثرش به خبرنگار تئاتر پایگاه خبری دیباچه گفت: متن این اثر برداشتی  از رمان«مسخ» فرانتس کافکا است که نادر برهانی مرند و فرهاد امینی با نگاه بروزتری آنرا نوشته اند و من به عنوان کارگردان سعی کرده ام با توجه به شرایط کنونی جامعه  آن را به روی صحنه ببرم.

آزاده انصاری: به اجرای برون مرزی فکر می کنم/ نمایشم عروسکی نیست!

انصاری با تأکید بر اینکه «خوشبختی های کوچک سوسک شدن» یک اثر وفادار به متن است ادامه داد: با اینکه در این نمایش نمودهای فانتزی وجود دارد و بازیگران از ماسک استفاده می کنند اما این اثر صرفأ یک نمایش عروسکی نیست؛ بلکه نمایشی است که در آن از بازی های ژستوال و کادربندی شده سود برده ایم.

انصاری درباره ویژگی های جشنواره سی و پنجم تئاتر فجر و مقایسه اش با دوره های دیگر گفت: خیلی نمی توانم این جشنواره را با دوره های قبل مقایسه کنم اما نکته مثبت این است که جشنواره امسال زودتر برگزار شده و وجود ورکشاپ ها و گردهمایی های علمی یکی از امتیازهای آن است.

وی اضافه کرد: پیوستن جشنواره فجر امسال به کمپین «صدای آب» اتفاق بهتری است و هنرمندان را بر آن می دارد که در رویدادهای فرهنگی شرکت کنند.

کارگردان نمایش «ماکاندو» در پاسخ به این سوال که برای دیده شدن اثرش در عرصه جهانی چه تدابیری اندیشیده است، گفت: علاوه بر اینکه شرکت در جشنواره فجر فرصتی برای دیده شدن است اما پیش از آن با دوکشور فنلاند و سوئد رایزنی کرده ام و برای اجرای برون مرزی با آنها به نتیجه رسیده ام.

این هنرمند گفت: البته ترکیه نیز با اجرای «خوشبختی های کوچک سوسک شدن» موافقت کرده است؛ اما به دلیل اوضاع ناامن این کشور از ادامه همکاری منصرف شدم.

انصاری در پایان ضمن تشکر از اعضای گروهش گفت: در جشنواره فجر امسال اجرای متفاوتی خواهیم داشت زیرا در دکور نمایش تغییراتی ایجاد کرده ام و علاوه بر آن  همکاری با فرشاد فزونی به عنوان آهنگساز حال و هوای نو و مثبتی به نمایش داده است.

نمایش «خوشبختی های کوچک سوسک شدن» به کارگردانی آزاده انصاری که مردادماه امسال در سالن سایه مجموعه تئاتر شهر روی صحنه بود، در بخش مرور سی و پنجمین جشنواره تئاتر فجر نیز به روی صحنه می رود و فرزین محدث، فرزانه عاقلی، علی باروتی، بهرام بهبهانی، مجتبی پیرزاده، مونا عباسی و مینووش رحیمیان در آن بازی می کنند.

سی و پنجمین جشنواره تئاتر فجر از دهم دی ماه در تهران و چند استان دیگر در حال برگزاری است و تا دوازدهم بهمن ماه ادامه دارد.

نام:
ایمیل:
* نظر:
مطالب برگزیده
به بهانه پخش سریال "نون خ"، دیباچه بررسی کرد

آیا احیای طنز‌های تلویزیونی، تضمینی بر بازگشت مخاطب به سمت صداوسیماست؟

۱۷:۲۰  -  ۰۴ ارديبهشت ۱۴۰۳
مسئول کمیته رتبه‌بندی مرشدان فدراسیون ورزش‌های زورخانه‌ای و کشتی پهلوانی در گفتگو با دیباچه:

ورزش زورخانه ای باید به المپیک راه پیدا کند/ هزاران سال است ورزش باستانی از موسیقی و آوای حماسی بهره می‌برد

۱۷:۵۴  -  ۲۹ فروردين ۱۴۰۳
سرمربی تیم ملی هندبال جوانان دختر ایران در گفت‌وگو با«دیباچه» مطرح کرد؛

تیم ملی در گروه مرگ قرار دارد/ بازی با تیم‌های اروپایی محک خوبی است

۱۸:۱۷  -  ۲۹ فروردين ۱۴۰۳
یک کارشناس فوتسال در گفت ‌و‌ گو با «دیباچه» مطرح کرد؛

ایران تیم بهتری نسبت به رقبای آسیایی دارد/باید به تصمیم شمسایی احترام بگذاریم

۱۱:۲۹  -  ۲۵ فروردين ۱۴۰۳
ادبیات عجیب ژیلا صادقی!

جنجال خانم مجری بعد از درگذشت رضا داوودنژاد چه بود؟

۱۲:۲۹  -  ۱۵ فروردين ۱۴۰۳