جمعه ۳۱ فروردين ۱۴۰۳  |  Friday, 19 April 2024

دیباچه

کد خبر: ۷۵۶۲
تاریخ انتشار : ۳۱ : ۰۹ - ۲۲ ارديبهشت ۱۳۹۵
حجت الله ایوبی با اشاره به ساخت فیلم درباره شهدای مدافع حرم بیان کرد فضایی که به واسطه این شهدا در کشور ایجاد شده است، می‌تواند سبب شود تا جامعه فرهنگی و سینمایی از آن بهره بیشتری ببرند.





حجت الله ایوبی رییس سازمان سینمایی کشور در مراسم بزرگداشت شهدای جهان وطن و رونمایی از فیلم «هنگامه» با تقدیر از عوامل این فیلم به عنوان اولین اثر داستانی درباره مدافعان حرم گفت: این فیلم موضوع زیبایی داشت، شروع و پایان خوبی برای آن در نظر گرفته شده بود و من آن را دوست داشتم.

مهر نوشت ایوبی ادامه داد: شهدا برای ما خیلی عزیز هستند و همه ما مدیون آنها هستیم اما شهدای مدافع حرم ویژگی دیگری دارند و آن این است که خیلی مظلوم هستند و این مظلومیت دل آدم را به درد می‌آورد.

دیباچه - مدافعان حرم

وی بیان کرد: مردم قدر شهدای مدافع حرم را می‌دانند و اقشار مختلف از اهالی فرهنگ گرفته تا مردم عادی، لحظه لحظه آرامش و امنیتی را که در کشور وجود دارد، مدیون کسانی هستند که مظلومانه در میان همه حرف ها و کم مهری ها به جبهه ها رفتند و این امنیت را ایجاد کردند.

رییس سازمان سینمایی کشور اظهار کرد: من به عنوان عضو کوچکی از خانواده بزرگ فرهنگ و هنر کشور به خانواده معزز شهدای مدافع می‌گویم همیشه کم‌مهری‌هایی نسبت به کسانی که در راه حق بوده اند، وجود داشته است، همان‌گونه که وقتی در جبهه هم حضور داشتیم این سخنان بیان می شد. من امیدوارم که خون این شهدا به ثمر بنشیند و هر چه زودتر پیروزی نهایی نصیب ما شود.

ایوبی تصریح کرد: جامعه فرهنگی و هنری از فضای عطرآگین شهادت مظلومانه مدافعان حرم که در کشور به وجود آمده است، بیشتر بهره‌مند می‌شوند البته اگر ما توانستیم فیلمی برای شهدای مدافع حرم و مقاومت تولید کنیم نباید حس کنیم که ما برای شهدا کاری کرده ایم بلکه توفیقی نصیب شده است که درباره شهدا فیلم تولید کنیم.

وی در پایان با بیان اینکه در جهانی که دچار غفلت است خون شهدا ما را بیدار می‌کند، یادآور شد: فیلمسازی که چند ماه با این مفاهیم ارزشمند زندگی می‌کند باید خدا را شاکر باشد. این فضایی که به واسطه شهدای مدافع حرم در کشور ایجاد شده است می‌تواند حرکتی باشد که جامعه فرهنگی و سینمایی از آن بهره بیشتری ببرد.




برچسب ها: دیباچه ، مدافعان حرم
نام:
ایمیل:
* نظر:
مطالب برگزیده
یک کارشناس فوتسال در گفت ‌و‌ گو با «دیباچه» مطرح کرد؛

ایران تیم بهتری نسبت به رقبای آسیایی دارد/باید به تصمیم شمسایی احترام بگذاریم

۱۱:۲۹  -  ۲۵ فروردين ۱۴۰۳
ادبیات عجیب ژیلا صادقی!

جنجال خانم مجری بعد از درگذشت رضا داوودنژاد چه بود؟

۱۲:۲۹  -  ۱۵ فروردين ۱۴۰۳
مربی تیم والیبال بانوان سایپا در گفت و گو با«دیباچه» مطرح کرد؛

تجربه بالای بازیکنان باعث قهرمانی تیم شد/ تیم قوی و جنگنده‌ای داشتیم

۱۲:۲۲  -  ۲۳ اسفند ۱۴۰۲
گفتگوی کمتر دیده شده دیباچه با زنده یاد رضا داوودنژاد و همسرش

غزل بدیعی همسر زنده یاد رضا داوودنژاد: به خاطر عشق، همیشه در کنار رضا بودم

۱۲:۲۰  -  ۱۵ فروردين ۱۴۰۳
گفتگو دیباچه با کارگردان سریال «از سرنوشت»

« رضا داوودنژاد » در رفاقت، مرام و غافلگیری، دست به نقد بود!

۱۶:۳۲  -  ۱۴ فروردين ۱۴۰۳
سرمربی تیم ملی ووشو در گفت‌وگو با «دیباچه» مطرح کرد؛

هدف کسب بهترین نتیجه در آسیاست/ بدون تغییر ترکیب، راهی انتخابی جام جهانی خواهیم شد

۱۲:۰۸  -  ۲۲ اسفند ۱۴۰۲
پربازدیدها
آخرین اخبار