دوشنبه ۳۱ ارديبهشت ۱۴۰۳  |  Monday, 20 May 2024

دیباچه

کد خبر: ۸۳۰۰
تاریخ انتشار : ۰۵ : ۱۰ - ۱۰ خرداد ۱۳۹۵
نمایش «سدریک آندریو» به کارگردانی «ژروم بل» و با نویسندگی «سدریک آندریو» با همکاری بخش فرهنگی سفارت فرانسه در ایران، در نوزدهمین جشنواره بین‌المللی تئاتر دانشجویی ایران روی صحنه رفت.



دیباچه:

Foto: http://eSeL.at

نمایش «سدریک آندریو» به کارگردانی «ژروم بل» و با نویسندگی «سدریک آندریو» با همکاری بخش فرهنگی سفارت فرانسه در ایران، در نوزدهمین جشنواره بین‌المللی تئاتر دانشجویی ایران روی صحنه رفت.

به گزارش دیباچه منصور جهانی مدیر روابط عمومی این نمایش اعلام کرد، نمایش «سدریک آندریو» به کارگردانی «ژروم بل» و با نویسندگی «سدریک آندریو» رقص‌نویس سرشناس فرانسوی و با همکاری بخش فرهنگی سفارت کشور فرانسه در ایران، به مدت 70 دقیقه و به نمایندگی از کشور فرانسه و با حضور این هنرمندان فرانسوی در نوزدهمین دوره جشنواره بین‌المللی تئاتر دانشجویی ایران در سه سانس مختلف در روزهای 31 اردیبهشت و 1 و 2 خرداد ماه جاری (20 و 21 و 22 می 2016) در سالن استاد سمندریان در خانه هنرمندان ایران در شهر تهران روی صحنه رفت و مورد استقبال علاقمندان به هنر نمایش قرار گرفت.

همچنین «ژروم بل» کارگردان و نظريه‌پرداز مطرح کرئوگرافي در روز 30 اردیبهشت ماه (19 می 2016) در سالن کنفرانس مجموعه تئاتر شهر تهران در برنامه‌ای تحت عنوان «ژروم بل به روایت ژروم بل» به ایراد سخنرانی پرداخت؛ «ژروم بل» يکي از تأثيرگزارترين هنرمندان معاصر در حوزه‌ مطالعات اجرا و کرئوگرافي است، که در اين زمينه تأليفات و سخنراني‌هاي متعددي در دانشگاه‌ها انجام داده است. فيلم‌هاي آثار او تاکنون در بي‌ينال‌هاي هنر معاصر و بسياري از موزه‌هاي جهان پخش و بررسي شده‌اند.

در بخش دیگری از برنامه‌های نوزدهمین دوره جشنواره بین‌المللی تئاتر دانشجویی ایران؛ کارگاه آموزشی «سدریک آندریو» با عنوان «مفهوم بدن پست مدرن» در ساعت 10 تا 14 روز 31 اردیبهشت ماه (20 می 2016) در سالن استاد سمندریان در خانه هنرمندان ایران در شهر تهران برگزار شد.

در این کارگاه، با تکيه بر اجراهايي از «مرسي کانينگهام»، «تريشا براون» و «ژروم بل»، جنبش‌هاي هنري مختلف و مراحل اصلي تکامل رقص معاصر را بررسي کردند و براي شروع با تمرينات و تکنيک‌هاي طراحي حرکت «مرسي کانينگهام» را انجام ‌دادند و سپس به «تريشا براون» و قطعه NEWARK رسيدند و در نهايت نمايش The Show Must Go On اثر «ژروم بل» پايان بخش این کارگاه آموزشی بود.

نوزدهمین جشنواره بین‌المللی تئاتر دانشجویی ایران به دبيري «بهنام نوايي» در چندین بخش رقابتی و غیررقابتی با حضورآثار نمایشی هنرمندان ایرانی و خارجی و برگزاری کارگاه‌های آموزشی، سخنرانی و ... از روزهای 25 ارديبهشت تا 8 خرداد ماه (14 تا 28 می 2016) در مجموعه تئاتر شهر و خانه هنرمندان ايران در تهران برگزار شد.
نام:
ایمیل:
* نظر:
مطالب برگزیده
انالله و اناالیه راجعون

رئیس‌جمهور کشورمان به همراه هیأت همراه به مقام رفیع شهادت نائل شدند

۰۸:۲۵  -  ۳۱ ارديبهشت ۱۴۰۳
گفت و گو دیباچه با کارگردان نمایشنامه خوانی "گرگ می‌آد می‌بردت"

"گرگ می‌آد می‌بردت" به تقویت مهارت و اعتماد به نفس کودکان کمک می‌کند!

۱۱:۴۳  -  ۲۴ ارديبهشت ۱۴۰۳
تهیه کننده برنامه رادیویی " استودیو هشت" به دیباچه گفت

سعی کردیم در ماجرای لغو کنسرت امید حاجیلی، مشکل را رفع کنیم

۱۷:۱۴  -  ۲۳ ارديبهشت ۱۴۰۳
گفت و گو اختصاصی دیباچه با انسیه خزعلی، معاون رییس جمهور در امور زنان و خانواده

وظیفه داریم تا از اصالت و هویت حقیقی و فطری خانواده حفاظت کنیم / حمایت دولت از هرگونه طرح آموزشی و تأسیس مرکزهایی که بتواند خانواده را ساماندهی کند

۱۲:۳۰  -  ۲۶ ارديبهشت ۱۴۰۳
سرمربی تیم‌ملی تنیس روی میز در گفت‌وگو با «دیباچه» مطرح کرد؛

برای کسب سهمیه ناامید نیستیم/برادران عالمیان شایستگی حضور در المپیک را دارند

۱۰:۴۹  -  ۱۹ ارديبهشت ۱۴۰۳
گفت و گو دیباچه با علی بخشی زاده، معاون صدای رسانه ملی

امسال ما شاهد درخشش ۹۹ شبکه رادیویی بودیم

۱۵:۱۹  -  ۱۷ ارديبهشت ۱۴۰۳
رئیس طرح‌های ملی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی در گفتگو با دیباچه :

اولویت‌ طرح‌های ملی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی «هویت ملی» و «سبک زندگی ایرانیان» است

۱۶:۵۹  -  ۱۲ ارديبهشت ۱۴۰۳
رئیس فدراسیون ورزش جانبازان و توان یابان در گفتگو با دیباچه مطرح کرد؛

ورزشکاران جانباز و توان‌یاب، تابستان در مسابقات پارالمپیک پاریس شرکت می‌کنند/ کسب نتایج درخشان از اهداف مهم فدراسیون

۱۵:۲۵  -  ۲۳ ارديبهشت ۱۴۰۳