دوشنبه ۱۷ ارديبهشت ۱۴۰۳  |  Monday, 06 May 2024

دیباچه

کد خبر: ۷۹۲۰
تاریخ انتشار : ۴۸ : ۰۸ - ۰۸ خرداد ۱۳۹۵
بازیگر "خنده‌های آتوسا" گفت: شخصیتی که در آخرین اثر سینمایی علیرضا فرید ایفا کردم فردی قالتاق به نظر میرسد ولی تکلیفی روشنی نسبت به دیگر کاراکترهای این فیلم دارد.



دیباچه:

بهاره نوحیان بازیگر فیلم سینمایی"خنده های آتوسا"  در رابطه با انگیزه‌های خود از نقش آفرینی در این اثر سینمایی، اظهار داشت: به هرحال با یک اثر سینمایی مواجه بودم و بازیگران مطرحی هم در آن به ایفای نقش می پرداختند و موقعیت خوبی در اختیار من قرار گرفته بود که  نقش متفاوتی را بازی کنم.

دیباچه-خنده های آتوسا


وی در ادامه خاطرنشان ساخت: نقش آتوسا با تمام نقش های که بازی کرده بودم، تفاوت داشت. البته در تئاتر فرصت متفاوت بازی کردن را پیدا کرده بودم و با تئاترهای حمیدرضا نعیمی توانسته بودم خودم را در غالب‌های مختلف محک بزنم ولی این اتفاق در سینما کمتر رخ داده بود، چون کارگردان‌ها با تردید و وسواس به بازیگران اعتماد می کنند و نقش آفرینی در «خنده‌های آتوسا» فرصت طلایی بود که به من داده شد.

این بازیگر در رابطه با شرایط تولید «خنده‌های آتوسا»، گفت: بالاخره فیلمبرداری این اثر ظرف 4 روز به پایان رسید و همین امر سختی‌های را با خودش به بار خواهد آورد. چرا که اگر شرایط تولید این اثر نرمال طی می شد خیلی راحت‌تر می‌توانستیم مقابل دوربین ظاهر شویم و زمان بیشتری هم برای دورخوانی و تمرین به بازیگر داده می شود یا امکان برداشت چندباره سکانس‌ها وجود داشت ولی در «خنده‌های آتوسا» باید در همان2 پلان اول کار را به پایان می‌رساندیم، مگر اینکه پلان خراب نمی‌شد، وگرنه به خاطر یک مقدار بازی متوسط پلان نگه داشته نمی‌شد.

وی افزود: حال بازیگران این اثر نمایشی به خوبی این مسئله را درک می‌کردند به عنوال مثال باران کوثری حرفه‌ای ترین بازیگر زنی هست که مقابل آن به ایفای نقش پرداختم و واقعا به لحاظ اخلاقی در نوع خودش بی‌نظیر است و با انرژی مثبتی سرکار حاضر می‌شد، انرژی زیادی را از وی دریافت می کردم.

نوحیان در رابطه با نوع خنده‌های شخصیت آتوسا و خواسته‌های علیرضا فرید از وی خاطرنشان ساخت: نقطه‌ای که با کارگردان در رابطه با کارکتر آتوسا به آن رسیده‌ایم، اگرچه به لحاظ فرهنگی ممکن است آدم سطحی به نظر برسد یا مثلا در قشر متوسط و شمال شهری نباید وی را به حساب آورد چرا که تقریبا متعلق به پائین شهر است و با توجه به شرایط سختی که پشت سرگذاشته است اما آدم مستقلی است و در آرایشگاه کار کاشت ناخن می کند و مقداری آدم جسوری است زیرا به ترکیه سفر می کند و جنس های خریداری شده را به آرایشگاه می آورد و آن را به فروش می رساند.

وی در همین رابطه ادامه داد: با آدم‌هایی همچون آتوسا در زندگی شخصی خودم مواجه شده‌ام و دیدم که به راحتی از پس مشکلات خودشان برمی آیند و اگر هم با کسی بگو بخند می‌کنند، حد و حدود رابطه را می دانند در ضمن آتوسا هم با مرجان خوش و بش می کند که البته کاراکتر مرجان به لحاظ روحی با آتوسا رابطه برقرار نمی کرد ولی آقایان حاضر در قطار با کاراکتر من هم‌کلام و هم‌صحبت می شدند. البته این رفتار وی را به نباید به بد بودن او نسبت داد، آتوسا صرفا می‌خواهد دقایق زندگی خود را در کنار دیگر کاراکترها خوش بگذراند به همین خاطر بر سرمیز شام با آن کاراکتر مرد حاضر می شود چرا که تصمیم دارد تنها شام نخورد.

وی با اشاره به اینکه آتوسا گوشه‌چشمی به موسی دارد، گفت: به همین خاطر وقتی از مرگ کاراکتر موسی مطلع می شود به دستشویی می رود و عمدا به آیینه نگاه می کند و پول‌ها را از پنچره به بیرون می ریزد چرا که به این فکر می کرد منی که قدرت پول درآوردن را دارم نیازی به پولی که باعث مردن 2 نفر شده است، ندارم. در مجموع نقش خاکستری را ایفا کردم و اصلا نگاه منفی به شخصیت آتوسا نداشتم.

برنا نوشت: بهار نوحیان با اعلام اینکه شاید آتوسا فرد قالتاقی است، گفت: بیشتر به دنبال رفع نیازهای زندگی خود است و به همین خاطر مقداری شاید خصایل اخلاقی خاصی داشته باشد ولی نسبت به تمام شخصیت های حاضر در قطار علت مهاجرت موجه و مشخص‌تری دارد و به طور کل تکلیف روشنی نسبت به آن کاراکتر زن و شوهریی که به ترکیه برای کار اعزام هستند یا شخصت موسی و دیگران به ترکیه دارد.
نام:
ایمیل:
* نظر:
مطالب برگزیده
دبیر جشنواره بین‌المللی فیلم کوثر در گفتگو با دیباچه:

پنجمین دوره جشنواره فیلم کوثر پس از ۱۵ سال برگزار می‌شود/ جشنواره باب گفتمانی برای پاسخگویی به مسائل زنان

۱۳:۱۴  -  ۱۷ ارديبهشت ۱۴۰۳
مدیرکل مهارت دانشگاه تهران در گفتگو با دیباچه مطرح کرد؛

نمایشگاه کارِ دانشگاه تهران برگزار می‌شود!

۱۶:۰۷  -  ۱۰ ارديبهشت ۱۴۰۳
« رستگاری » چه دستاوردی برای کارگردان اخراجی ها داشت؟

برگ برنده‌ی آخرین اثر مسعود ده نمکی!

۱۷:۲۳  -  ۰۹ ارديبهشت ۱۴۰۳
سرمربی تیم‌ملی تنیس روی میز بانوان در گفتگو با «دیباچه» مطرح کرد؛

شرایط سختی برای کسب سهمیه داریم/ملی پوشان از روند آمادگی دور نیستند

۱۴:۲۲  -  ۰۹ ارديبهشت ۱۴۰۳
حرمت‌شکنی ستاره؛ بازیکنی که یاغی شده!

درگیری لفظی زشت محمد صلاح با " یورگن کلوپ " پیش از ورود به زمین!+ فیلم

۱۷:۴۰  -  ۰۸ ارديبهشت ۱۴۰۳
مدیر جشنواره ملی فیلم اقوام در گفتگو با دیباچه: مدیر جشنواره ملی فیلم اقوام در گفتگو با دیباچه:

جشنواره ملی فیلم اقوام ایرانی به یکی از جشنواره‌های معتبر کشور تبدیل خواهد شد

۱۶:۵۶  -  ۰۸ ارديبهشت ۱۴۰۳
سرمربی سابق تیم ملی تیراندازی در گفتگو با «دیباچه» مطرح کرد؛

تیراندازی با همان ۴ سهمیه به المپیک می‌رود/ روند افت « جواد فروغی » بعد از بازی‌های المپیک توکیو ادامه دارد

۱۲:۱۸  -  ۰۵ ارديبهشت ۱۴۰۳
دبیر هشتمین جشنواره ملی طنز و رسانه در گفتگو با دیباچه؛

فضای آموزش طنز در کشور بسیار ضعیف است

۱۱:۲۵  -  ۰۳ ارديبهشت ۱۴۰۳