شنبه ۰۱ ارديبهشت ۱۴۰۳  |  Saturday, 20 April 2024

دیباچه

کد خبر: ۹۰۷۶
تاریخ انتشار : ۱۳ : ۰۸ - ۱۶ خرداد ۱۳۹۵
اختتامییه مسابقه عكس موبايلي و حرفه‌اي انتخاب برتر سنقر با حضور جمعی از هنرمندان برگزار شد.



دیباچه:

اختتامییه مسابقه عكس موبايلي و حرفه‌اي انتخاب برتر سنقر با حضور جمعی از هنرمندان برگزار شد.

به گزارش دیباچه به نقل از روابط عمومی این جشنواره این مراسم با حضور دکتر «مهدی ربانی» معاون مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان کرمانشاه، مهندس «علیرضا ایزدی» فرماندار شهرستان سنقر و كليايي، «نادر حیدریان» رئیس اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی شهرستان سنقر و كليايي، اعضای هیئت داوران جشنواره، تعدادی از هنرمندان تئاتر، سینما و تلویزیون کشور، از جمله؛ «مريم بوباني»، «نيلوفر خوش‌خلق»، «فرهاد جم»، «رامين راستاد»، «تورج اصلانی»، «سیاوش درخشی»، «رضا عباسی»، «حسن اصلانی» و «مهدی اصلانی» دبیر جشنواره عكس موبايلي و حرفه‌اي انتخاب برتر سنقر، «هادی ساعدمحکم»، تعدادی از هنرمندان شهرستان سنقر و كليايي و شهرهای مختلف استان کرمانشاه و شمار کثیری از مردم هنردوست این شهرستان، در محل كانون امام خميني (ره) شهرستان سنقر و كليايي برگزار شد و از طرف اعضای هیئت داوران این جشنواره، برندگان بخش‌های مختلف معرفی و لوح تقدیر و جوایز نقدی به آنان اهدا شد.

در ابتدای این مراسم، که اجرای آن را «مجید پرکار» از مجریان توانمند کشور برعهده داشت؛ مهندس «علیرضا ایزدی» فرماندار شهرستان سنقر و كليايي گفت: به همه هنرمندانی که در این مراسم حضور دارند خیرمقدم می‌گویم و بخصوص از خانواده اصلانی تشکر ویژه‌ای دارم؛ همه ما یک دغدغه‌ و نگاهی داریم و شاید متفاوتر به مسائل فرهنگی نگاه می‌کنیم. فرهنگ تنها رمز و ابزاری است که به بقای یک ملت کمک می‌کند؛ آنچه که به این رشد

فرهنگی، بقا و ماندگاری کمک می‌کند به‌غیر از هنر، هیچ چیز دیگری نیست.

وی گفت: هنر چه در قالب سینما و تئاتر و چه در قالب موسیقی اصیل سرزمینمان چه در سایر رشته‌های هنری؛ در این دوره زمانه سخت است که از هنر و از ارزش یک فرهنگ و ارزش انسانها حرف بزنیم و از آنها دفاع کنیم. منتها آنچه که باعث می‌شود که این فرهنگ ماندگار باشد به واسطه همین هنرمندهای ارزشمند کشور است.

برندگان مسابقه عكاسي انتخاب برتر سنقر با موضوع انتخابات معرفی -شدند 18

هنر عکاسی هنر مظلومی است

ایزدی در ادامه تأکید کرد: یکی از شیوه‌های برقراری این مانایی و بزرگ کردن و رسیدن به آن اوج، هنر ثبت واقعیتهاست و آن هنر عکاسی است که به وجود آقای «تورج اصلانی» و همه عزیزانی که در این حوزه زحمت کشیدند افتخار می‌کنیم. هنر عکاسی، هنر مظلومی است ولی تأثیر عجیبی برای ماندگاری سایر هنرها دارد. آنچه که ما با یک تصویر، چه با لبخند چه با اشک استقبال می‌کنیم بهترین خاطره است برای اینکه ارزش آن را می‌دانیم. وقتی که شما تصویر استاد شجریان را می‌بینید ناخودآگاه بخشی از خاطرات تلخ و شیرین برایتان زنده می‌شود و یا هر تصویری که توسط عکاسان هنرمند به ثبت می‌رسند به انتقال فرهنگی کمک می‌کند.

 

جامعه‌ای که ارزش هنر و هنرمندش را نمی‌داند قطعاً به قهقرا خواهد رفت

فرماندار شهرستان سنقر و كليايي در بخش دیگری از سخنانش گفت: اگر تاریخ معاصر هنری مان را مروری بکنیم متوجه می‌شویم که پر از فراز و نشیبهاست؛ قومی، کشوری و مملکتی دارای الفبای فهم و شعور برای توسعه است که بتواند ارزش هنر و هنرمندش را بداند. آن جامعه‌ای که ارزش هنر و هنرمندش را نمی‌داند قطعاً به قهقرا خواهد رفت. بایستی قدر بدانیم، سرزمین مقدس ایران زمین، در هر زمینه‌ای نامش با هنرمندانش عجین شده است. اگر قدردان هنرمندانمان نباشیم فردا روز، توان برافراشتن این پرچم عزیز ایران بزرگ را نداریم.

 

تأسیس دفتر انجمن سینمای جوانان ایران در سنقر و كليايي

در ادامه این مراسم، «کامران رضایی» سرپرست انجمن سینمای جوانان ایران ـ دفتر کرمانشاه گفت: برقراری گردهمایی و چنین جشنواره‌ای در شهرستانها خیلی مشکل است؛ امیدوارم همه مسئولین ما روزنامه و کتاب بخوانند و دوست دارم روزی برسد و یک مسئول به دیدن یک فیلم بنشیند، واقعاً چه اشکالی دارد. انجمن سینمای جوان قبل از اینکه به ابزار و امکانات متکی باشد به نیروی انسانی متکی است و با کمال افتخار نمایندگی انجمن سینمای جوانان ایران در شهرستان سنقر و كليايي به آقای «مهدی اصلانی» محول می‌شود. از خیرین فرهنگی، برادران اصلانی تشکر می‌کنم امیدوارم که خداوند به آنها طول عمر بدهد و همیشه بدین‌گونه پرانرژی برای شهر و دیارشان خدمت کنند.

 

هنرمندان شهرستان سنقر و كليايي تحت پوشش بیمه تکمیلی

در ادامه مراسم اختتامییه مسابقه عكس موبايلي و حرفه‌اي انتخاب برتر سنقر، «مهدی اصلانی» دبیر این جشنواره اعلام کرد که از طرف دکتر احمدی رئیس و خانم «حق‌شعار» مشاور صندوق اعتباری هنر، تمامی هنرمندان شهرستان سنقر و كليايي از این به بعد، به شکل رسمی تحت پوشش بیمه تکمیلی قرار خواهند گرفت و هنرمندانی نیز که نشان درجه یک هنری دارند از این به بعد، شامل مستمری بگیران خواهند بود.

 

دیالوگ فرماندار با هنرمندان

در بخش دیگری از این برنامه، «تورج اصلانی» فیلمبردار تجربه‌گرای سینمای ایران، گفت: آقای فرماندار با بیاناتشان به ما نشان دادند که شعور و ادبیات یک مسئول در شهر، بعد از سال‌ها به ما اجازه دیالوگ می‌دهد و ما سال‌های سال بود که این دیالوگ را نمی‌توانستیم با مسئولی برقرار بکنیم و آقای ایزدی از این بابت خوشحالم؛ ادب و فرهنگ شما به ما اجازه دیالوگ می‌دهد و ما می‌توانیم با شما مکالمه‌ای داشته باشیم. به عنوان یک مسئول، که حامی فرهنگ هستید به شما و به مجموعه خوب اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی شهرستان سنقر و كليايي آقای حیدریان خسته نباشید می‌گویم که برای این اتفاق هنری حامی «مهدی اصلانی» و تیم اجرایی این رویداد هنری بودند.

برندگان مسابقه عكاسي انتخاب برتر سنقر با موضوع انتخابات معرفی -شدند 12

امیدوارم شادمانی بیافرینیم

برنده جایزه بهترین فیلمبرداری بخش اصلی شصتمین جشنواره بین‌المللی فیلم «سن سباستین» اسپانیا در ادامه افزود:

همچنین از «علی حشمتی» تشکر ویژه‌ای دارم که واقعاً برادرانه در کنار «حسن اصلانی» در بخش اجرایی بودند، ایشان یکی از ستون‌های اجرایی این اتفاق بود که با تلاش‌ها و دلسوزی‌های خود تا آخرین لحظه در کنار ما بودند.

برنده جایزه «قورباغه برنزی» بهترین فیلمبرداری بیستمین جشنواره تخصصي فيلمبرداران سينما در جشنواره بین‌المللی «پلوس كمرايميج» لهستان، در بخش دیگری از سخنانش تأکید کرد: امیدوارم با احترام برای پرچمی که برایش خون‌ها دادیم به نظامی که استحکام پیدا کرده است، یا همین اعتقاد و ایمان، شادمانی بیافرینیم. هشت سال حماسه آفریدیم، سال‌هاست مقاومت می‌کنیم و همین جوری ما پشتوانه 80 میلیونی برای هزاران مسیر فرهنگی مشترک داریم، امیدوارم همه حامی این باشیم در این شهر، جنب و جوش باشد و با شادمانی جشن بگیریم.

برنده جایزه بهترین فیلمبرداری ششمین مراسم اهدای جوایز اسکرین «آسیا پسیفیک» استرالیا در پایان تصریح کرد:

امیدوارم همه قدر سرمایه‌های فرهنگی و هنری این شهر را بدانیم و همه در مقابل همه اینها مسئول باشیم.

 

هیچ چیزی غیر از هنر، جهان را نجات نخواهد داد

در ادامه این برنامه، «مريم بوباني» بازیگر سرشناس تئاتر، سینما و تلویزیون کشور گفت: به نوبه خود از آقای فرماندار و همه کسانی که به برگزاری این رویداد هنری کمک کردند تشکر می‌کنم. ما بایستی اینقدر بخش فرهنگ و هنر را تشویق کنیم که جوانها به این سمت و سو کشیده بشوند؛ چون اینها امیدهای آینده کشور ما هستند.

وی همچنین گفت: امید دارم که مسابقه عكس موبايلي و حرفه‌اي انتخاب برتر سنقر ادامه پیدا کند و جوانها تشویق بشوند برای اینکه در مسیر فرهنگ و هنر حرکت کنند؛ چون هیچ چیزی غیر از هنر، جهان را نجات نخواهد داد.

برندگان مسابقه عكاسي انتخاب برتر سنقر با موضوع انتخابات معرفی -شدند 24

برگزیدگان بخش‌های مختلف جشنواره

در بخش دیگری از این مراسم، اعضای هیئت داوران مسابقه عكس موبايلي و حرفه‌اي انتخاب برتر سنقر که عبارت بودند از: «مهتاب کرامتی» بازیگر سینما و سفیر حسن نیت «یونیسف» UNICEF صندوق کودکان ملل متحد در ایران، «مرتضی پورصمدی» عکاس و فیلمبردار باسابقه سینمای ایران، «تورج اصلانی» عکاس و فیلمبردار تجربه‌گرای سینمای ایران، «مهدی احمدی» بازیگر سینما و نقاش، «ایرج عاشوری» هنرمند عکاس، «كامران شريفي» استاد دانشگاه و هنرمند عکاس و «محسن صمدی» استاد دانشگاه و هنرمند عکاس سنقری آرای خود را بدین گونه اعلام کردند:

بخش موبايلي:

لوح تقدیر و جایزه نقدی به «محمدصالح شريفي» از شهرستان سنقر و كليايي به عنوان نفر اول.

لوح تقدیر و جایزه نقدی به «بهناز ملك حسيني» از شهرستان سنقر و كليايي به عنوان نفر دوم.

لوح تقدیر و جایزه نقدی به «محمد بشيري» از شهرستان سنقر و كليايي سنقر به عنوان نفر سوم.

 

بخش حرفه‌اي:

لوح تقدیر و جایزه نقدی به سيد «ابراهيم پيره» از شهرستان سنقر و كليايي سنقر به عنوان نفر اول.

لوح تقدیر و جایزه نقدی به «آرزو شيربيگي» از شهرستان سنقر و كليايي سنقر به عنوان نفر دوم.

لوح تقدیر و جایزه نقدی به «محمدصالح شريفي» از شهرستان سنقر و كليايي سنقر به عنوان نفر سوم.

 

بخش میهمان:

لوح تقدیر و جایزه نقدی به «مصطفي حسن‌زاده» از شهرستان بندر تركمن به عنوان نفر اول.

لوح تقدیر و جایزه نقدی به «ادريس خسروي‌زاده» از شهرستان جوانرود به عنوان نفر دوم.

لوح تقدیر و جایزه نقدی به «پويا قبادي» از شهرستان اردبيل به عنوان نفر سوم.

 

جايزه ويژه عكس سلفي با سنقر:

لوح تقدیر و جایزه نقدی به «رامين راستاد» بازیگر تئاتر، سینما و تلویزیون و میهمان ویژه جشنواره.

 

جشنواره عكس موبايلي و حرفه‌اي انتخاب برتر سنقر با موضوع انتخابات با همت «مهدي اصلاني» هنرمند عکاس و همچنین با همكاري اداره فرهنگ و ارشاد اسلامي شهرستان سنقر و كليايي و با حضور تعدادی از هنرمندان سرشناس تئاتر، سینما و تلویزیون کشور و با حمایت تعدادی از دلسوزان فرهنگی از جمله؛ «اکبر احمدی» از «رستوران اکبر جوجه»، سید «صادق اصولی» از «چاپ دیجیتال حورا»، «منوچهر عامریان» از «هتل نور»، «پیام قلی‌زاده» از «چاپ لیدو»، «صادق زارعی» از «عینک دانشجو» و «جمشید قدرتی» از «ایران پارسیان» به مدت دو روز در محل كانون امام خميني (ره) شهرستان سنقر و كليايي در استان کرمانشاه برگزار ‌شد.
نام:
ایمیل:
* نظر:
مطالب برگزیده
سرمربی تیم ملی هندبال جوانان دختر ایران در گفت‌وگو با«دیباچه» مطرح کرد؛

تیم ملی در گروه مرگ قرار دارد/ بازی با تیم‌های اروپایی محک خوبی است

۱۸:۱۷  -  ۲۹ فروردين ۱۴۰۳
یک کارشناس فوتسال در گفت ‌و‌ گو با «دیباچه» مطرح کرد؛

ایران تیم بهتری نسبت به رقبای آسیایی دارد/باید به تصمیم شمسایی احترام بگذاریم

۱۱:۲۹  -  ۲۵ فروردين ۱۴۰۳
ادبیات عجیب ژیلا صادقی!

جنجال خانم مجری بعد از درگذشت رضا داوودنژاد چه بود؟

۱۲:۲۹  -  ۱۵ فروردين ۱۴۰۳
مربی تیم والیبال بانوان سایپا در گفت و گو با«دیباچه» مطرح کرد؛

تجربه بالای بازیکنان باعث قهرمانی تیم شد/ تیم قوی و جنگنده‌ای داشتیم

۱۲:۲۲  -  ۲۳ اسفند ۱۴۰۲
گفتگوی کمتر دیده شده دیباچه با زنده یاد رضا داوودنژاد و همسرش

غزل بدیعی همسر زنده یاد رضا داوودنژاد: به خاطر عشق، همیشه در کنار رضا بودم

۱۲:۲۰  -  ۱۵ فروردين ۱۴۰۳
گفتگو دیباچه با کارگردان سریال «از سرنوشت»

« رضا داوودنژاد » در رفاقت، مرام و غافلگیری، دست به نقد بود!

۱۶:۳۲  -  ۱۴ فروردين ۱۴۰۳
پربازدیدها
آخرین اخبار