يکشنبه ۰۹ ارديبهشت ۱۴۰۳  |  Sunday, 28 April 2024

دیباچه

کد خبر: ۸۰۰۳
تاریخ انتشار : ۲۰ : ۰۶ - ۰۹ خرداد ۱۳۹۵
 

 

آلبوم جدید گروه بمرانی بعد از ماه رمضان منتشر می‌شود.

دیباچه: بهزاد عمرانی، سرپرست گروه بمرانی در گفت‌وگو با خبرنگار ما اعلام کرد این روزها با جدیت زیادی در حال تلاش برای آماده کردن قطعات و کامل کردن آلبوم جدیدمان هستیم و به احتمال زیاد این آلبوم تا عید فطر آماده انتشار می‌شود.

خواننده و سرپرست گروه بمرانی اضافه کرد: البته می‌توانستیم تا پیش از ماه رمضان این آلبوم را آماده کنیم اما با توجه به اینکه وسواس زیادی روی کیفیت قطعات داریم، می‌خواهیم تنظیم و میکس و مسترینگ آلبوم را با دقت بیشتری انجام دهیم بنا بر این انتشار آلبوم جدید به بعد از ماه رمضان موکول می‌شود.

او درباره قطعات آلبوم جدید بمرانی و تک‌آهنگ‌هایی که بعد از آلبوم «مخرج مشترک» در فضای مجازی منتشر کرده بودند توضیح داد: قطعات «شب یلدا»، «تو خیلی دوری» و «پپرونی» که بعد از آلبوم اولمان به صورت تک‌آهنگ منتشر کرده بودیم‌‌، با اجرا و تنظیم جدید در آلبوم قرار می‌گیرند و طبیعتا قطعات جدیدی هم در آلبوم گنجانده می‌شوند اما هنوز نامی برای این آلبوم انتخاب نکرده‌ایم.

گروه بمرانی ابتدا با خوانندگی و نوازندگی بهزاد عمرانی کار خود را در سال 87 آغاز کرد. بهزاد عمرانی، خواننده و گیتاریست که بمرانی را به عنوان نام مستعار خود انتخاب کرده بود، پس از اجرای چند برنامه فردی در سال 89 با مانی مزکا، سازدهنی و ترومبون، و جهانیار قربانی، گیتار الکتریک آشنا شد که نتیجه این آشنایی، تشکیل گروه موسیقی بمرانی بود.

گروه سه نفره بمرانی از سال 89 اجراهای پژوهشی و کافه‌ای خود را آغاز کردند و در ادامه آرش عمرانی، کیبورد در اجراهای پژوهشی به گروه پیوست و بعدها کیارش عمرانی به عنوان نوازننده گیتار باس و آبتین یغماییان به عنوان نوازنده درامز به گروه اضافه شدند و اعضای اصلی بمرانی در قالب یک گروه موسیقی تجربی و مستقل شروع به فعالیت کردند.

ساخت و اجرای چند قطعه موسیقی تا سال 90 منجر به جمع آوری و ارایه آنها در آلبوم غیررسمی با نام «جورابهای لخت» شد. ساخت تیتراژ برای فیلم مستند «میراث ناپدری» به کارگردانی «نیما مهدیان» و فیلمهای سینمایی «زاپاس» به کارگردانی بهرنگ توفیقی و خواب‌زده‌ها به کارگردانی فریدون جیرانی از دیگر فعالیت بمرانی در حوزه سینما است. کار با سجاد افشاریان با نوازدگی و بازیگری در نمایش «ننه دلاور بیرون پشت در» (سال 92) و اجرای پرفورمنسی در تئاتر «ایران استرالیا» (سال 93) ادامه پیدا کرد و این همکاری و سلیقه مشترک باعث شد سجاد افشاریان به عنوان مدیر هنری همراه بمرانی شود.

نشر چکه در سال 92 آلبوم کودک خود را به بمرانی سفارش داد. این آلبوم که تولید و رونمایی از آن نزدیک به یک سال به طول کشید به عنوان اولین آلبوم سفارشی بمرانی در شهریور ماه 93 رونمایی و به مخاطبین عرضه شد که به عنوان یکی از معدود آثار تولید شده در حوزه موسیقی کودک، با استقبال خوبی مواجه شد.

همچنین سال 93، سال حضور بمرانی در صدا و سیما بود که از شاخص ترین آنها می توان به اجرای زنده در برنامه خندوانه به کارگردانی رامبد جوان اشاره کرد. این اجرا که با استفاده از تبلت و گوشی تلفن همراه صورت می گرفت، به‌دلیل نگاه متفاوت به ادوات موسیقی توسط بمرانی، مورد استقبال بسیاری از مخاطبین و منتقدین قرار گرفت و در شبکه‌های اجتماعی بازتاب گسترده ای پیدا کرد. در همین سال بود که بمرانی ضبط و آماده سازی «مخرج مشترک» اولین آلبوم رسمی‌اش را در استودیو صبا شرع کرد و سرانجام 9 خرداد ماه 94 در «خانه وارطان» تهران و در حضور مخاطبینش پرشمارش از آن رونمایی کرد.

 

2 Bomrani-Band-Pepperoni-mp3-image 4 3
نام:
ایمیل:
* نظر:
مطالب برگزیده
دبیر هشتمین جشنواره ملی طنز و رسانه در گفتگو با دیباچه؛

فضای آموزش طنز در کشور بسیار ضعیف است

۱۱:۲۵  -  ۰۳ ارديبهشت ۱۴۰۳
کاپیتان تیم فوتبال خاتون بم در گفت‌وگو با «دیباچه» مطرح کرد؛

قهرمانی تیم، در نبود ملیکا محمدی برایمان تلخ شد | رقبا همه از تیم‌های با اصالت فوتبال بودند

۱۱:۵۷  -  ۰۱ ارديبهشت ۱۴۰۳
گفتگو دیباچه با رئیس موزه بین المللی استکبار ستیزی طبس

یکی از چشم انداز‌های میان مدت موزه بین المللی استکبار ستیزی طبس، راه اندازی فرودگاه صحرای طبس است

۱۴:۳۲  -  ۰۸ ارديبهشت ۱۴۰۳
به بهانه پخش سریال "نون خ"، دیباچه بررسی کرد

آیا احیای طنز‌های تلویزیونی، تضمینی بر بازگشت مخاطب به سمت صداوسیماست؟

۱۷:۲۰  -  ۰۴ ارديبهشت ۱۴۰۳
مسئول کمیته رتبه‌بندی مرشدان فدراسیون ورزش‌های زورخانه‌ای و کشتی پهلوانی در گفتگو با دیباچه:

ورزش زورخانه ای باید به المپیک راه پیدا کند/ هزاران سال است ورزش باستانی از موسیقی و آوای حماسی بهره می‌برد

۱۷:۵۴  -  ۲۹ فروردين ۱۴۰۳
سرمربی تیم ملی هندبال جوانان دختر ایران در گفت‌وگو با«دیباچه» مطرح کرد؛

تیم ملی در گروه مرگ قرار دارد/ بازی با تیم‌های اروپایی محک خوبی است

۱۸:۱۷  -  ۲۹ فروردين ۱۴۰۳