جمعه ۱۰ فروردين ۱۴۰۳  |  Friday, 29 March 2024

دیباچه

کد خبر: ۸۰۵۹
تاریخ انتشار : ۵۶ : ۰۷ - ۰۹ خرداد ۱۳۹۵
تهیه کننده انیمیشن «جوانمردان» اعلام کرد که نسخه سریال، انیمیشن سینمایی، بازی یارانه‌ای، اپلیکیشن موبایل و تولیدات جانبی این اثر در قالب بسته‌ای فرهنگی عرضه خواهد شد.



دیباچه:

الهام ابراهیمی تهیه کننده اولین پروژه صنعتی انیمیشن کشور به کارگردانی رضا فصاحت گفت: «جوانمردان» رویای دست نیافتنی همه ما بود که امیدواریم محقق شود. ما به این پروژه به چشم یک برند نگاه می کنیم و در نظر داریم با یک برنامه ریزی در بسته‌ای همزمان سریال، انیمیشن سینمایی، بازی رایانه‌ای، اپلیکیشن و تولیدات جانبی را با هم عرضه کنیم.

وی درباره این بسته فرهنگی توضیح داد: قالب سینمایی این انیمیشن در مرحله تولید است و در تلاشیم تا کار را به سی و پنجمین جشنواره فیلم فجر برسانیم. سریال هم در مرحله پیش تولید است، بخشی از عروسک ها تولید شده، سایت هم راه اندازی شده و پیش‌تولید بازی یارانه‌ای را هم یک ماه است آغاز کرده ایم که تا ۳ ماه دیگر «اپ» موبایلی و یک سال دیگر بازی کامپیوتری به بهره برداری می رسد. به هر حال تولید بازی سخت تر از انیمیشن است و زمان بیشتری می طلبد.

دیباچه-جوانمردان


ابراهیمی درباره صنعتی بودن این اثر بیان کرد: تیم ما یک خط تولید صنعتی را طراحی کرده و اکثر این افراد مهندسانی هستند که برخی از آنها در ایران خودرو هم تجربه کار دارند. با کمک آنها می خواهیم به سمت تولید صنعتی انیمیشن برویم تا از تمام مختصات کار برای کوتاه کردن زمان استفاده بهینه کنیم. انیمیشن تولید زمانبری است و ما سعی کردیم نکاتی را مدنظر داشته باشیم که بتوانیم زمان را تا آنجا که مقدور است کوتاه تر کنیم و در عین حال کیفیت را بالا ببریم. این نکات را هم در زمینه رندر، انیمیت، موشن کپچر و پینت و ... مدنظر داریم.

وی با بیان اینکه ۲۱ تمدن ایران را در پوشش شخصیت های این انیمیشن استفاده کرده اند، گفت: تا کنون ۳۲ نفر به طور مداوم با ما همکاری می کنند که تا آخر خرداد به ۴۵ نفر می رسند. البته هرچه جلوتر می رویم به مرور زیادتر می شویم. افرادی در تیم تولید سریال و سینما مشترک هستند ولی در برخی بخش ها متفاوتند.

تهیه کننده انیمیشن «پاییز گرم» اشاره کرد: ۴۰ دقیقه از فیلمنامه سینمایی «جوانمردان» آماده است اما برای پایان بندی هنوز به جمع بندی نهایی نرسیدیم. در مورد سریال هم به این شکل است که فیلمنامه ها در شوراهای ۹ نفره تایید می شود و بعد از جمع بندی برای دکوپاژ به دست کارگردان می رسد سپس دوباره به شورا بازمی گردد و پلان به پلان استوری بردها بررسی می شود و پس از تایید به خط تواید راه می‌یابد.

مهر نوشت: ابراهیمی در پایان گفت: این سریال در ۱۰۰ قسمت ۲۰ دقیقه ای تعریف شده که ۲۸ قسمت آن آماده و بقیه هم در حال نگارش و تحقیق است. تا الان در نگارش تلفیقی از مستندات واقعی با تخیل نوشته شده که بخش دوم آن پررنگ تر است و واقعیت ها بیشتر مثل نخ تسبیح می مانند که انسجام قصه را حفظ می کنند و ما پیام ها را در قالب داستانک های مختلف به مخاطب عرضه می کنیم.
نام:
ایمیل:
* نظر:
مطالب برگزیده
صحبت‌های احساسی مارال بنی آدم، در گفتگو با ویژه برنامه «مدیا»

پروین اعتصامی، قبل از اینکه یک شاعر و ادیب باشد، یک انسان بوده است!

۱۵:۱۸  -  ۲۳ اسفند ۱۴۰۲
گفتگو ویژه برنامه مدیا با سعید الهی تهیه کننده فیلم‌های سینمایی میرو و قویدل

مطمئنم شهید آوینی اگر زنده بود، به مستند «قویدل» جایزه می‌داد / باید باور کنیم که در اتاق شیشه‌ای زندگی می‌کنیم

۱۳:۱۱  -  ۲۳ اسفند ۱۴۰۲
گلر تیم ملی هندبال در گفت‌وگو با «دیباچه» مطرح کرد؛

مربیان خارجی تاثیر مثبتی بر روی تیم ملی داشتند/ وقتی توپ گل نمی‌شود، مقصر مربی نیست

۱۱:۳۸  -  ۲۰ اسفند ۱۴۰۲
مدیرکل اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی استان تهران در گفتگو با دیباچه:

انجمن موسیقی فعالی در استان تهران نداریم/ موسیقی نسبت به تئاتر و هنرهای تجسمی مظلوم‌تر است

۱۱:۱۷  -  ۱۴ اسفند ۱۴۰۲
گفتگو ویژه برنامه مدیا با «خسرو احمدی» که دهه شصتی‌ها او را به نام «دولنگ» می‌شناسند

متاسفانه تلویزیون برای کودکان امروزی هیچ برنامه خوبی ندارد!

۱۳:۰۷  -  ۱۷ اسفند ۱۴۰۲
صحبت‌های انتقادی حسین عابدینی بازیگر سریال « بچه های مدرسه همت » علیه «مهران رجبی»

«مهران رجبی» کنترات برداشته، نباید فقط پولو ببینه و با کله شیرجه بزنه؛ بازیگری را با بیزینس اشتباه گرفته!

۱۶:۵۳  -  ۱۴ اسفند ۱۴۰۲
رئیس مرکز مطالعات راهبردی و آموزش وزارت کشور با دیباچه مطرح کرد؛

هدف اصلی جشنواره ی « رای ملت » تببین گری و جهاد تبیین است/ پای جشنواره "رای ملت" به انتخابات ریاست جمهوری کشیده می‌شود!

۱۳:۰۸  -  ۱۰ اسفند ۱۴۰۲