پنجشنبه ۰۹ فروردين ۱۴۰۳  |  Thursday, 28 March 2024

دیباچه

کد خبر: ۷۵۳۵
تاریخ انتشار : ۱۷ : ۰۹ - ۲۰ ارديبهشت ۱۳۹۵
روزگاری است که شبکه سه به دور بد اقبالی ها گرفتار شده، البته حادث شدن اینگونه اتفاقات بر هرغیر کارشناسی هم از قبل روشن بود.

دیباچه :

این روزها ویدیویی در فضای مجازی دست به دست می چرخد که احساست جامعه را تحریک کرده است . برخورد بی ادابانه و توهین آمیز فرزاد حسنی مجری برنامه "اکسیر" به یک پیرمرد ساده آنچنان شدید و گستاخانه بود که مردم اعتراض های خود را در صفحات مجازی به طرق مختلف نمایان ساختند .

اما چند نکته بسیار مهم قابل تامل است    ، اول اینکه علی رغم تبلیغات گسترده ای که برای این برنامه انجام می شود که حتی خبر ساعت 22 شبکه سه پس از انعکاس خبر نجات پسر بچه ای از حوضچه کنار استودیو این برنامه یک رپرتاژ آگهی نیز برای  آن پخش کرد اماهنوز  این برنامه نتوانسته از قبال خوبی در بین مردم برخوردار باشد.فرزاد حسنی که از قبل با سابقه شاهکارهایش بر روی آنتن شبکه سه کتک زدن همسرش  و..... معلوم بود که به آن این کار نمی‌آید با اجرای خشک ومصنوعی و بیشتر خودنمایی نتوانسته در اجرای این برنامه موفق باشد.

دیباچه - فرزاد حسنی

این بی ادبی حسنی به این پیرمرد ساده که نماینده ای از ملت ایران است هر ایرانی را متاثر می کند ولی با توجه به اینکه این برنامه به صورت غیر زنده و تولیدی تولید  می شود و طبق قوانین سازمان صدا و سیما برنامه های تولیدی قبل از پخش برای بازبینی فرستاده می شود چرا ناظر یا مدیر شبکه به این دیالوگ مجوز پخش داده اند؟

بررسی این موارد شاید نمایانگر آن باشد خط فکری شبکه سه باید اصلاح و تغییر نماید.

حسنی که به همراه تهیه‌کننده برنامه اکسیر و جمشید (یکی از مهمانان برنامه اکسیر) شب گذشته در شبکه سه  حضور پیدا کرده بود، در سخنانی اظهار کرد: این مسابقه‌ای بود که در آن می‌خواستیم تمام جواب‌ها غلط باشد. تمام مهمانانی که در برنامه اکسیر شرکت می‌کنند به ویژه در بخش مسابقه با فیلمنامه‌ی از پیش تعیین‌شده‌ای آشنا هستند و ما هم دنبال افرادی می‌گردیم که چهره‌های عادی جامعه باشند. عده‌ای در این باره می‌گویند رسانه به مردم دروغ می‌گوید در صورتی که برنامه‌هایی وجود دارند که در قالب نمایش آموزشی هستند.

تهیه کننده " اکسیر " نیز با فرافکنی و با ژست ناراحتی از مردم گفت : باز مردم زود قضاوت کردند و این یک آیتم نمایشی بوده است اما سوال اینجاست که چه کسی به این برنامه مجوز چنین نمایش بی ادبانه ای را داده است ؟ و آیا این برنامه با رویکرد تخصصی پزشکی مانند خندوانه نیازی به آیتم نمایشی خنده دار دارد ؟

این رفتار مجری برنامه «اکسیر» همانطور که بحث‌های زیادی را در بین مردم به ویژه در فضای مجازی به دنبال داشته است جا دارد که در سطوح مدیریتی تلویزیون هم مورد بررسی قرار گیرد تا ضمن پرهیز از ادامه شکل‌گیری رفتارهایی از این دست، هم فرزاد حسنی هم دیگر مجریان مربوطه رهنمودهایی برای شیوه اخلاقی‌تر و حرفه ای‌تر کار خود دریافت کنند.

آنچه باید به طور جدی در دستور کار رسانه ملی قرار گیرد این است که باید افراد برای ورود به این رسانه و در دست گرفتن سکان برنامه‌ها در همه ارکان آن به ویژه در بخش اجرا که ویترین برنامه‌های مجری‌محور است گزینش‌های سخت‌گیرانه در همه ارکان شده باشد

 

 

 
نام:
ایمیل:
* نظر:
مطالب برگزیده
صحبت‌های احساسی مارال بنی آدم، در گفتگو با ویژه برنامه «مدیا»

پروین اعتصامی، قبل از اینکه یک شاعر و ادیب باشد، یک انسان بوده است!

۱۵:۱۸  -  ۲۳ اسفند ۱۴۰۲
گفتگو ویژه برنامه مدیا با سعید الهی تهیه کننده فیلم‌های سینمایی میرو و قویدل

مطمئنم شهید آوینی اگر زنده بود، به مستند «قویدل» جایزه می‌داد / باید باور کنیم که در اتاق شیشه‌ای زندگی می‌کنیم

۱۳:۱۱  -  ۲۳ اسفند ۱۴۰۲
گلر تیم ملی هندبال در گفت‌وگو با «دیباچه» مطرح کرد؛

مربیان خارجی تاثیر مثبتی بر روی تیم ملی داشتند/ وقتی توپ گل نمی‌شود، مقصر مربی نیست

۱۱:۳۸  -  ۲۰ اسفند ۱۴۰۲
مدیرکل اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی استان تهران در گفتگو با دیباچه:

انجمن موسیقی فعالی در استان تهران نداریم/ موسیقی نسبت به تئاتر و هنرهای تجسمی مظلوم‌تر است

۱۱:۱۷  -  ۱۴ اسفند ۱۴۰۲
گفتگو ویژه برنامه مدیا با «خسرو احمدی» که دهه شصتی‌ها او را به نام «دولنگ» می‌شناسند

متاسفانه تلویزیون برای کودکان امروزی هیچ برنامه خوبی ندارد!

۱۳:۰۷  -  ۱۷ اسفند ۱۴۰۲
صحبت‌های انتقادی حسین عابدینی بازیگر سریال « بچه های مدرسه همت » علیه «مهران رجبی»

«مهران رجبی» کنترات برداشته، نباید فقط پولو ببینه و با کله شیرجه بزنه؛ بازیگری را با بیزینس اشتباه گرفته!

۱۶:۵۳  -  ۱۴ اسفند ۱۴۰۲
رئیس مرکز مطالعات راهبردی و آموزش وزارت کشور با دیباچه مطرح کرد؛

هدف اصلی جشنواره ی « رای ملت » تببین گری و جهاد تبیین است/ پای جشنواره "رای ملت" به انتخابات ریاست جمهوری کشیده می‌شود!

۱۳:۰۸  -  ۱۰ اسفند ۱۴۰۲