جمعه ۳۱ فروردين ۱۴۰۳  |  Friday, 19 April 2024

دیباچه

کد خبر: ۹۱۸۱
تاریخ انتشار : ۱۰ : ۱۱ - ۱۶ خرداد ۱۳۹۵
انیمیشن کوتاه «من» ساخته فاطمه بخنوده در جشنواره پالم اسپرینگز رقابت می‌کند تا راهی برای حضور در اسکار پیدا کند.



دیباچه:

فاطمه بخنوده کارگردان انیمیشن کوتاه «من» که در جشنواره فیلم کوتاه پالم اسپرینگز ۲۰۱۶ پذیرفته شده است گفت: «من» یک انیمیشن کوتاه دو بعدی است که پروژه پایان نامه‌ام در مقطع کارشناسی ارشد دانشگاه هنر بود. داستان این انیمیشن درباره آفتاب پرستی است که در زندگی مدرن امروزی گرفتار شده و به اجبار پدرش از خوردن حشرات فاصله گرفته و زندگی انسانی را برای خود برگزیده است.

این انیماتور جوان افزود: مخاطب این انیمیشن بزرگسالان هستند و به صورت تعمدی هیچ زمان و مکانی برای «من» قائل نبودم در نتیجه نمی توانم به ارتباط این اثر با فرهنگ، زمان و مکان خاصی اشاره کنم زیرا تجر‌به‌ای که این موجود در روند داستان طی می کند، ممکن است برای هر فردی در هر موقعیتی و با هر سن و سالی رخ دهد.

دیباچه-من


وی با اشاره به داشتن استوری برد در این انیمیشن گفت: روند ساخت «من» از نگارش تا تولید به صورت کاملا حرفه‌ای و آکادمیک طی شد و باید بگویم موسیقی و فیلمنامه «من» اورجینال است. در ساخت «من» از فاطمه حسینی شکیب، امیر محمد دهستانی، سارا خلیلی و علیرضا گلپایگانی به عنوان استاد راهنما کمک گرفته ام.

بخنوده با اشاره به سطح کیفی جشنواره فیلم کوتاه «پالم اسپرینگز» بیان کرد: سال گذشته انیمیشن «خرس» که موفق به کسب جایزه اسکار شده بود، در این جشنواره به عنوان انیمیشن برگزیده انتخاب شد بنابراین می‌توان سطح کیفی این جشنواره را حدس زد و حال امیدوارم در این جشنواره برای فیلم «من» هم اتفاق خوشایندی رخ دهد.

این کارگردان در پایان خاطرنشان کرد: جشنواره فیلم کوتاه «پالم اسپرینگز»، اولین جشنواره‌ای است که در آن حضور پیدا کردم و شرکت کنندگانی از ۴۷ کشور جهان در آن به رقابت می‌پردازند. اثر ۷ دقیقه‌ای و ۲۷ ثانیه‌ای  «من» در تاریخ ۲۱ و ۲۷ ژوئن در سینماهای آمریکا به نمایش گذاشته می‌شود.

جشنواره فیلم کوتاه پالم اسپرینگز راه رسیدن به جایزه اسکار است و در صورت کسب جایزه در این جشنواره، بخنوده به همراه انیمیشن کوتاه «من» راهی اسکار خواهد شد.

مهر نوشت: دیگر عوامل این انیمیشن عبارتند از ساخت کاراکتر: مجید شیرعلی و یاسمن علیزاده، ساخت مدل سه بعدی: کوروش قنبرزاده، کامپوزیت و تدوین: امید حیدری و شهره دباغیان، آهنگساز: حمید خنجری، میکس و مستر: آرش شعیب.
برچسب ها: دیباچه ، من ، فاطمه بخنوده
نام:
ایمیل:
* نظر:
مطالب برگزیده
یک کارشناس فوتسال در گفت ‌و‌ گو با «دیباچه» مطرح کرد؛

ایران تیم بهتری نسبت به رقبای آسیایی دارد/باید به تصمیم شمسایی احترام بگذاریم

۱۱:۲۹  -  ۲۵ فروردين ۱۴۰۳
ادبیات عجیب ژیلا صادقی!

جنجال خانم مجری بعد از درگذشت رضا داوودنژاد چه بود؟

۱۲:۲۹  -  ۱۵ فروردين ۱۴۰۳
مربی تیم والیبال بانوان سایپا در گفت و گو با«دیباچه» مطرح کرد؛

تجربه بالای بازیکنان باعث قهرمانی تیم شد/ تیم قوی و جنگنده‌ای داشتیم

۱۲:۲۲  -  ۲۳ اسفند ۱۴۰۲
گفتگوی کمتر دیده شده دیباچه با زنده یاد رضا داوودنژاد و همسرش

غزل بدیعی همسر زنده یاد رضا داوودنژاد: به خاطر عشق، همیشه در کنار رضا بودم

۱۲:۲۰  -  ۱۵ فروردين ۱۴۰۳
گفتگو دیباچه با کارگردان سریال «از سرنوشت»

« رضا داوودنژاد » در رفاقت، مرام و غافلگیری، دست به نقد بود!

۱۶:۳۲  -  ۱۴ فروردين ۱۴۰۳
سرمربی تیم ملی ووشو در گفت‌وگو با «دیباچه» مطرح کرد؛

هدف کسب بهترین نتیجه در آسیاست/ بدون تغییر ترکیب، راهی انتخابی جام جهانی خواهیم شد

۱۲:۰۸  -  ۲۲ اسفند ۱۴۰۲
پربازدیدها
آخرین اخبار